Toon posts:

Pixels vallen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe videokaart in mijn PC gezet; de ATI HD4870. Sindsdien heb ik als ik een tijdje mijn pc aan heb staan dat er pixels gaan knipperen en verkleuren, dat gaat zo door totdat heel mijn scherm zwart is en dan kan ik mijn PC een tijdje niet meer opstarten.
Mijn PC reqs:

Moederbord: Asus P5Q
Processor: Intel Core 2 Duo E8500
Memory: Corsair 4096 MB 800 Mhz.
Hard Drive: 750 GB 32 MB
Video Card: ATI HD4870
Voeding: Corsair CMPSU-650TX
Operating System: Windows XP

Ik dacht zelf aan, dat het wellicht aan mijn beeldscherm lag, dat is niet zo, ik heb met verschillende beeldschermen het geprobeerd, maar dit hielp niet.
Toen dacht ik dat hij te heet werd. Ik zette een grote ventilator naast mijn open kast en ging het proberen, ook dat werkte niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:52
Een mooi moment voor een RMA aanvraag. :+

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

PC geOC'd?
Nieuwste driver geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:07:
PC geOC'd?
Nieuwste driver geinstalleerd?
Nieuwste driver geinstalleerd? Ja
PC geOC'd? Nee

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 13:12 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

OC = overklok maar zo te horen dus niet.

als laatste test zou je de ultimate boot cd kunnen downloaden, en daar de graphics test van kunnen draaien. krijg je dan nog steeds vage pixels, dan zou het nog aan de voeding kunnen liggen (die misschien te licht is. Over welke voeding hebben we het?)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Corsair CMPSU-650TX is de voeding.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:41

M2M

medicijnman

dat zou genoeg moeten zijn. Als je een multimeter hebt, de spanning van de 12 volt en 5 volt lijn(en) meten. Uiteraard wanneer de pc flink bezig is (3dmark of een game) De spanning zou niet meer dan 10% af moeten wijken. Eventueel de spanning in windows meten (met asus pc probe of een dergelijk programmaatje)

-_-

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
Heb je soms de geheugen snelheid van je hd4870 aangepast. Bij mij gebeurt het als ik hem onder de 200mhz clock. Met andere biosen zoals de asus hd4870 top/diamond hd4870 xoc gebeurd dit al bij 225 mhz

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:57:
Heb je soms de geheugen snelheid van je hd4870 aangepast. Bij mij gebeurt het als ik hem onder de 200mhz clock. Met andere biosen zoals de asus hd4870 top/diamond hd4870 xoc gebeurd dit al bij 225 mhz
Ik heb niks overclocked, weet niet eens hoe het moet :9

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
probleem zal wel bij je videokaart liggen, probeer eens een andere videokaart ;)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
Ik vermoed dat je geheugen van de videokaart brak is. Test de videokaart eens in een andere computer. Grote kans dat hij daar hetzelfde geeft, en dan zou ik hem terugsturen naar de winkel waardat je hme gekocht hebt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:40:
[...]

Ik heb niks overclocked, weet niet eens hoe het moet :9
Eigenlijk is het undergeclockt :P. Kijk eens naar de temperaturen. Je kan hiervoor gpu-z gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 16:17:
[...]

Eigenlijk is het undergeclockt :P. Kijk eens naar de temperaturen. Je kan hiervoor gpu-z gebruiken.
Oke, de temperatuur was 49 graden toen de pixels begonnen te veranderen.

• THE_FIREFOX
Is het een build by ati kaart of een eigen versie van de fabriekant? Zit de koeler er wel goed op?

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

kaart gewoon in een andere computer stoppen, grote kans dat hij daar vaag doet, en dan RMA terug sturen.

www_un4given_nl

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb hier ookeen 4870 die knipperende pixels oplevert. Je ziet het met name in wat kleinere foto's.

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:57:
Is het een build by ati kaart of een eigen versie van de fabriekant? Zit de koeler er wel goed op?
Het is een ASUS EAH4870 van de fabrikant. De koeler zit er goed op
Carel schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:15:
Ik heb hier ookeen 4870 die knipperende pixels oplevert. Je ziet het met name in wat kleinere foto's.
Gaat het bij jou dan ook zover dat het steeds meer worden en na verloop van tijd je beeldscherm helemaal vol zit met kleurende pixels en dan zwart word?

Verwijderd

Niemand komt hier op het idee dat de koelers van deze ATI kaarten vrij eenvoudig te verwijderen zijn en monteer deze eens opnieuw. Is hittprobleem namelijk.
Of koop de ATi silent koeler die alle componenten raakt en ook op de geheugenchippies even een halve rijstkorrel pasta en koelblokjes opzetten.

Begin met eerst de koeler te verwijderen en kijk hoe het gesteld is met het contact. Bij veel kaarten is 1 cent al teveel en dat was die ene cent voor net wat meet koelpasta en een ander soort die zijn visicosieteit ook behoud en niet korrelig wordt.

Geheugen van je videokaart geeft dus problemen blijkbaar.

1. Download ATi Tray Tools en onderklok de kaart flink en doe een test. Is het dan in orde dan kun je er vanuit gaan dat je geheugen last heeft van zonnesteken en een steekje laat vallen ;)

2. Ga niet OC'en want dan is je garantie echt weg.

3. Kijk dan naar de gesteldheid van koeler en pasta en smeer desnoods opnieuw na het oude spul verwijderd te hebben met wasbenzine op een wattestaafje. Dit kan een fabrikant nog wel eens waarderen, maar overklokken niet.

Het is of een beetje tijd nemen voor je kaart (1 a 2 uur) of hem wekenlang kwijt zijn :/

Dus meer klachten in dit topic alleen al en GoT is klein als je alle andere fora bij elkaar optelt en kijkt wat hun ervaren. Dan kan het zijn dat we te maken hebben met een kinderziekte of productiefout, maar je kunt deze dmv deze stappen wel uitsluiten. Des te gerichter je geleide briefje bij de kaart die RMA gaat des te accurater en sneller ze daar kunnen handelen.
Dit deed ik bij mijn laptop en na 10 dagen had ik hem weer in huis waar 20-30 dagen werd opgegeven. Ze konden direct handelen want ik had al onderzoek gedaan. :)
*Kreeg er een bedankbriefje bij :)

Wacht even: soms kan het ook de mosfet zijn denk ik nu ineens. Koelribjes op elk component is gewenst eigenlijk. Het is een hele computer opzich zo'n kaart.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rogresalor,
Ik heb alles gedaan wat je zegt, maar het probleem is er nog.
Toch bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:19:
Rogresalor,
Ik heb alles gedaan wat je zegt, maar het probleem is er nog.
Toch bedankt
Bedankt? Ik geef niet zomaar op en je hebt 'bijna' alles gedaan.
Goed, luister iedereen die er last van heeft.

Stop met boos zijn en schrijf netjes op wat er exact aan de hand is. Pak de kaart in in zijn originele doos en doe deze aangetekend, verzekerd en met handtekening retour! op de post en vergeet je briefje niet. Des te exacter jij het kan opegeven wat er aan mankeerd, des te sneller zullen ze het probleem kunnen oplossen voor je, maar het kost je wel ongeveer 7,40 euro om hem lux te verzenden, maar je hebt recht op een goede kaart en je kunt nu jezelf gerust stellen, want JIJ hebt je ding gedaan ;)

Ik wil jou bedanken dat je tenminste niet zo eigenwijs en tegendraads bent. Ik doe het uit liefde en in mijn vrije tijd. Gewoon lekker terug sturen en dan iets leuks voor jezelf gaan doen. Vraag eventueel hoelang het kan gaan duren en neem misschien een budgetkaart voor die tijd want dan heb je altijd een reservekaart op voorraad en een (neem maar wat) X1950pro is best nog een grappig kaartje voor 6 a 7 tientjes of een kaart van 2 a 3 tientjes, maardan kun je niet gamen.

Kinderziekte dus ;)

Kijk, nu weet ik het 'bijna' zeker voor zover ik het kan beoordelen, ik ben ook niet perfect, gelukkig niet zeg.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 20:28 ]

Pagina: 1