Toon posts:

I/O Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sins paar dagen geleden krijg ik soms "Error: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-Apparaat" error als ik via torrent download.
Eerst wist ik niet wat dit error was en ik dacht dat het niks was omdat ik gewoon het download weer kon voortzetten.
Na paar keer deze error gehad hebben viel me soms op als ik video bestand kijk en rond de tijd dat die error komt dat me video gewoon stopt met afspelen voor half minute of zo.
Ik kan video uit full-screen hallen zonder lag en als ik het venser van me video beweeg hij lagt niet en het video doet het nog niet.
Ik denk dat het aan me HD ligt dus had ik gisteren een programma gedownload van website van wie me HD is. (Western Digital)
Die programma controleert me HD en probeert het te fixen.
Volgens die scan van die programma heb ik beschadigde sector's en na scan vroeg die me of ik die wou herstellen.
Maar als ik op "Ja" druk krijg ik een error die zegt dat die het niet kon herstellen door een error.
Als ik gewoon foutcontrole doe die standaard in Vista zit zegt hij dat hij problemen gevonden en hersteld heeft. En als ik weer die foutcontrole doe zegt hij weer dat hij problemen gevonden heeft en hersteld.
Paar uur later ging ik weer foutcontrole doen maar dit keer deed ik "Betrouwbaarheids- en Prestatiecontrole" open en soms deed die foutcontrole niks dan keek ik snel naar "Betrouwbaarheids- en..." en zag dat schijf/lees op 0 kB/sec stond.
En toen die klaar was klikte ik op "Detiails weergeven" stond dit er onder
De controle op vrije schijfruimte is voltooid.
Er zijn 5 beschadigde clusters gevonden.
De volumebitmap is onjuist.
Er zijn problemen methet bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
Dus me vraag is; Ik denk dat die I/O error door me HD komt maar zou het ook door iets anders komen?
En is me HD netzo goed als kapot?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 12:37 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Het lijkt inderdaad op een schijf die aan het overlijden is; je kan eens kijken of je met een tooltje de SMART status uit kan lezen (die heeft inmiddels ieder zichzelf-respecterende hdd-fabrikant wel ingebouwd). Desnoods kan je dat met Ultimate BootCD doen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:17

Thandor

SilverStreak

Gezien er beschadigde sectoren op zitten lijkt het inderdaad wel op een schijf die aan het einde van z'n latijn is. Mocht je er belangrijke data op hebben dan doe je er verstandig aan om het eerst even te back-uppen ;).

Wat betreft jouw vraag: eigenlijk kan het ook ergens anders door komen. Een defecte I/O controller of een defecte datakabel maar de kans dat die stuk gaan is simpelweg een stuk kleiner :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Dank U wel voor antwoorden.

Ik heb deze HD al 5 weken en nu al kapot >.<.....

• r0b

r0b

U? Zeg; zo oud zijn we ook niet hier hé ;)

Zoals Thandor zegt kan het inderdaad ook aan de I/O controller / kabel liggen, maar in 95% van de gevallen is het inderdaad de schijf. Ik meen dat WD zelfs een tooltje had die je schijf checkte of hij OK was om te RMA'en? Dwz; "ja, deze schijf is stuque, stuur maar op die handel / nee, werkt nog prima, ik denkt dat je wat anders moet fixen"?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:17

Thandor

SilverStreak

De hoofdletter 'U' wordt overigens gebruikt om een hogere macht aan te spreken. Normaal gesproken is het met een kleine letter ;).

Iets wat nieuw is kan trouwens ook stuk gaan. Mijn ervaring is dat een schijf juist in haar begin periode of juist na jaren lang draaien (=slijtage) defect gaat. Een schijf die een drietal maanden draait zal dat de komende jaren vaak ook blijven doen :).

Hoe dan ook, test die harde schijf even met wat tooltjes. Eventueel kun je de schijf ook testen in een andere PC, of met een andere kabel en/of op een andere poort. Als het goed is moet je dan ook errors krijgen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laptop gewoon naar winkel gebracht sins ik garantie nog had.
Ik zei daar gewoon dat die HD beschadigde sectors had en ze gaan hem naar Acer sturen.

Bedankt voor jullie antwoorden :P

• r0b

r0b

Je hebt wel eerst een backup gemaakt? :) Standaard procedure bij een fabrikant, vooral bij hardeschijf problemen is een wipe van alle data.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had een back-up gemaakt toen ik me laptop kocht.
En heb die back-up weer terug gezet op me laptop waardoor hun Vista weer erop zat.
Maar toen Vista klaar was met installeren en na paar keer te resten.
Als ik me laptop ging opstarten hij komt wel tot desktop maar dan stopt die HD gewoon met werken >.<
Enige wat ik nog kon doen was me muis bewegen. Dus had ik gewoon me laptop zo daar ingelevert :p

Maar ik heb wel back-up gemaakt van me video bestanden voordat ik hun Vista weer erop deed.
Had toch maar rotzooi op me laptop :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 20:26 ]

Pagina: 1