Toon posts:

PC crash bij instalatie nieuwe router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week wou ik een nieuwe router instaleren aangezien mijn oude configuratie nog met een aparte router en modem was.

Op de moment dat ik de oude router uitschakelde en de nieuwe inschakelde begon mijn desktop te crashen. Dit in de vorm van continu heropstarten (meteen na het "laadscherm" van windows).

Eerst dacht ik dat het toeval was en dat ik misschien een virus ofzo had, men desktop was namelijk best een rommeltje. Daarom heb ik men windows maar geherinstaleerd.

Toen leek alles opgelost, totdat ik de drivers van mijn draadloze netwerkkaart opnieuw instaleerde. Toen begon men pc weer hele tijd opnieuw op te starten.

Echter, de nieuwe router zijn poort voor het adslsignaal werkte niet, en deze moest dus terug naar de winkel. Toen ik men oude router en modem weer instaleerde ware de problemen van men desktop in een keer weer weg.

Totdat ik vandaag, een nieuwe router kreeg van de winkel en deze instaleerde. Toen begon het verhaaltje weer opnieuw.

Zowel de oude als de nieuwe router zijn van het merk SMC, de draadloze netwerkkaart die ik gebruik is een DWM-G510.

Andere computers die in huis staan hebben trouwens geen last van de nieuwe router.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik vind het probleem zelf echt niet.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Dit probleem lijkt me niet afkomstig van je router.
Had je je oude router met een UTP kabel of ook met wireless verbonden?

Verwijderd

Topicstarter
de oude en nieuwe router zijn allebij gewoon draadloos (via dezelfde draadloze netwerkkaart in men pc) met men pc verbonden

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Hoe installeer je die router?

Gewoon via http://ip-van-router en configgen maar of gebruik je een (vermoedelijk crappy) bijgeleverd softwarepakketje?

Indien 2, probeer t dan eens zonder CD, dus naar IP gaan van je router (zie handleiding) en handmatig instellen

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zal dat een keer proberen
maar ik weet niet of het gaat werken, aangezien de andere Pcs (die ook draadloos verbonden zijn met die router) helemaal geen problemen ondervinden