casus: op een pc heb ik een nieuwe frisse installatie van XP gezet. Met een extra partitie voor /data (D), /oudschijf (E) en een 'schaduw'partitie met linux waarin een image gemaakt kan worden van XP. Als ik gewoon opstart met WIndows, wordt C:, D: en E: gezien en de linuxpartitie (logischerwijs) niet.
So far, so good.
Maar nu. Op de een of andere manier ziet zowel PQmagic 8 als de PartitionManager van debian geen schijven meer. Ik krijg simpelweg een foutmelding dat de schijven niet herkend worden. De schijf is opeens 8000gb groot (was het maar zo
). Het ziet er naar uit dat er iets in de mbr niet goed zit en deze opnieuw opgebouwd mag worden. Maar het lukt me niet ... 
* opstarten met XP-CD in de consolemode en fixmbr & fixboot geeft geen resultaat.
* opstarten met PQmagic in PartitionMagic mode geeft 'partition table error #105" aan. Tot nu toe vind ik via Googlen dat ik alles opnieuw moet installeren
Help ..! Ik loop tegen de
aan met dit probleem. Aan de ene kant werkt de PC, maar onder de oppervlakte is iets behoorlijk mis wat ik opgelost wil hebben.
So far, so good.
Maar nu. Op de een of andere manier ziet zowel PQmagic 8 als de PartitionManager van debian geen schijven meer. Ik krijg simpelweg een foutmelding dat de schijven niet herkend worden. De schijf is opeens 8000gb groot (was het maar zo
* opstarten met XP-CD in de consolemode en fixmbr & fixboot geeft geen resultaat.
* opstarten met PQmagic in PartitionMagic mode geeft 'partition table error #105" aan. Tot nu toe vind ik via Googlen dat ik alles opnieuw moet installeren
Help ..! Ik loop tegen de
==
hoi