Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinXp start wel op, maar MBR vernaggeld

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
casus: op een pc heb ik een nieuwe frisse installatie van XP gezet. Met een extra partitie voor /data (D), /oudschijf (E) en een 'schaduw'partitie met linux waarin een image gemaakt kan worden van XP. Als ik gewoon opstart met WIndows, wordt C:, D: en E: gezien en de linuxpartitie (logischerwijs) niet.

So far, so good.

Maar nu. Op de een of andere manier ziet zowel PQmagic 8 als de PartitionManager van debian geen schijven meer. Ik krijg simpelweg een foutmelding dat de schijven niet herkend worden. De schijf is opeens 8000gb groot (was het maar zo ;)). Het ziet er naar uit dat er iets in de mbr niet goed zit en deze opnieuw opgebouwd mag worden. Maar het lukt me niet ... :(

* opstarten met XP-CD in de consolemode en fixmbr & fixboot geeft geen resultaat.
* opstarten met PQmagic in PartitionMagic mode geeft 'partition table error #105" aan. Tot nu toe vind ik via Googlen dat ik alles opnieuw moet installeren :(

Help ..! Ik loop tegen de |:( aan met dit probleem. Aan de ene kant werkt de PC, maar onder de oppervlakte is iets behoorlijk mis wat ik opgelost wil hebben.

==
hoi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou Partition Magic tegenwoordig al gauw links laten liggen .

Overigens zijn er genoeg tools beschikbaar die je disk geometrie wel kunnen uitlezen of herstellen.
In dit geval denk ik dat je beter af bent met Opslagmedia & I/O Controllers om daar met bijvoorbeeld Testdisk wat te gaan nakijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De meeste mbr topics waren in /WOS, vandaar.

==
hoi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar je Windows install werkt ;) dus is er wat anders mis - en met meerder OS's op een disk is het nooit verkeerd verder te kijken dan hier :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device