Hallo allemaal!
Toen ik laatst gauw wegmoest, zette ik m'n pc gauw uit (fout zeg maar, op de knop gedrukt
). Toen ik terugkwam moest ik even een opdrachtje voor school typen, maar mijn verbazing schetste dat m'n pc niet meer bootte. Het logo van het mobo was te zien, daarna de RAM controle (quickbooting disabled op m'n mobo). Maar nog voordat het Windows XP scherm komt, blijft het beel gewoon zwart. (na de BIOS controle geloof ik). Een LiveCD deed het ook niet, evenals de Windows installatie disc.
Iets flink mis dacht ik dus.
Wat ik al heb geprobeerd:
- LiveCD/installatie disc
- geheugen anders zetten/met 1 reepje
- alle stekkers aangedrukt
Specs:
- MSI P35 Neo2-FR
- Intel Pentium Dual Core E2180
- Kingston ValueRam 2gb (kit van 2*1gb)
- Samsung 160gb hdd
- Sapphire ATi X1950XT
- LiteOn DVD-brandertje
- Tagan TG480U voeding
De graka kan het niet zijn afaik, omdat ik wel gewoon beeld krijg, en het beeld niet standby gaat ofzo. Mobo lijkt me ook sterk aangezien ik nog wel het bios in kan. De voeding ook niet lijkt me omdat wel alle fans gaan draaien etc. Een dvd-brander lijkt me dit ook niet kunnen veroorzaken.
Dan blijven de proc, geheugen en de hdd nog over. De RAM controle van het mobo ziet het geheugen gewoon goed, evenals m'n mobo (Cell Menu). Proc lijkt me ook sterk aangezien er wel iets gebeurd voor ie op zwart slaat.
HDD lijkt me dus het probleem.
Nu wilde ik jullie vragen of jullie weten wat hier mis is, of ik gewoon mijn garantie moet claimen op alles, of op maar 1 specifiek onderdeel. Of misschien hebben jullie dit ook gehad?
Alvast bedankt!
Toen ik laatst gauw wegmoest, zette ik m'n pc gauw uit (fout zeg maar, op de knop gedrukt
Iets flink mis dacht ik dus.
Wat ik al heb geprobeerd:
- LiveCD/installatie disc
- geheugen anders zetten/met 1 reepje
- alle stekkers aangedrukt
Specs:
- MSI P35 Neo2-FR
- Intel Pentium Dual Core E2180
- Kingston ValueRam 2gb (kit van 2*1gb)
- Samsung 160gb hdd
- Sapphire ATi X1950XT
- LiteOn DVD-brandertje
- Tagan TG480U voeding
De graka kan het niet zijn afaik, omdat ik wel gewoon beeld krijg, en het beeld niet standby gaat ofzo. Mobo lijkt me ook sterk aangezien ik nog wel het bios in kan. De voeding ook niet lijkt me omdat wel alle fans gaan draaien etc. Een dvd-brander lijkt me dit ook niet kunnen veroorzaken.
Dan blijven de proc, geheugen en de hdd nog over. De RAM controle van het mobo ziet het geheugen gewoon goed, evenals m'n mobo (Cell Menu). Proc lijkt me ook sterk aangezien er wel iets gebeurd voor ie op zwart slaat.
HDD lijkt me dus het probleem.
Nu wilde ik jullie vragen of jullie weten wat hier mis is, of ik gewoon mijn garantie moet claimen op alles, of op maar 1 specifiek onderdeel. Of misschien hebben jullie dit ook gehad?
Alvast bedankt!