Ik wilde Windows 98 SE op een oude PC installeren. Het formatteren leek goed te gaan, maar toen de installatie de Surface Scan opstartte, was dit extreem traag (tot 4 uur om 20GB door te scannen) en toen ik het met een andere Win 98 cd probeerde, maakte dit niets uit. Wel vond ScanDisk een hoop bad clusters. Op zich is dit niet vreemd voor een ruim 8 jaar oude HD. Maar merk je tijdens het gebruik iets van deze clusters? Ik heb namelijk zonder problemen Windows XP op deze PC gedraait en later ook probleemloos Ubuntu. De bad clusters kwamen pas aan het licht toen ik probeerde Windows 98 te installeren.
Ik heb ScanDisk nu nog steeds draaien en inmiddels heeft deze 50 bad clusters ontdekt. Het irritante is dan ook dat je voor elke cluster apart op "fix it" moet klikken.
Is er een manier om deze scan te omzeilen, of kan het probleem van deze bad clusters verholpen worden door bijvoorbeeld vanaf een startupdisc te formatteren (heb het nu telkens vanuit het installatie programma op de WIN98 cd gedaan).?
Of moet ik toch op zoek gaan naar een andere hd voor mijn oude knutselpctje?
Ik heb ScanDisk nu nog steeds draaien en inmiddels heeft deze 50 bad clusters ontdekt. Het irritante is dan ook dat je voor elke cluster apart op "fix it" moet klikken.
Is er een manier om deze scan te omzeilen, of kan het probleem van deze bad clusters verholpen worden door bijvoorbeeld vanaf een startupdisc te formatteren (heb het nu telkens vanuit het installatie programma op de WIN98 cd gedaan).?
Of moet ik toch op zoek gaan naar een andere hd voor mijn oude knutselpctje?
[img]error.jpg[/img]