Ik ben zo langzamerhand met de meeste pc's van me aan 't overschakelen op Vista.
Steevast installeer ik Vista Business x86.
Eerdere pc's waarop ik vista heb geïnstaleerd hebben de volgen de basis specs:
PC 1
Intel C2D 6600 @ 3 GHz
2 GB Ram
WD raptor 74 gb
7900 GTO
pc2
AMD X2 4200+ @ 2,6 GHz
4 GB Ram
Maxtor 120 GB Sata1 7200 rpm
7800 GS oc
pc3
AMD Athlon xp-m 2500 @ 2,7GHz
2 GB Ram
Maxtor 120 GB PATA 7200 rpm
Bij de dualcore's heb ik al de opstart instellingen aangepast zodat beide cores gebruikt worden tijdens het booten.
Dan zijn er nog m'n "grote liefdes", m'n oude Athlon mp'tjes.
Gisteren begonnen met de langzaamste een nieuw besturingssysteem te doneren.
Nu is dit de sloomste van het stel....specs.
2x geode gemod naar MP @ 1,33GHz
MSI k7d master-L
2 GB unregistered DDR1 @266MHz CL 2-2-2-5
ATI 9600xt 256 MB AGP
Maxtor 40 GB PATA 7200 rpm
Ik had verwacht dat de installatie een eeuwigheid zou duren maar dat viel wel mee, wel ff wat gedonder gehad om de chipset lekker aan 't werk te krijgen maar zelfs de agp controller doet z'n werk nu op 4x na het installeren van de XP drivers.
Wat mij opeens erg opviel was het velen malen sneller booten van deze pc vergeleken met de ander Vista pc's die ik heb.
Dacht eerst dat het er aan lag dat dit nog een kaal besturingssyteem is zonder extra software dus maar begonnen met de hele gebruikelijke software bundel toe te voegen.
De C2D pc heb ik vorige week voorzien van een nieuw besturingssysteem en deze doet over 't booten toch maar liefst even 40 seconden langer, de ander doen er maar iets langer over.
Het booten nadat het bios doorlopen is duurt op m'n MP bak maar zo'n 32 seconden.
Ik snap hier dus geen z*k van, kan iemand mij opheldering verschaffen.....
Zijn de ander pc's nu zo verschrikkelijk langzaam of maak ik ergens een cruciale denk fout?
De Windows experience index voor de Athlon MP laat 't volgende zien:
processor :4,2
Memory :2,4
Graphics :1
Gaming :1
Harddisk :5,2
Steevast installeer ik Vista Business x86.
Eerdere pc's waarop ik vista heb geïnstaleerd hebben de volgen de basis specs:
PC 1
Intel C2D 6600 @ 3 GHz
2 GB Ram
WD raptor 74 gb
7900 GTO
pc2
AMD X2 4200+ @ 2,6 GHz
4 GB Ram
Maxtor 120 GB Sata1 7200 rpm
7800 GS oc
pc3
AMD Athlon xp-m 2500 @ 2,7GHz
2 GB Ram
Maxtor 120 GB PATA 7200 rpm
Bij de dualcore's heb ik al de opstart instellingen aangepast zodat beide cores gebruikt worden tijdens het booten.
Dan zijn er nog m'n "grote liefdes", m'n oude Athlon mp'tjes.
Gisteren begonnen met de langzaamste een nieuw besturingssysteem te doneren.
Nu is dit de sloomste van het stel....specs.
2x geode gemod naar MP @ 1,33GHz
MSI k7d master-L
2 GB unregistered DDR1 @266MHz CL 2-2-2-5
ATI 9600xt 256 MB AGP
Maxtor 40 GB PATA 7200 rpm
Ik had verwacht dat de installatie een eeuwigheid zou duren maar dat viel wel mee, wel ff wat gedonder gehad om de chipset lekker aan 't werk te krijgen maar zelfs de agp controller doet z'n werk nu op 4x na het installeren van de XP drivers.
Wat mij opeens erg opviel was het velen malen sneller booten van deze pc vergeleken met de ander Vista pc's die ik heb.
Dacht eerst dat het er aan lag dat dit nog een kaal besturingssyteem is zonder extra software dus maar begonnen met de hele gebruikelijke software bundel toe te voegen.
De C2D pc heb ik vorige week voorzien van een nieuw besturingssysteem en deze doet over 't booten toch maar liefst even 40 seconden langer, de ander doen er maar iets langer over.
Het booten nadat het bios doorlopen is duurt op m'n MP bak maar zo'n 32 seconden.
Ik snap hier dus geen z*k van, kan iemand mij opheldering verschaffen.....
Zijn de ander pc's nu zo verschrikkelijk langzaam of maak ik ergens een cruciale denk fout?
De Windows experience index voor de Athlon MP laat 't volgende zien:
processor :4,2
Memory :2,4
Graphics :1
Gaming :1
Harddisk :5,2
https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured