2 internet verbindingen 1 router

Pagina: 1
Acties:

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Een goeden avond Ik heb op dit moment een ziggo (@home) verbinding met een Linksys RV042 - 4 poorts VPN Router ,hier kan ik 2 internet verbindingen op aansluiten.
Ik had dus alice aangevraagd maar die geeft conflicten met de router omdat alice routers uberhaubt niet ondersteund.
Nou is mijn vraag, kan ik 2 kabelverbinden aansluiten ? dus b.v ziggo en chello ?
m.v.g MDA

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ziggo = chello en heb je een modem voor die router aangesloten voor je alice verbincding?

Heeft ook een computer!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
mdatje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:38:
Een goeden avond Ik heb op dit moment een ziggo (@home) verbinding met een Linksys RV042 - 4 poorts VPN Router ,hier kan ik 2 internet verbindingen op aansluiten.
Ik had dus alice aangevraagd maar die geeft conflicten met de router omdat alice routers uberhaubt niet ondersteund.
Nou is mijn vraag, kan ik 2 kabelverbinden aansluiten ? dus b.v ziggo en chello ?
m.v.g MDA
Kan jij daar dan zowel Ziggo als Chello krijgen over dezelfde kabel ? Lijkt mij knap, volgens mij is er per woonadres maar een kabelaansluiting van 1 aanbieder mogelijk...

• Mojo
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Alice ondersteund routers wel hoor.. :) De copperjet heeft een DHCP en je kan er gewoon een switch (of router met de routerfunctie uitgeschakeld :P of zelfs gewoon aan (dat kan idd problemen geven)). Werkt prima.

2 Kabelproviders over dezelfde kabel lijkt me niet mogelijk. 2 ADSL providers kan wel, omdat je 2 aderparen hebt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

mdatje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:38:
Oh? Hooguit krijgt de WAN kant van je dual-WAN router een intern IP van de voorliggende router mocht je die gebruken (wat idd. een zeer ranzige oplossing is en beperkt kan zijn qua portmaps.. Geen idee of er ook een bridged modem naar eigen keus aan te sluiten is, normaalgesproken namelijk wel op het bbned netwerk).
Nee. Sinds wanneer heb jij twee kabelboeren in de regio zitten en ook nog eens 2 losse coaxkabels richting je huis?

Dubbel DSL gaat waarschijnlijk wel, ivm. het hebben van 2 koperparen in de meeste gevallen.

[ Voor 14% gewijzigd door BHQ op 12-09-2008 22:32 ]

• strikey
dat zal dan wel neit die 2 kabelboeren zeg maar,Ik had gewoon random een kabelboer erbij gepakt zeg maar.
Antwoord op mojo :
Ik kan het dus niet uitzetten want ik wil mijn @home/ziggo gewoon nog wel gebruiken.
Dus 2 kabel providers kan niet.. dan zit er niks anders op.. dan neem ik wel het duurste abbo van ziggo :( :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mdatje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:55:
Ik kan het dus niet uitzetten want ik wil mijn @home/ziggo gewoon nog wel gebruiken.
Dus 2 kabel providers kan niet.. dan zit er niks anders op.. dan neem ik wel het duurste abbo van ziggo :( :P
Waarom zou je de routerfunctie van een router niet uit kunnen zetten? Zelf heb ik hier ook zo'n copperjet (knakeding, maar dat terzijde) waarvan ik de router functionaliteit heb uitgezet en dat compleet laat afhandelen door m'n linksys routertje. Heeft je internetverbinding vrij weinig mee te maken.

• strikey
een copperjet (knakeding, maar dat terzijde) waarvan ik de router functionaliteit heb uitgezet.

Heel mooi jij kan IN je modem,Ik kan er niet in. ik krijg geen ip van de modem naar de router.
Dus ik kan NIET in het modem.

Router logs : van het alice modem dat probeert te connecten.

DHCP lease info: ip[172.19.3.2] mask[255.255.0.0] gw[172.19.3.1] host_name[UNAVAILABLED] domain_name[NOT GIVEN] server_name[NOT GIVEN] dns_server1[172.19.3.1] ttl[0] mtu[0] renew_time[2008/9/13 16:57:54] expire_time[2008/9/13 19:57:54]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor modem hebben we het hier dan exact?

• strikey
copperyet van alice (kabel modem werkt wel uiteraard ) :)

• Mojo
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Je zou op 172.19.3.1 gewoon moeten kunnen inloggen. Als je dat niet kan, zou ik zeggen dat je juist je router hebt aangesloten op dit moment en vervolgens je request niet aankomt ofzo.

Sluit het ding eens rechtstreeks op je PC aan, en log in met de admin login (kan je wel ergens op google vinden) Vervolgens zet je je modem op bridged (werkt je telefonie niet meer als je VoDSL via Alice hebt, met Alice Easy is er geen probleem) en je router kan alles doen. :)

Beetje flauw om alice de schuld te geven terwijl je waarschijnlijk het modem gewoon niet goed hebt aangesloten..

[ Voor 11% gewijzigd door Mojo op 13-09-2008 09:02 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• strikey
Mojo schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:01:
Je zou op 172.19.3.1 gewoon moeten kunnen inloggen. Als je dat niet kan, zou ik zeggen dat je juist je router hebt aangesloten op dit moment en vervolgens je request niet aankomt ofzo.

Sluit het ding eens rechtstreeks op je PC aan, en log in met de admin login (kan je wel ergens op google vinden) Vervolgens zet je je modem op bridged (werkt je telefonie niet meer als je VoDSL via Alice hebt, met Alice Easy is er geen probleem) en je router kan alles doen. :)

Beetje flauw om alice de schuld te geven terwijl je waarschijnlijk het modem gewoon niet goed hebt aangesloten..
Alles leuk en aardig maar ik weet best waar ik mee bezig ben , ik heb het modem goed aangesloten.
het modem geeft alleen geen ip aan mn router wat hij wel zou moeten doen.
Ik kan op dit moment mn pc niet aansluiten op het adsl modem want mn pc staat boven en dat alice ding staat beneden.
IK zal er eens achteraan gaan want ik moet dan een laptop ergens vandaan zien te regelen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mdatje schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:00:
[...]

Alles leuk en aardig maar ik weet best waar ik mee bezig ben , ik heb het modem goed aangesloten.
het modem geeft alleen geen ip aan mn router wat hij wel zou moeten doen.
Ik kan op dit moment mn pc niet aansluiten op het adsl modem want mn pc staat boven en dat alice ding staat beneden.
IK zal er eens achteraan gaan want ik moet dan een laptop ergens vandaan zien te regelen.
Je pc is aangesloten op je router toch? Ik neem aan bedraad. Als het bedraad is aangesloten kun je toch de 2 kabels (1 van modem naar router en 1 van pc naar router) met elkaar verbinden en ben je er toch? Dan heb je alsnog je pc direct aan de modem van alice hangen.

Ik vind trouwens dat je wat vijandig overkomt met je reacties op naar mijn mening goede adviezen. Daarnaast is het niet leuk, maar ook zeker niet onmogelijk om je pc te verplaatsen voor een tijdje, om even uit te zoeken hoe je het werkend krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 13-09-2008 19:08 ]

Verwijderd

Welke router heb je eigenlijk? (Die waar je 2 internetverbindingen in kwijt kan). Dat kan wel helpen.

Waarschijnlijk moet je je alice modem als bridge laten fungeren zodat ie 't externe IP adres aan de router af geeft, maar zo aan de log te zien doet ie dat al. Heeft ie Alice modem ook indicatielampjes voor DSL signaal en PPP?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ParaNoiMia schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:40:
[...]
Kan jij daar dan zowel Ziggo als Chello krijgen over dezelfde kabel ? Lijkt mij knap, volgens mij is er per woonadres maar een kabelaansluiting van 1 aanbieder mogelijk...
Geen probleem, zolang je bij een onafhankelijke niet-monopolistische kabelboer zit kan dat gewoon. Ik heb nu KNID, kan er gewoon een DHZ-pakket van Ziggo bij aansluiten en evt ook wel UPC als ik wil. Kwestie van een geschikte splitter aanschaffen en de boel aansluiten.
In tegenstelling tot ADSL werkt Eurodocsis niet met een vast frequentiebereik. Als een kabelboer dus 3 providers op verschillende frequenties aanbiedt, zullen die modems elkaar niet in de weg zitten.

Op mijn werk gebruiken we overigens UPC en Xs4all in combinatie met een Hotbrick LB2. De Hotbrick doet NAT en zit aangesloten op het Arris modem van UPC op WAN1 en de Fritzbox van Xs4all op WAN2. De Fritzbox zelf doet ook gewoon NAT, we zitten dus met dubbele NAT als iets over de Xs4all verbinding gaat.

• strikey
hannibal, ja ik irriteerde me iets omdat mensen niet eerst lezen en gewoon reacties geven.
ik kan mn pc niet verslepen.

Welke router heb je eigenlijk? (Die waar je 2 internetverbindingen in kwijt kan.
- Linksys RV042 - 4 poorts VPN Router
Ik ga er maandag ff mee aan de slag want ik heb op dit moment geen 80 meter cross kabel..lol

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Die dingen doen tegenwoordig gewoon auto MDI/MDX gedoe lijkt mij.. Straight zou dus ook prima moeten werken.

• strikey
mja straks eens ff proberen dan maar hehe :)

Edit : ik wordt er echt gek van,het modem geeft error na error na error als ik hem probeer te switchen naar bridged.
Ik probeer het morgen wel verder want op dit moment kan ik hem wel slopen.
:+

webserver: ATM channel already in use

[ Voor 77% gewijzigd door strikey op 14-09-2008 21:06 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Yapser schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:10:
Die dingen doen tegenwoordig gewoon auto MDI/MDX gedoe lijkt mij.. Straight zou dus ook prima moeten werken.
Die copperjets niet hoor :P

TS kan ook gewoon 79 meter 'straight' kabel aansluiten, en met een koppelblokje de standaard meegelevere rode crosskabel ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• strikey
err ik kan gewoon internetten met een straight kabel omdat even recht te zetten.
(zonder router he )

WAN IP Address: 93.125.248.X WAN Settings...
WAN Subnet Mask: 255.255.255.255
IP Address Type: Dynamic, from PPP
Default Gateway: 0.0.0.0 :o :o :o :o
Primary DNS: 217.149.196.6 DNS Client Settings...
resolve10.dns.internl.net
Secondary DNS: 217.149.192.6
resolve20.dns.internl.net

dat geeft ie weer.. ik kan dus wel gewoon internetten maar als ik een gateway had dan had ik hem gewoon in mn router kunnen vastzetten als vast ip maar dat wil hij niet .

[ Voor 76% gewijzigd door strikey op 14-09-2008 21:15 ]

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10 21:18
moet die gateway ook op 0.0.0.0 blijven staan?

• strikey
laat maar zitten heb er genoeg van ,krijg niks werkend met het alice modem.
Heb het al opgezegd.
Ik heb net even uitgezocht of ik ook een 2e kabelprovider hier in de buurt heb maar dat feest gaat niet door.

een 2e ADSL verbinding vind ik ook best.
Als het mijn router maar ondersteund.

[ Voor 47% gewijzigd door strikey op 16-09-2008 18:20 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

Sa1

mdatje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:53:
laat maar zitten heb er genoeg van ,krijg niks werkend met het alice modem.
Ik zorg wel dat ik een 2e kabel verbinding krijg die adsl rommel komt me de strot uit.
Heeft iemand trouwns enig idee waar ik een splitter kan halen zodat ik een 2e kabel ISP kan aansluiten?
groeten.
kan niet, je kunt niet een 2e kabel provider aansluiten. En omdat jij iets niet aan de gang krijgt houdt het niet direct in dat Alice dan wel aDSL rommel is. Heeft gewoon iets met jou te maken.

• strikey
Sa1 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:08:
[...]
kan niet, je kunt niet een 2e kabel provider aansluiten. En omdat jij iets niet aan de gang krijgt houdt het niet direct in dat Alice dan wel aDSL rommel is. Heeft gewoon iets met jou te maken.
Kerel wat lul je.
Ik werk gewoon via tutorials op het internet.
En ik heb er alles aan gedaan om het modem te laten samenwerken met mijn router.
Maar ik moet er ook rekening mee houden dat mijn andere internetverbinding blijft werken zoals IK wil dat het werkt.

Als dit dus niet werkt constateer ik dat alice en het modem in mijn geval een slechte optie is omdat ik er weinig mee kan.
Overgens vind ik alice best een leuke ISP ik kreeg de optimale snelheid met speeds tests.
Als ik dus geen router had of Ik was een beginnende internettter die niks van dingen afwist is alice dus een goeie oplossing.
Alice is een no-nonsense ISP aansluiten internetten en klaar.. maar meer moet je er ook niet van verwachten.
>:)

[ Voor 6% gewijzigd door strikey op 16-09-2008 18:28 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
mdatje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:27:
[...]

Alice is een no-nonsense ISP aansluiten internetten en klaar.. maar meer moet je er ook niet van verwachten.
>:)
Daar adverteerd Alice ook mee... Overgins heb ik wel vaker een router achter een Alice verbinding gezien hoe deze in de config was geen idee nooit naar gekeken.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, meer moet je zelf uitzoeken. Het kan allemaal wel.

Om een bridged service op te zetten moet je eerst de ppp service verwijderen, anders krijg je inderdaad die error "ATM channel already in use". Wat ook kan (of misschien werd dit wel bedoeld?) is de ZIPB (PPP half-bridge) aanzetten en vervolgens op je tweede router aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-09-2008 19:09 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• strikey
Jups klopt maar met deze router wil het niet werken.. 2 dagen lopen kloten met de instellingen..
En als ik ergens een hekel aan heb,is het kloten met iets wat gewoon mot werken uit zichzelf .. inplaats van een modem te maken met 1 ethernet aansluiting en het modem een dhcp fucntie te geven.. hoe nutteloos.. maarja :)

• strikey
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:38:
Nee, meer moet je zelf uitzoeken. Het kan allemaal wel.

Om een bridged service op te zetten moet je eerst de ppp service verwijderen, anders krijg je inderdaad die error "ATM channel already in use". Wat ook kan (of misschien werd dit wel bedoeld?) is de ZIPB (PPP half-bridge) aanzetten en vervolgens op je tweede router aansluiten.
Al geprobeerd via ZIPB te laten werken,dit loopt ook niet.
Het maakt weinig uit.. Ik heb hem toch al ge-anuleerd.
Als iemand een id heeft welke ISP er een normaal modem meestuurt (ADSL) (die dus gewoon je een WAN ip toewijst inplaats van een LAN ip ben ik blij)
Ik heb telfort al ge-emailed maar ik denk dat hun ook zoiets hebben zoals alice.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: het heeft niets te maken met het modem, maar met de manier van "inloggen" die de provider kiest.

Verwijderd

Bertus schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:40:
ziggo = chello en heb je een modem voor die router aangesloten voor je alice verbincding?
Ziggo is niet per definitie Chello. Zoals ie zelf al zegt is het in zijn regio @home. Net als hier. En het kan ook nog Casema zijn.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Eh, nee: Chello is van UPC. Ziggo is @home, Casema en Multikabel.

[ Voor 42% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-09-2008 20:27 ]

Verwijderd

mdatje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:00:
[...]

Al geprobeerd via ZIPB te laten werken,dit loopt ook niet.
Het maakt weinig uit.. Ik heb hem toch al ge-anuleerd.
Als iemand een id heeft welke ISP er een normaal modem meestuurt (ADSL) (die dus gewoon je een WAN ip toewijst inplaats van een LAN ip ben ik blij)
Ik heb telfort al ge-emailed maar ik denk dat hun ook zoiets hebben zoals alice.
Nou ik kan je vertellen dat bijna geen enkele (volgens mij geen enkele) ISP dat doet. Vrijwel elke ISP levert DSL modem + router in een, eventueel met wireless. Je zal je toch moeten verdiepen in hoe je dat bridgen in jouw geval aan de gang krijgt. Andere optie is natuurlijk in de winkel zelf een ADSL modem zonder routerfunctie kopen, maar dan moet je je weer verdiepen in dingen als VPI/VCI en encapsulation. Aangezien gewoon bridgen je al teveel werk is zou ik het in jou geval dan maar gewoon op 1 internetverbinding houden :P

• strikey
Bridgen was niet teveel werk alice ondersteund het gewoon simpelweg niet.
- half bridge via ZIPB was ik mee bezig ,maar dat werkte niet dus wou ik de modem aansluiten op de router en via remote inloggen maar dat werkte ook niet , want ik kon de remote niet benaderen via internet maar wel via de lan.. en daar heb ik weinig aan.Geprobeerd de desbetreffende poorten te openen maar dit werkte ook niet.. werd er echt moe van,. mischien morgen even proberen en als het wel werkt bel ik alice wel op :P

Verwijderd

mdatje schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:30:
Bridgen was niet teveel werk alice ondersteund het gewoon simpelweg niet.
- half bridge via ZIPB was ik mee bezig ,maar dat werkte niet dus wou ik de modem aansluiten op de router en via remote inloggen maar dat werkte ook niet , want ik kon de remote niet benaderen via internet maar wel via de lan.. en daar heb ik weinig aan.Geprobeerd de desbetreffende poorten te openen maar dit werkte ook niet.. werd er echt moe van,. mischien morgen even proberen en als het wel werkt bel ik alice wel op :P
Vrijwel alle DSL routers hebben wel een bridge functie die werkt, ken het model / merk wat Alice levert zo niet, maar het zou moeten kunnen werken. Om je router te benaderen via internet (dus op het éxterne IP) zal je in de router een optie aan moeten zetten om extern beheer toe te staan. Dit staat meestal met opzet standaard uit.

• strikey
IK heb soms echt het gevoel dat ik turks spreek ofzo hier of zien jullie allen jullie eigen mening ofzo?
-Vrijwel alle DSL routers hebben wel een bridge functie die werkt, ken het model / merk wat Alice levert zo niet, maar het zou moeten kunnen werken. HET WERKT DUS NIET OMDAT ALICE ONDER EEN ANDER PROTOCOL WERKT.. wat ik al 3000 x heb aangegeven.
Leer eens begrijpend lezen.

Om je router te benaderen via internet (dus op het éxterne IP) zal je in de router een optie aan moeten zetten om extern beheer toe te staan. Dit staat meestal met opzet standaard uit.

IK heb net gezegd dat het NIET WERKT .. ik had hed dus WEL aangezet remote controll .

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Luister beste mdatje: jij bent degene met het probleem (dat je overigens niet erg gestructureerd uit weet te leggen in het algemeen). Het is duidelijk dat je inmiddels voor jezelf besloten hebt dat het niet gaat werken, dus je reageert overal op met geschreeuw en gezucht.

Jij hebt een paar keer aangegeven dat het modem van Alice niet ondersteund wat je wil, totdat ik je uit de droom hielp: het modem ondersteund e.e.a. prima, Alice ondersteund echter geen bridged connections, maar uitsluitend PPPoA. Ik ben zelf ook bezig de Copperjet aan mijn bestaande router te koppelen en het is wel degelijk mogelijk de Copperjet in ZIPB-mode aan te sluiten zodat je verder alles op je bestaande router kan regelen. Ja, het is wat geklooi, maar het kan wel. Als port-forwards niet nodig zijn (bijv. als je de Alice verbinding alleen als backup voor uitgaand verkeer wilt gebruiken), kan je dat hele ZIPB ook laten voor wat het is de Copperjet met de standaard instellingen aansluiten. Ook dat werkt.

De Copperjet webinterface is overigens inderdaad niet vanaf de WAN kant te bereiken, maar ik zou ook niet weten waarom je dat nodig zou hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-09-2008 10:28 ]

• strikey
Luister beste mdatje: jij bent degene met het probleem (dat je overigens niet erg gestructureerd uit weet te leggen in het algemeen). Het is duidelijk dat je inmiddels voor jezelf besloten hebt dat het niet gaat werken, dus je reageert overal op met geschreeuw en gezucht.

Antwoord :
Ik reageer helemaal niet met geschreeuw maar ik moet alles 10x opnieuw intypen wat ik in vorige post ook al gezegd heb.
Wordt ik gewoon moe van.

Jij hebt een paar keer aangegeven dat het modem van Alice niet ondersteund wat je wil, totdat ik je uit de droom hielp: het modem ondersteund e.e.a. prima, Alice ondersteund echter geen bridged connections, maar uitsluitend PPPoA. Ik ben zelf ook bezig de Copperjet aan mijn bestaande router te koppelen en het is wel degelijk mogelijk de Copperjet in ZIPB-mode aan te sluiten zodat je verder alles op je bestaande router kan regelen. Ja, het is wat geklooi, maar het kan wel. Als port-forwards niet nodig zijn (bijv. als je de Alice verbinding alleen als backup voor uitgaand verkeer wilt gebruiken),

kan je dat hele ZIPB ook laten voor wat het is de Copperjet met de standaard instellingen aansluiten. Ook dat werkt.

ANTWOORD : (hier werkt het niet met de standaart instellingen want dan krijgt mijn router geen ip) ook al meerdere malen herhaald.

De Copperjet webinterface is overigens inderdaad niet vanaf de WAN kant te bereiken, maar ik zou ook niet weten waarom je dat nodig zou hebben.

ANTWOORD :Omdat je dan makkelijker hem kan conffigen en dan kan ik zien waneer ik wel wat krijg (router) want nu moet ik continu met kabels gaan trekken en naar beneden en boven lopen.. best bagger.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mdatje schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:20:

ANTWOORD : (hier werkt het niet met de standaart instellingen want dan krijgt mijn router geen ip) ook al meerdere malen herhaald.

ANTWOORD :Omdat je dan makkelijker hem kan conffigen en dan kan ik zien waneer ik wel wat krijg (router) want nu moet ik continu met kabels gaan trekken en naar beneden en boven lopen.. best bagger.
ja en dan hackt jan alleman al die standaard geconfigde modempjes! erg leuk!! net als die vroegere speedtouches!

404 Signature not found

• strikey
SMSfreakie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:36:
[...]

ja en dan hackt jan alleman al die standaard geconfigde modempjes! erg leuk!! net als die vroegere speedtouches!
Je kan het ook gewoon weer uit zetten hoor.. maarja :)
_/-\o_

P.S

Slotje aub mods :P Modem is weg en heb er weinig zin an om te gaan ouwehoeren.
Topic is zinloos O-)

[ Voor 15% gewijzigd door strikey op 17-09-2008 22:17 . Reden: Slotje aub mods :P ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mdatje schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:52:
[...]

Je kan het ook gewoon weer uit zetten hoor.. maarja :)
_/-\o_

P.S

Slotje aub mods :P Modem is weg en heb er weinig zin an om te gaan ouwehoeren.
Topic is zinloos O-)
mja denk jij dat de gemiddelde internetter snapt dat zn modem open staat aan de WAN side?

die is allang blij als zn verbinding werkt :D

404 Signature not found

Verwijderd

@Mdatje: Je Alice-router staat in Bridged Mode. Ik weet niet of je uberhaubt een password gekregen hebt van Alice. Mijn ervaring is wanneer een router op bridged-mode wordt gebruikt dat providers zelf het beheer plegen.

Tis een beetje kort door de bocht advies en ik heb het ook zo gedaan bij mijn vriendin: Provider contacten en zeggen dat je geen bridged-mode connectie wilt hebben en dat je verwacht dat ze een monteur sturen die je router gewoon lekker laat natten. Vanuitgaande dat je dat wilt. Willen ze dit niet voor je regelen, zeg de hele rommel op en ga naar een andere provider die wel gewoon je router laat natten.

Bridged-mode verbindingen zijn een 'hassle' en tenminste bij ons in Hong Kong puur op ge-end om de klanten voor elke scheet te laten betalen. Zoals bijvoorbeeld een extra pc aan te sluiten op je thuis-netwerk. Of wanneer je Wifi wilt gaan gebruiken.

Veel succes,

Hans Olo

PS: Ik heb je draad een beetje gevolgd en ik begrijp je frustratie. Toch moet je niet vergeten dat iedereen (nou, de meesten) jouw serieus willen helpen. Kritiek komt vaak hard over in een forum en daar moet je gewoon door heen prikken. Het uiteindelijke doel is dat je probleem gefixed wordt, right? Nogmaals veel succes.
Pagina: 1