Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domein cloaking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over domain cloaking. Ik heb een subdomein (bijv. sub.domein.nl) daar heb ik dus een nieuw domein voor gekocht (bijv. site.nl) en heb die door gelinkt naar sub.domein.nl d.m.v een .htaccess.
Als ik nu site.nl intyp dan kom ik op de juiste site alleen de link veranderd weer terug naar sub.domein.nl. Nu wil ik dat verhelpen. Mijn website is opgebouwd uit een cms genaamd joomla (weet niet of het uitmaakt) Ik heb nergens een antwoord kunnen vinden. Heb al verscheidene dingen geprobeerd maar niks kwam op een goed resultaat uit.

Alvast bedankt

Mvg,
Spinlock

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 20:38 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ik snap er geen fluit van. Plaatje?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
dus sitenaam2.nl redirect nu naar subdomein.site.nl waarbij ie t direct doorstuurd en je dus in de adresbalk niet meer sitenaam2 ziet?

2 opties:
- Lompe oplossing: 1 big-ass frame maken en daarin subdomein.site.nl laten runnen
- sitenaam2.nl als alias koppelen aan de hosting van subdomein.site.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik het misschien niet goed uitgelegd heb. Ik zal het nog een keer proberen.

Mijn site staat op subdomein.site.nl. Nu heb ik een ander domein (bijv. sitenaam2.nl) gekocht en heb die gekoppeld aan subdomein.site.nl. Als ik nu sitenaam2.nl in mijn adresbalk invoer dan linkt hij naar subdomein.site.nl Dat klopt dus alleen dan veranderd de de url in de adres balk ook mee.

Dus van sitenaam2.nl veranderd hij weer terug naar subdomein.site.nl. Dat wil ik dus verhelpen. Ik hoop dat jullie het nu een beetje beter snappen wat ik bedoel.

Mvg,
SpinLock

Verwijderd

code:
1
<iframe src="subdomein.host.nl" width="xx" Height="xx" frameborder="0" style="margin:0; padding:0;" scrolling="Auto"></iframe>

Je kan width/height compleet weghalen overigens, is alleen nodig wanneer je een fixed value wilt hebben. In een html proppen en laden maar. :)

Seo-gewijs is dat overigens niet erg verstandig. Je kan bijv ook als je domeinbeheerders-pakket dat toelaat, gewoon het domein doorwijzen met behoud van URL.

Verwijderd

Topicstarter
Met iframe heeft dit niks te maken. Aangezien er op sitenaam2.nl geen host gekoppeld zit dus zal het ook niet werken.

Dat van die behoud van de url weet ik niet. In ieder geval ik heb geen domeinbeheerders-pakket.

Ik denk dat het in de .htaccess bestand moet gebeuren omdat de website ook zo naar subdomein.site.nl wordt gelinkt. Dus weet iemand daar iets op?

Verwijderd

Het kan alleen als het tweede domein een alias is van de hostname waaronder het hostingaccount draait. Het is niet mogelijk te redirecten als het losse virtual hosts zijn, of losse machines, zonder dat de eindgebruiker dat op één of andere manier kan merken.

Het enige alternatief is dan een (i)frame gebruiken, of één hostingaccount in te zetten als proxy, maar dat wordt maar erg weinig gedaan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:17:
Sorry dat ik het misschien niet goed uitgelegd heb. Ik zal het nog een keer proberen.

Mijn site staat op subdomein.site.nl. Nu heb ik een ander domein (bijv. sitenaam2.nl) gekocht en heb die gekoppeld aan subdomein.site.nl. Als ik nu sitenaam2.nl in mijn adresbalk invoer dan linkt hij naar subdomein.site.nl Dat klopt dus alleen dan veranderd de de url in de adres balk ook mee.

Dus van sitenaam2.nl veranderd hij weer terug naar subdomein.site.nl. Dat wil ik dus verhelpen. Ik hoop dat jullie het nu een beetje beter snappen wat ik bedoel.

Mvg,
SpinLock
Je hebt het goed uitgelegd. Wat in de post boven die van jou staat zjin zo'n beetje je opties.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:33:
Het kan alleen als het tweede domein een alias is van de hostname waaronder het hostingaccount draait.
Dat heb ik.. Alleen ik heb met iemand alle oplossing nu al geprobeerd. Dus ik ben bang dat het niet gaat lukken. Als iemand nog suggesties heeft? Zeg ze maar.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:26:
[...]

Dat heb ik.. Alleen ik heb met iemand alle oplossing nu al geprobeerd. Dus ik ben bang dat het niet gaat lukken. Als iemand nog suggesties heeft? Zeg ze maar.
In dat geval kan je gewoon het a-record van je tweede domeinnaam naar die server verwijzen.

/▌

• DJSmiley
Marzman schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:25:
[...]

In dat geval kan je gewoon het a-record van je tweede domeinnaam naar die server verwijzen.
Dan moet nog altijd op die 1e server (subdomein.site.nl) site2.nl als alias toegevoegd worden, anders kom je gewoon daar op de default vhost uit. (en ik gok dat dat niet jouw site is, vermoedelijk is het een shared hosting)

Zoals ik al eerder zei ( DJSmiley in "Domein cloaking" ) moet je dus of een alias maken, of met een frame.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:26:
[...]

Blijkbaar heb je een frame nog niet geprobeerd, dat is nl een werkende oplossing (alleen niet echt netjes).
Tenzij je CMS dat frame 'detecteerd' en m zonder frame heropend...

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2008 12:34 ]

Verwijderd

Vhost kan nog altijd omzeild worden met ip.ip.ip.ip/~gebruikersnaam, en bijv in directadmin het default domein instellen. Zo kom je wel op de juiste pagina uit :)

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:33:
Vhost kan nog altijd omzeild worden met ip.ip.ip.ip/~gebruikersnaam, en bijv in directadmin het default domein instellen. Zo kom je wel op de juiste pagina uit :)
mjah maar met ip.ip.ip.ip/~gebruikersnaam (wat overigens onder windows-based hosts niet werk afaik) is TS terug bij af, dan staat er in de adresbalk nog steeds niet zn site2.nl
default domein is idd een optie, maar moet ie wel volledig beheer hebben over die doos.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

DJSmiley schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:33:
[...]

Dan moet nog altijd op die 1e server (subdomein.site.nl) site2.nl als alias toegevoegd worden, anders kom je gewoon daar op de default vhost uit. (en ik gok dat dat niet jouw site is, vermoedelijk is het een shared hosting.
Hij zegt toch dat hij dat heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 13-09-2008 12:40 ]

/▌

Verwijderd

Tja. En anders wijken naar een host met Linux en Directadmin. Daar zitten deze basisfuncties al standaard mee ingebakken. Een iframe of via htacces (rewrite) kan nog altijd werken. Het laatste is het meest netste als je toch al moet kiezen uit bovenstaande oplossingen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Ik weet de technische achtergrond zo even niet (apache vhost meen ik, hersenen werken niet echt mee op het moment..) - maar een product als cPanel laat je gewoon zgn. "addon domains" toevoegen, welke je vervolgens een bepaalde (local) directory toe kan wijzen.
Stel; domain1.nl staat in /var/www/html/ en site2.domain1.nl staat in /var/www/html/site2/
dan zou je domain2.nl in cPanel in kunnen stellen als addon domain met als docroot /var/www/html/site2/.

Let wel dat domain2.nl de juiste nameservers heeft (van jouw host) voordat je hem probeert toe te voegen als addon domain.
Vervolgens wijzig je de host nog even in Joomla naar domain2.nl, en klaar is pietje.

*uit losse pols*
Hopelijk kan je hier iets mee; als je uberhaupt cPanel gebruikt. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:40:
Tja. En anders wijken naar een host met Linux en Directadmin.
Uh .. waar heeft de TS aangegeven niet onder een *nix host te draaien :? Ik zie eigenlijk helemaal _geen_ info over de omgeving waaronder hij werkt. (OS / ControlPanel); alleen dat hij Joomla draait.
Of is het als reactie op DJSmiley's opmerking over windows-based hosts? :)

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 13-09-2008 12:51 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:34
Ik zal wat informatie geven over wat ik weet over deze host.

Het betreft een hosting op basis van het Ensim control panel op Red Hat Enterprise Linux. Apache versie is 2.2.3.
De tweede domein is als alias van de eerste ingestelt.

De rewrite werkt dus prima, mits de site in een submap staat. Als nu echter een subdomein gebruikt wordt, komt die subdomein toch in de adresbalk te staan. De gebruikte .htaccess is op dit moment:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} domein.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^subdomein.anderdomein.nl/.*$
RewriteRule ^(.*)$ http://subdomein.anderdomein.nl/$1

Hoe is deze te veranderen, zodat uiteindelijke domein.nl in de adresbalk blijft staan?
Er is al van alles geprobeerd door de TS, echter maakt het niets uit, de url in de adresbalk blijft subdomein.anderdomein.nl.
Het lijkt wel alsof elke site iets anders aangeeft dat zou moeten werken :+

Een iframe is niet een optie, omdat dan de URL niet meer goed weergegeven wordt. En dat is toch een vereiste.

Verwijderd

Met mod_rewrite kun je niet onzichtbaar redirecten naar een andere hostname. Elke redirect naar een andere hostname is een externe redirect.
Pagina: 1