8800gts met 3 schermen howto?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 07:47
Beste Tweakers,

Op dit moment bezit ik over 2 schermen:

Samsung 940BF (DVI aansluiting)
NEC 1580e (vga aansluiting)

En een 8800gts (waar ik ze allebei op heb aangesloten, de vga met vga-dvi convertertje)

Maar nu krijg ik binnen kort een nieuwe tv er bij de Samsung LN26A330 ( DVI aansluiting )

Dit past natuurlijk niet meer op mijn videokaart, Na wat speuren op me stage had ik een splitter gevonden:

DVI - DVI en VGA, Wat dus zou betekenen dat ik er 3 zou kunnen aansluiten deze had ik dus meegenomen en getest.

Als ik de splitter er in doe en me 2 oude schermen er op aansluit pakt hij in eens de vga aansluiting als primare scherm (dat wil ik dus niet) haal ik hem er uit dan pakt hij hem wel (dus maar 1 gang aangesloten van de splitter (de splitter werkt dus wel))

Hier onder nog even het plaatje van hoe ik het ingedachte had en het makkelijkste voor mij is want ik heb nog een hele lange VGA kabel liggen en zo kan ik dus makkelijk overal mijn tv kwijt maar wat dus niet werkt??

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/5287/uitlegtvaansluitingkopird5.jpg

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit lijkt me sowieso niet lekker werken (als je het al aan de praat krijgt zoals jij wilt). Je hebt dan precies hetzelfde beeld op je NEC als op je tv, terwijl die dingen een totaal andere native resolutie hebben.

Waarom haal je niet voor een paar euro een extra pci videokaartje? Dan kun je elk scherm goed aansturen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Darkvisje
Kost allemaal weer extra geld :) wou eerst kijken of ik het zo aan de praat zou kunnen krijgen. maar dit gaat zo niet lukken dus ik kan alleen mijn 3e scherm aansluiten met een ander videokaartje (als ik ze alle 3 tegelijk zou willen gebruiken ?

Verwijderd

rstar schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:52:
Kost allemaal weer extra geld :) wou eerst kijken of ik het zo aan de praat zou kunnen krijgen. maar dit gaat zo niet lukken dus ik kan alleen mijn 3e scherm aansluiten met een ander videokaartje (als ik ze alle 3 tegelijk zou willen gebruiken ?
Ja of je moet het zelfde willen zien op 2 beeldschermen. ;)
Maar wat kost nu een 2dehands PCI kaartje alleen verzendkosten lijkt mij. :P

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
- Is dat een passieve splitter ?
- Stel dat je beide schermen aansluit op de dvi splitter en je grafische kaart wil de edid uitlezen via zijn dvi poort, wat krijgt hij dan terug? Vermoedelijk loop dit compleet mis...

• Darkvisje
the_mask jah maar toch die tv kost me al genoeg :), @mandroid

- ik zou het niet weten
- en jah het werkt niet zoals ik wil, krijg zelfs niks terug volgens mij, zou het ook mogelijk zijn met een oud matrox kaartje ofzo ?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja hoor, als ie maar je NEC kan aansturen (geen idee wat de resolutie van dat ding is, google kent hem niet). Kijk bijvoorbeeld eens in Vraag & aanbod, zat gratis dingen of voor maximaal €5.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Ik ben hier zelf ook lang aan het kloten geweest, en niks werkte lekker. Uiteindelijk heb ik maar gewoon een 2e PCI-E kaartje gehaald en nu daar dus totaal geen gezeik meer mee.
2e kaartje is dus wel gewoon de beste oplossing, kost idd wel wat geld, maar veel zal het niet zijn.

• Darkvisje
Zou het dan nog een probleem zijn als ik een ati erbij neem (heb nu een nvidea) of moet ik geen van beide merken nemen en gewoon een onbekend merk nemen ?

• Xof

Xof

Om problemen te voorkomen kun je het beste een Nvidia kopen, omdat je anders nog wel eens driver problemen kan gaan krijgen (ATI drivers naast Nvidia drivers)

Verwijderd

Xof schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:39:
Om problemen te voorkomen kun je het beste een Nvidia kopen, omdat je anders nog wel eens driver problemen kan gaan krijgen (ATI drivers naast Nvidia drivers)
Of gewoon een standaard PCI kaartje van Sis of zo moet ook gewoon werken. Kost nog geen 10 euro inclusief verzenden en anders heb ik er ook nog wel 1 liggen. ;)

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:20:
[...]

Of gewoon een standaard PCI kaartje van Sis of zo moet ook gewoon werken. Kost nog geen 10 euro inclusief verzenden en anders heb ik er ook nog wel 1 liggen. ;)
Die heeft alleen geen DVI ;)

Edit: ow NEC heeft VGA zie ik nu, dacht dat ze allemaal DVI hadden.

[ Voor 11% gewijzigd door Xof op 12-09-2008 23:23 ]

• Darkvisje
klopt maar 1 ding snap ik nog niet waarom worden die splitters dan zo gemaakt als het toch niet kan want ik zou het niet erg vinden als op 2 monitoren de zelfde schermen te zien zijn dus de samsungs mogen het zelfde weergeven :S

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30
Die splitters zijn juist handig als je meerdere beeldschermen op 1 apparaat aan wil sluiten zodat ze ook gewoon allemaal hetzelfde beeld weergeven (en zodoende dezelfde resolutie dus). In jou geval is dit natuurlijk wel een mogelijkheid met je samsung monitor en tv, maar aangezien ze beide een hele andere native resolutie hebben, is het verre van ideaal. Het is dus maar wat je zelf wilt.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is die splitter niet gewoon bedoeld om twee bronnen (VGA en DVI) op één beeldscherm aan te sluiten?

En zoals ik al zei, je hebt weinig aan 2x hetzelfde beeld. Je tv is breedbeeld met een resolutie van 1280x720, terwijl je beeldscherm 5:4 is met een resolutie van 1280x1024. Dus dan wordt alles op je tv heel erg in de breedte uitgerekt, of op je beeldscherm in de hoogte uitgerekt. En dat dan ook alleen maar als één van die schermen überhaupt de 'verkeerde' resolutie aan kan.

Verwijderd

Je hebt van die splitters er ook met 2 apparte uitgangen.

Het vga gedeelte is dan via de analoge gedeelte aangesloten en de dvi via de digitale gedeelte.
Dit resulteerd uiteindelijk dus in 2 verschillende beeldschermen met elk een andere instelling.

• Darkvisje
Beste tweakers,

Na een tijdje rond vragen en speuren heb ik dan een 2e videokaartje gevonden : SIS 315e 32mb pci

Dit kaartje wil ik dus alleen gebruiken om wat films te kijken op mijn tv (het hoef dus geen zware dingen te gaan trekken etc)

Echter kan ik niet de juiste drivers vinden voor dit kaartje (ik draai windows business 64bit) heb op dit moment geprobeerd de 3.51a te draaien maar deze geeft een error Plugandplayadapter:error meer niet.

Als ik onder mijn device manager kijk staat er alleen een pctje met uitroeptekentje oftewel driver fout.

Iemand die me kan helpen met dit probleem,

mvg,
Glenn

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 13:44
Volgens mij zijn er voor oudere videokaartjes geen Vista drivers te vinden. Wordt gewoon niet meer ondersteund...

Ik heb precies hetzelfde. Ook zo'n splitter cable aangeschaft met het idee mijn 2e beeldscherm te clonen. Maar volgens mij stuurt je videokaart over 1 poort of VGA of DVI en niet beide. Ik kan dat in Vista in ieder geval niet aan de gang krijgen.

Ik heb dan ook maar een 2e PCIe videokaartje erbij gekocht en deze in een PCIe x1 slot gestopt. Die kan genoeg data aanvoeren voor een 7200GS hoop ik ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Darkvisje
Eerst had ik een pci kaartje nodig en nu ik die heb moet ik een pcie kaartje hebben :(?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, je moet gewoon een kaart (of voor mijn part USB VGA adapter) hebben met driver support voor je OS. Nogal logisch dat je dat na moet gaan voor je iets koopt, en als je een erg nieuw OS hebt met weinig driver support en ook nog eens geen mogelijkheid tot gebruik oudere drivers, dan beperkt dat je keuze.

Soms is het gewoon kiezen of delen, en bovenal goed nadenken voor je iets koopt - je hebt nu een splitter gekocht zonder stil te staan bij het verschil in native resolutie (en het feit dat een splitter per definitie twee keer hetzelfde toont...) en een PCI kaart zonder stil te staan bij de vraag of er drivers beschikbaar zijn. Dat doe je jezelf toch echt aan :o

Oslik blyat! Oslik!

• Darkvisje
Heb voor beide niks betaal haha dus dat maakt niet zoveel uit, Is er een aanrader voor een usb-vga adapter van een niet te hoge prijs?

• Darkvisje
Heb nu nog een kaartje geprobeerd Diamond v550 maar ook hier krijg ik bij device manager:

This device cannot start. (Code 10)

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beejte eigen inzet mag ook wel - oudere PCI kaarten kunnen sowieso alleen geinitialiseerd worden als je ze als primary instelt in BIOS. Doe je dat niet, dan krijg je dit...

Sowieso, gelieve niet 2x achter elkaar <24u te posten. Gebruik de edit-knop als je iets nieuws te melden hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• Darkvisje
Ik heb nu een nieuwe videokaart aangeschaft (gtx 260) maar heb daarbij nog een 8800gts nu.
Na wat rondspeuren hier in wat topics ben ik er nog niet echt uit.

Is het mogelijk deze beide kaarten in me pc te stoppen en 3 schermen aan te sturen.

Ik wil dus me gtx260 2 beeldschermen op aansluiten en gewoon dualscreen draaien en is het dan mogelijk op me 8800gts me resolutie lager te zetten en me tv daar op aan te sluiten ?

Ik weet dat het ingewikkeld is en als het niet kan dan houdt het op dan verkoop ik mijn 8800gts maar wil het gewoon even checken voor de zekerheid.

Of kan kan ik nog iets anders leuks met deze videokaart doen ? of zeggen jullie weg doen.

Topics die ik gecheckd had:
Twee PCI-Express videokaarten verschillende resoluties

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

Nice, een topic uit 2006 :D

Dit moet gewoon goed werken hoor. Gewoon goed je drivers installeren en je kunt met de kaarten afzonderlijk 4 schermen aansturen.

Verwijderd

offtopic:
Tijd voor een (nieuwe) bril? :P
Of kan kan ik nog iets anders leuks met deze videokaart doen ?
nieuws: Meerdere Nvidia-kaarten ontlasten cpu aanzienlijk bij Physx-benchmarks ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 22:24 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is gewoon mogelijk om die 3 schermen elk in hun eigen resolutie aan te koppelen. Vier schermen is zelfs mogelijk.

En je kunt eventueel ook nog je tweede kaart de PhysX in sommige spellen laten rekenen: nieuws: Meerdere Nvidia-kaarten ontlasten cpu aanzienlijk bij Physx-benchmarks

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Maar wel zijn eigen topic ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

Nee hoor:
Geplaatst op dinsdag 28 februari 2006 15:26
Ik had het over het topic in zijn link ;)
Pagina: 1