Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Missing ntldr

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hallo, ik heb winows xp, ik hen wat zitten klooien, en nu heb ik een missing ntldr.
Nu is er wel informatie te vinden over dit soort dingen, maar op mijn XP schijf staat ook nog Ubuntu, en op mijn andere harde schijf staat Vista.
Ik kom nu altijd eerst in GRUB terecht als ik mijn pc start, daar kan ik een aantal Ubuntu opstart modi kiezen, of toch liever naar Windows gaan, en als ik Windows kies kom ik in een Windows boot menu waarin ik tussen XP en Vista moet kiezen. Vista en Ubuntu werken dus nog.
Die twee wil ik ook nog kunnen blijven gebruiken, en ik heb gehoord dat het misschien kan gebeuren dat als ik alles gefixed heb, mijn pc alleen nog XP ziet.
Dit is wellicht de ingewikkelste versie van het missing NTLDR-probleem doe je kan vinden.

Nu heb ik dus hulp nodig :D
Iemand?

[ Voor 30% gewijzigd door Amanoo op 12-09-2008 18:32 ]

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-11 17:53
Je zou kunnen proberen om in windows Vista op te starten en dan van internet een NTLDR te downloaden..
en anders misschien vanaf een WinXP cd kopieren al weet ik niet zeker of die daarop gewoon als los bestand te vinden is.. ;) succes ermee :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij mij wilde het nog wel eens helpen om van een XP CD te booten en daarna XP te laten starten.

Dus wachten tot hij zegt 'Druk op een toets om te installeren..", dan niks doen en door laten gaan..

Je gebruikt dan de bootloader van je XP CD.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

XP install CD erin, kiezen om XP te installeren (dus niet Repair kiezen!), de install zal dan (als het goed is) detecteren dat er al een XP op je disk staat en dan kan je kiezen voor een repair.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:10
nou je hebt 2 manieren.

1. Je pakt gebruikt UBCD4win of start Vista op duw je XP cd erin en "expand ntldr.ex_" of zoiets)

of idd.

2. Zoals Microkid al aangaf (zag het te laat 8)7 )

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik zat nog na te denken, ik had al veel zitten te stoeien om het te proberen te repareren voordat ik deze vraag stelde, en uiteindelijk kan het ook misschien zijn dat de pc simpelweg niet de juiste harde schijf/partitie kan vinden, maar het zou dus net zo goed kunnen dat, zoals ik net van uit ging, NTLDR echt inderdaad weg is.

Stel dat nou de NTLDR nog aanwezig is, maar de juiste harde schijf/partitie niet kan worden gevonden, wat moet ik dan doen?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Dit lijkt mij inderdaad een heel ingewikkeld missing NTLDR probleem. NTLDR bestand van internet halen kun je wel vergeten, want dat gaat de oplossing niet zijn. Dit is idd de melding die je krijgt als de windows installatie niet gevonden wordt op de partitie waar ie zoekt, daar doet zo'n bestandje niks aan.

Wat heb je precies zitten klooien? Active partitie gewijzigd oid?

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 14-09-2008 17:46 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Eerst had ik Vista, toen had ik XP ge"installeerd, maar toen kwam er, zoals ik eerder bij andere dingen wel eens heb meegemaakt, geen dualboot optie.
En door vreemde verhalen die ik had gehoord dacht ik dat Ubuntu dit kon oplossen, maar helaas, Nu kon ik alleen Ubuntu en Vista kiezen.
Ik heb nog geprobeerd om (met hulp van een ander forum) dit aan GRUB toe te voegen:

title Windows XP
root (hd1,4)
makeactive
chainloader +1
boot

En ik heb daarna nog een poos lopen spelen ermee, met hlp natuurlijk, maar ik kreeg hem niet aan de praat.
Uiteindelijk stuitte ik op een programmaatje dat ik dus eerderhad moeten gebruiken, ik kon dan aan de windows bootlijst een andere installatie (indien hij eigenlijk al aanwezig was) toevoegen.
Dat had ik dus gedaan, en vanaf toen kon ik missing NTLDR messeges krijgen via het windows menu. het GRUB menu doet nog steeds even weinig.

Ik weet niet meer wat nu de instellingen in GRUB zijn of hoe ik eraan kom.
Misschien moet ik die lijn weghalen.
Dat ik ook met GRUB had geprobeerd was ondertussen in de vergetelheid geraakt, daarom kwam ik ook niet op het idee. (ik boot altijd eerst een grub, maar ik kijk om eerlijk te zijn alleen naar de optie die ik wil, de andere zie ik geen eens :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 15-09-2008 23:10 ]

Pagina: 1