Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laserjet 4050 van Serieel naar USB

Pagina: 1
Acties:

• Lotusss
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-06-2023

Lotusss

Een beetje vreemd...

Topicstarter
Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Enige tijd geleden heb ik een HP Laserjet 4050 voor niks op de kop kunnen tikken. Mijn huidige laptop heeft noch een paralelle, noch een seriële poort.

Nu heb ik een Scanpart Adapter Cable gekocht (male Serial; male USB) om zo die printer aan te kunnen sluiten.

Echter, ik krijg niks uitgeprint. óf de printer geeft aan dat de verzending van gegevens mislukt is, of in het printscherm van Windows krijg ik de melding dat de opdracht mislukt is.

Hoe krijg ik dit werkend??

Thanks.

...maar wel lekker!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kan proberen om nog ergens een Jetdirect op de kop te tikken voor zo`n printer. Dan krijgt hij gewoon een netwerk aansluiting aan de achterkant.

Dat heb ik hier ook met mijn 4050.

P.S. Ik heb nog wel een Jetdirect liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 12-09-2008 18:28 ]

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 16:47
Heb je de juiste poort geselecteerd? Zo'n convertor maakt als het ware een nieuwe poort aan op je computer. Bij mij heet deze 'virtual printer port for USB'.

• Lotusss

Lotusss

Een beetje vreemd...

Topicstarter
Leolinedance schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:31:
Heb je de juiste poort geselecteerd? Zo'n convertor maakt als het ware een nieuwe poort aan op je computer. Bij mij heet deze 'virtual printer port for USB'.
De converter heeft poort COM13 aangemaakt (met beschrijving "lokale poort", echter de printer werkt nog steeds niet als ik deze selecteer.

...maar wel lekker!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarom een USB <-> Serieel converter? Een gemiddelde printer heeft een parallele printerpoort.

• Lotusss

Lotusss

Een beetje vreemd...

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:56:
Waarom een USB <-> Serieel converter? Een gemiddelde printer heeft een parallele printerpoort.
Dat vraag ik mij ook eigenlijk af... maar aangezien het met de serial-USB niet lukt, denk ik ook niet dat het met Parallel-USB gaat lukken...

...maar wel lekker!

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 20:18
Nielson schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:56:
Mijn huidige laptop heeft noch een paralelle, noch een seriële poort.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lees nog eens goed, zijn laptop heeft geen paralelle poort maar wel USB, zijn printer heeft een paralelle printerpoort. Wat heb je dan in hemelsnaam aan een USB <-> Serieel converter.

• Lotusss

Lotusss

Een beetje vreemd...

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:48:
[...]
Lees nog eens goed, zijn laptop heeft geen paralelle poort maar wel USB, zijn printer heeft een paralelle printerpoort. Wat heb je dan in hemelsnaam aan een USB <-> Serieel converter.
Ben een vrouwtje trouwens; heb zojuist mijn profiel even aangepast.

...maar wel lekker!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Lotusss schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:24:
Wellicht kunnen jullie mij helpen.

(male Serial; male USB) om zo die printer aan te kunnen sluiten.

Thanks.
Zij praat anders zelf over een Serial<-> USB. Vandaar wellicht de vraag waarom serial.

Pak een jetdirect, stuk makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Saab op 12-09-2008 21:41 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lotusss schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:11:
[...]

Dat vraag ik mij ook eigenlijk af... maar aangezien het met de serial-USB niet lukt, denk ik ook niet dat het met Parallel-USB gaat lukken...
Nou, dat lijkt me helemaal niet zo'n logische conclusie. Een seriële kabel werkt namelijk heel anders dan een parallelle kabel. Ik weet dan ook bijna zeker dat het je wel gaat lukken met een USB naar Parallel kabel

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Met een USB (pc kant) naar Parallel (printer kant) moet dat zeker werken. Zo hebben we laatst op het werk nog een printer getest en dat werkt als een zonnetje. Je krijgt inderdaad een COMx poort erbij en daar kun je je printer mee aansturen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Pagina: 1