Toon posts:

Geen beeld, computer start gewoon op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Gisteren was mijn moederbord gesneuveld 8)7 en nu heb ik een andere even geleend van een vriend van mij zodat ik in iedergeval iets heb. Alleen nadat ik alles heb aangesloten zoals het hoort krijg ik geen beeld ondanks de pc gewoon opstart.

Specificaties:

foxconn 945p7ad-8ks2h socket 775
Intel pentium dual core E5200 2.5GZH socket:775 FSB:800 Mhz
Arctic Alpine 7 pro koeler
400W voeding 20+4 poling + 4
3GB kingston DRR2 667
Geforce 8600 GTS PCI express 256MB DDR3 675Mhz
400GB Sata HD

De ledjes op de moederbord branden ook gewoon. En de pc start ook gewoon door, waar ik zat aan te denken is of de pci-slot kapot of videokaart krijgt te weinig voeding.

Andere videokaart heb ik al geprobeerd en dit werkt niet en helaas heb ik geen betere voeding in huis.

Of is het misschien verstanding om gewoon een andere moederbord te kopen?? En zoja wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor jullie hulp

edit:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heb ik al doorgelezen. Helaas heb ik er alleen niet veel verstand van

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 18:13 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je je huidige Windows installatie op de HDD staan die nu met dat moederbord moet draaien? Dat is namelijk (tenzij het hetzelfde mobo is) een no-go in vrijwel alle gevallen.

Krijg je geen beeld bij het aanzetten, dan geldt bovenstaande (nog) niet. Probeer dan 's een CMOS reset op dat bord en koppel zoveel mogelijk los om eea uit te sluiten/te proberen. Iets dat je eigenlijk moet doen vóór je hier post.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Je krijgt geen beeld doordat je moederbord een 945P chipset heeft en die ondersteund geen 45nm processor (wat de E5200 is).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
@exorcist
Bedankt voor je reply, zal het proberen.

@robvanderaart
Welke moederbord raadt je mij dan aan?

• robvanderaart
Het ligt eraan wat je budget is voor een moederbord.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Wil natuurlijk een goed moederbord. Heb geen idee wat de prijzen daarvoor zijn. Uiteraard graag met de hardware die ik al momenteel bezit. Geef maar gewoon een suggestie :)

Alvast bedankt

• robvanderaart
Ik zou de MSI P35 NEO-F nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de moederbord aanschaf denk je dat mijn beeldprobleem is opgelost? Mits natuurlijk er geen ander hardware kapot is :P

Die MSI is trouwens een leuk en betaalbaar moederbord, nog bedankt
Pagina: 1