• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Hallo tweakers,

Ik had een klein vraagje :
Voor mijn buur heb ik een PC samengesteld - nu waren we even aan het kijken naar upgrade mogelijkheden.

Momenteel zit er een Q6700 in, met een HD4870 en 2x2gb geheugen op een MSI P45 Neo2 moederplank.

Geen upgrade nodig, maar we waren toch even benieuwd naar de mogelijkheden.
Aangezien een CPU upgrade niets zou uithalen (Quadcore s775 upgraden maakt niets meer uit lijkt me) keken we ook even naar de grafischekaart opties. Het mobo ondersteund Crossfire en dat leek me nog doenbaar gingen we even kijken of de voeding het zou kunnen trekken.

Er zit dus een GameXStream 850watt voeding in van OCZ - Nu is de grote vraag natuurlijk : trekt die voeding dat ? ik heb ergens gelezen dat een 4870 305watt onder volledige belasting zou trekken, zou dit dan in crossfire gewoon 610 zijn ?

Normaal zou ik dit niet vragen, ik denk namelijk dat die voeding het gewoon moet kunnen trekken. Maarja - Liever zeker dan later ontdekken dat het gewoon niet werkt.

Duseuhm, ik hoop dat iemand mijn vraagje kan beantwoorden :)

offtopic:
Ook heb ik een beetje een vals gevoel bij voedingen en hun prestaties.. Momenteel heb ik hier op een 300watt LiteOn (HP OEM) voeding een AMD Opteron 175+1.5Gb RAM + 1 HDD + 2 Optische drives + ATi Radeon 2600xt + 6 CCFLs + 2 LED fans + nog wat spullen

(Alles is in volgorde van aanschaf) Al van voor ik die 2600xt er ging bijsteken dacht ik dat de voeding niet meer zou meewillen. Het is namelijk allemaal een upgrade van een t3050.be. Pas bij de laatste 2 CCFLs gaat de HDD een beetje raar doen - maarja de voeding zit volgens mij al ver boven capaciteit

Verwijderd

ik heb ergens gelezen dat een 4870 305watt onder volledige belasting zou trekken
Dat was vast het verbruik van de hele PC. ;)
Wat betreft de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 23:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:57:
[...]

Dat was vast het verbruik van de hele PC. ;)
Wat betreft de voeding: Welke voeding heb ik nodig? Deel 20
Je hebt gelijk, ik keek net even in een andere review en daar was het iets van een 288 watt met 1 4870
Dusja, moet wel lukken denk ik hé :p