Defecte Arcam delta versterker gezocht: Waar zoeken

Pagina: 1
Acties:

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb op het moment een Arcam delta (Delta 60 versterker en Delta 80 tuner). En een buitengewoon lelijke en dissonante mid-tower als HTPC.

Nu ben ik van zins om die PC in een lege Arcam delta behuizing te gieten/modden, zodat ik een net setje overhoud. Daar ik niet zo houd van overbodige knopjes en het ding alleen power en een reset knop nodig heeft, kijk ik (afhankelijk van de miniaturisatie van mijn onderdelen) naar een eerste serie black box of de delta 120 eindversterker.
Probleem: Dat spul is zo goed dat het niet kapot lijkt te gaan. En een werkende kopen en de inhoud wegwerpen kan ik ook niet echt over mijn hart verkrijgen (om het over de prijs niet te hebben).

Nou ben ik helemaal niet thuis in de audiowereld (ik heb deze set uit een erfenis), dus vandaar mijn verzoek om enige hulp:
Welke plekken zijn (buiten de standaardbronnen die ik ook wel kan verzinnen als marktplaats, ebay en zulks) nuttig als ik op zoek ben naar defecte high-end audio-apparatuur?

(Dit is dus geen "wie heeft er nog wat staan" vraag, al zou ik niet direct klagen :) )

vv: (Om niet al te hard te kicken): klinkt zo logisch dat ik me bijna schaam het niet zelf verzonnen te hebben. :P Het proberen waard inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door onkl op 12-09-2008 20:09 ]

Verwijderd

Heb je al contact gezocht met (een reparatie-afdeling van) Arcam zelf?
Leg ze uit wat je bedoeling is, en je hebt een vrij grote kans dat je een defecte Arcam kunt krijgen tegen verzendkosten en eventueel wat handlingkosten.

Van Harman Kardon weet ik (niet uit eigen ervaring) dat ze daar vaak niet moeilijk over doen, maar misschien gaan Arcams wel minder vaak stuk dan HK... ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik vond ze niet echt meegaand met mijn reparatie aan een delta 110 (en een blackbox, beide ook van arcam). Manuals enzo wilden ze niet verschaffen.

Ik heb een NAD716 kast trouwens over, als je daar interesse in hebt.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
Boudewijn schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 20:19:
Mwa ik vond ze niet echt meegaand met mijn reparatie aan een delta 110 (en een blackbox, beide ook van arcam). Manuals enzo wilden ze niet verschaffen.

Ik heb een NAD716 kast trouwens over, als je daar interesse in hebt.
Hier heeft arcam scans van haar oude manuals gezet. Hielp mij nogal bij bepalen welk model het best zou passen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

vraag het eens op hear.nl / hifi.nl / audiomarkt.de / audiogon.com

vindt arcam dealers met een eigen TD en bel ze op

moet vast wel aan te komen zijn

edit> hehe ik zie dat je mijn tips opgevolgd heb :) zie opeens advertenties staan...suc6

[ Voor 27% gewijzigd door Ray op 13-09-2008 13:44 ]