Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd dus ook opeens aangemeld voor betaalde sms diensten, wedt opeens overspoeld door SMS over IQ testen en download links voor ringtones.

Heb dus de klantenservice opgebeld van artic mobile hoe dit mogenlijk is en hun hebben achterhaald dat het bij IP adres 145.72.*.* vandaan komt wat onder naam van de rabobank staat screenshot.

Zou dit echt kloppen? Het lijkt mij sterk dat de rabobank mij op zou willen geven voor dit soort sms diensten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:01:
Ik werd dus ook opeens aangemeld voor betaalde sms diensten, wedt opeens overspoeld door SMS over IQ testen en download links voor ringtones.

Heb dus de klantenservice opgebeld van artic mobile hoe dit mogenlijk is en hun hebben achterhaald dat het bij IP adres 145.72.98.1 vandaan komt wat onder naam van de rabobank staat screenshot.

Zou dit echt kloppen? Het lijkt mij sterk dat de rabobank mij op zou willen geven voor dit soort sms diensten 8)7
Het kan natuurlijk gewoon iemand zijn die bij de rabobank werkt en een verkeerd nummer heeft ingetypt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Er staat toch Rabofacet ipv. Rabobank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Waar staat daar Rabobank dan? Ik zie wel Rabofacet staan.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heel dat topic doorlezen...zie ik ineens dat het uit 2002 twee komt :/ (zag een post van Toverstaf haha)

[ Voor 3% gewijzigd door OneUp op 12-09-2008 15:42 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Wat is 2002 twee? Zijn er meerdere versies van 2002?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:19:
Waar staat daar Rabobank dan? Ik zie wel Rabofacet staan.
Rabofacet hoort net zoals de rabobank bij de rabobankgroep
http://www.google.nl/sear...s_sitesearch=&safe=images

ben net bij rabobank geweest, ze hebben het in behandeling.
Nu heeft iemand bij een rabobank filiaal het nagekeken en ik heb die medewerker gevraagd of ik bij hem op google op "my ip" mocht zoeken, en je raad nooit wat hun IP adres is!
Exact hetzelfde!!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 09:05
Het kan dus iemand zijn die bij de Rabobank werkt, aan het Rabo net is gekoppeld (gemeente bijvoorbeeld) of eventueel Rabo mobiel gebruikt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Mystery schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:35:
Wat is 2002 twee? Zijn er meerdere versies van 2002?
Oeps :P

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:40:
Het kan dus iemand zijn die bij de Rabobank werkt, aan het Rabo net is gekoppeld (gemeente bijvoorbeeld) of eventueel Rabo mobiel gebruikt.
Ik denk niet dat de bank filialen en de rabo mobiel gebruikers op hetzelfde IP zitten, te groot risico zou ik denken.

Maar goed ze gaan het uitzoeken maar ik ben verbaasd dat het spoor tot nu toe naar de rabobank leid :|

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

redstorm, topics van 6 jaar oud kicken schiet niet op. Dan kun je beter zelf een topic starten. Omdat het gaat om SMS-diensten lijkt me je vraag beter in Telecom passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:47:
redstorm, topics van 6 jaar oud kicken schiet niet op. Dan kun je beter zelf een topic starten. Omdat het gaat om SMS-diensten lijkt me je vraag beter in Telecom passen.
Ik reageer meestal liever in een bestaand topic dan een nieuwe te beginnen anders heb je zoveel dubbele topics.
Maar las dit keer beetje over de datum heen beetje stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat googelen en nog wat googelen zie ik dat er meer mensen bij rabobank (of met het rabobank IP adres) hoop andere dingen doen op internet:
Ik hoop dan maar dat dit niet de mensen zijn bij de rabobank filialen

Kwam dit ook nog tegen op google:
Wikipedia: Overleg gebruiker:145.72.98.1
Geachte Rabobank, Hierbij informeer ik u dat vanwege doorgaand herhaald vandalisme, varïerend van cyberpesten van collega's tot geklieder in artikelen tot het reclamemaken voor het eigen bedrijf de bewerkingsrechten voor de rabobankserver voor een half jaar zijn opgeschort op de encyclopedie Wikipedia. De publiek te vinden informatie van het opgebouwde dossier kunt u hier vinden: Wikipedia: Overleg gebruiker:145.72.98.1 Mocht na dit half jaar het vandalisme wederom doorgaan dan zal de server voor een jaar geblokkeerd worden. Ik hoop en vertrouw er op dat dit niet het geval zal zijn. Met vriendelijke groet, MoiraMoira, moderator Wikipedia-nl
8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 16:15 ]

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Ontzettend bizar om te lezen.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Sorry voor de enorme schop, maar mij overkomt hetzelfde. Ik kreeg gisteren zomaar een SMSje met de aanvraag voor een brain age test. In het SMSje stond een nummer en daar heb ik naartoe gebeld. Kreeg Artic Mobile aan de lijn. Heb gevraagd waar die dienst op sloeg, en waarom ik dat SMSje kreeg. Ik moest mijn mobiele nummer opgeven om op te zoeken hoe ik was aangemeld. Met tegenzin toch maar gedaan, anders kon hij überhaupt al niets voor me betekenen. De man die ik aan de lijn had vertelde me dat mijn nummer op hun website is ingevuld... "per ongeluk". Er was echter niets aan de hand, ik had me niet opgegeven voor de dienst en betaalde dus ook niets. Tot dusver dus alles nog in orde.

De ellende begon pas toen ik vroeg of mijn telefoonnummer dan verwijderd kon worden uit hun systeem. Hij begon tegen te sputteren omdat "er toch niets aan de hand was". Om een lange discussie kort te maken, dit is wat hij me vertelde: het was NIET mogelijk om mijn mobiele nummer uit hun systeem te verwijderen, en het is prima mogelijk om ieder mogelijk mobiel nummer aan te melden. Als je eenmaal in hun systeem staat is het niet mogelijk om je nummer weer te verwijderen. Je kan wel alle reclame SMS diensten blokkeren via een externe site, maar dan blijft je nummer nog steeds in het systeem van Artic Mobile staan.

Ik heb na een te lange discussie van 35 ct/m het maar gewoon opgegeven, er was toch niets te beginnen. De beste man vertikte het om aktie te ondernemen en scheepte me af met een kletsexcuus. Uiteraard wel eventjes zijn naam genoteerd.

Iemand anders ervaringen met dit soort onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CoDe-ReD schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:39:
Als je eenmaal in hun systeem staat is het niet mogelijk om je nummer weer te verwijderen. Je kan wel alle reclame SMS diensten blokkeren via een externe site, maar dan blijft je nummer nog steeds in het systeem van Artic Mobile staan.
Volgens mij zijn ze verplicht om aan een schriftelijk verzoek tot verwijdering van je gegevens te voldoen. ( http://www.xs4all.nl/~adv...r117.htm#Informatieplicht )

Ander zou je het minstens eens hier kunnen melden: http://www.cbpweb.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 19-06-2009 09:58 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1