Beste Tweakers,
Wellicht dat jullie uitkomst kunnen bieden in een probleem wat bij mij speelt.
Ik heb al een aantal jaar een Lacie D2 Bigger Disk (1TB). echter bleef de schijf sinds afgelopen maand problemen geven. Helaas al buiten garantie, ik de behuizing opengeschroeft.
Zitten er 2 Seagate Barracuda IDE schijven in. Het blijkt dat Lacie ook gebruik maakt van RAID 0 (striping). De schijven zijn aan te spreken en je voelt hem al aankomen ik moet de raid setup na bootsen om nog bij mn data te kunnen komen.
Lacie kan me geen andere casing leveren , en dus ook geen raid controller.
Hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit zonder zo'n duur data recovery bedrijf voor me kan krijgen?
De data is namelijk vooral van emotionele waarde,
Hoop dat jullie iets weten wa ik zou kunnen doen.
Wellicht dat jullie uitkomst kunnen bieden in een probleem wat bij mij speelt.
Ik heb al een aantal jaar een Lacie D2 Bigger Disk (1TB). echter bleef de schijf sinds afgelopen maand problemen geven. Helaas al buiten garantie, ik de behuizing opengeschroeft.
Zitten er 2 Seagate Barracuda IDE schijven in. Het blijkt dat Lacie ook gebruik maakt van RAID 0 (striping). De schijven zijn aan te spreken en je voelt hem al aankomen ik moet de raid setup na bootsen om nog bij mn data te kunnen komen.
Lacie kan me geen andere casing leveren , en dus ook geen raid controller.
Hebben jullie wellicht enig idee hoe ik dit zonder zo'n duur data recovery bedrijf voor me kan krijgen?
De data is namelijk vooral van emotionele waarde,
Hoop dat jullie iets weten wa ik zou kunnen doen.