Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 2003 hangt na uitzetten oude server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een raar probleem.

Ik heb een netwerkshare die wijst naar server 2. Daar staan een aantal word documenten in die alle gebruikers kunnen benaderen.
Als ik server 1 uitzet (dit was vroeger een fileserver) dan openen de documenten wel, maar dit duurt ruim 3 minuten.
Nu komt het...Als ik diezelfde word document op een usb stick zet en ik open ze vanaf de usbstick op een computer die niet aan het netwerk hangt, dan openen ze direct. Ik heb dan ook geen verbinding naar server 1.

Op server 1 staan geen printers geinstalleerd en ook geen netwerkshares meer. Ook heb ik het loginscript nagekeken en daar komt ook nergens server 1 in voor.

Het zijn normale worddocumenten en geen templates.

Het gaat om Windows XP met Office 2003. Beide engels.

weet iemand misschien hoe ik op server 1 (die er dus uit moet) kan monitoren welke connecties er open worden gezet. Het is Windows 2000 Server. bij computermanagement (shares, sessions, openfiles) zie ik niets gebeuren.

Alvast bedankt

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 13:28

Kappie

Tell me your secrets...

Waarschijnlijk wordt er in de documenten verwezen naar het sjabloon die op server 1 staat. Je kan deze link verwijderen door het document te openen en dan via Extra --> Sjablonen & Invoegtoepassingen te gaan.Daar zie je het sjabloon waar het document aan gelinkt is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er links naar afbeeldingen/excel sheets in het document staan die verwijzen naar server 1.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op server 1 Filemon starten, kijken of er wat gebeurt op die server.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Kappie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:32:
Waarschijnlijk wordt er in de documenten verwezen naar het sjabloon die op server 1 staat. Je kan deze link verwijderen door het document te openen en dan via Extra --> Sjablonen & Invoegtoepassingen te gaan.Daar zie je het sjabloon waar het document aan gelinkt is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er links naar afbeeldingen/excel sheets in het document staan die verwijzen naar server 1.
Bedankt Kappie, er staat een document template in die verwijst naar server 1. Deze verwijzing weggehaald en alles werkt ok.
Het zijn alleen een hoop documenten. Even googlen of ik een programmaatje kan vinden die dat automatisch overal weghaald.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 13:28

Kappie

Tell me your secrets...

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:24:
[...]

Bedankt Kappie, er staat een document template in die verwijst naar server 1. Deze verwijzing weggehaald en alles werkt ok.
Het zijn alleen een hoop documenten. Even googlen of ik een programmaatje kan vinden die dat automatisch overal weghaald.
Een vbascriptje kan het ook voor je doen. Zijn vast wel voorbeelden van te vinden op het web

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kappie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:35:
[...]

Een vbascriptje kan het ook voor je doen. Zijn vast wel voorbeelden van te vinden op het web
Hier ook. Bekend probleem, vaker behandeld met ook nog workarounds. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1