[Powerpoint 2007] Automatische diasprong

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 13:30
Voor een beurs moet ik verschillende presentaties samenvoegen in 1 presentatie met in het begin een keuzemenu met foto's in een loop.

Dit keuzemenu bestaat uit een aantal slides die dus in een loop getoond worden. Als dit bv 20 slides zijn bevinden de andere presentaties zich na deze 20 slides. Powerpoint toont enkel de eerste 20 slides in een lus omdat alle slides na de eerste 20 op verbergen staan.

Vanuit dit keuzemenu kan men dus naar een bepaalde slide springen die verborgen is en worden de volgende slides mooi weergegeven. Op het einde van een deelpresentatie moet opnieuw naar de eerste slide geprongen worden (keuzemenu). Dit heb ik nu opgelost door de laatste slide de exporteren naar een figuur en deze dan terug in te voegen. Hierdoor kan ik een speciale actie koppelen aan deze figuur die het volledige blad bestrijkt en wordt bij het klikken naar het keuzemenu gesprongen.
Maar als ze dus niet op de laatste slide van de deelpresentatie klikken blijft deze zichtbaar tot er iemand op klikt.

M'n vraag is nu of er een manier is om automatisch na de laatste slide van een deelpresentatie naar de eerste dia te springen?

Alle tips zijn welkom...

[ Voor 0% gewijzigd door Elconejo op 12-09-2008 15:12 . Reden: Titel niet compleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
Aangezien er nog niemand geantwoord heeft, veronderstel ik dat dit dus niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met aangepaste voorstelling kom je een heel aardig eind. Je hoofdvoorstelling zijn dan je menu dia's, en je hebt subvoorstellingen. Enige nadeel is dat je subvoorstelling rondjes blijft draaien totdat iemand op esc drukt.

Anders wordt het een stukje VBA dat ervoor zorgt dat je na de laatste dia terug naar het menu springt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elconejo
Bedankt voor je reply. Met aangepaste voorstelling kom ik inderdaad een heel eind maar niet verder dan wat ik reeds had.
Daarom zou ik misschien toch een stukje VBA code willen gebruiken.
Daarom heb ik het volgende stukje code bedacht.

Visual Basic: example
1
2
3
4
5
6
7
8
Sub Springen()
    On Error GoTo errorhandler
        With SlideShowWindows(1).View.GotoSlide (1)
        End With
    Exit Sub
errorhandler:
    MsgBox ("Sorry there's been an error!")
End Sub

Dit heb ik bewaard als een macro. Kan ik er nu voor zorgen dat dit uitgevoerd wordt bij een bepaalde slide? Of hoe werkt dit precies?
Of moet ik een stukje code schrijven die constant kijkt bij welke dia we zitten en indien nodig dan springt naar het begin. Zo ja, hoe laat ik deze code dan constant draaien?

Ik heb wel gevonden om deze code te koppelen aan een knop maar dan wordt deze opnieuw niet automatisch uitgevoerd.

edit1:
Ik heb het probleem om terug naar het menu reeds op een andere manier opgelost. Ik neem dus een grote rechthoek en koppel er de actie aan om bij een muisover terug te keren naar het menu. Daarna laat ik dit object gewoon in de dia schuiven met een doorzichtigheid van 100%.
Toch bedankt !

edit2:
Bovenstaande methode werkte blijkbaar toch niet zo goed. (Alleen in kioskmode).

Het is me nu wel gelukt en wel als volgt:

Omschrijving:
Een powerpoint presentatie waarbij een eerste deel slides (menu) in een lus getoond worden. Vanuit deze lus kan m.b.v. knoppen en acties naar een deelpresentatie gesprongen worden. Op het einde van deze deelpresentatie wordt opnieuw het menu gesprongen (automatisch).

Stappenplan:
Voeg een aantal dia's in en plaats er foto's of vormen op die kunnen gebruikt worden om er een actie aan te koppelen. Als actie bij een knop kan er bepaald worden dat naar een bepaald dianummer moet gesprongen worden.
Voeg de deelpresentaties waarnaar er moet geprongen worden toe na de menudia's.
Selecteer de deelpresentaties en via de rechtermuisknop kan bepaald worden dat deze onzichtbaar moeten zijn. Dit wil zeggen dat deze dia's niet zullen gebruikt worden tijdens het presenteren.
Na elke deelpresentatie moet een zichtbare dia geplaatst worden uit het menu. Bij voorkeur de eerste die die dan met een overgangstijd van 0s ingesteld wordt.

Door een actieknop in het menu kan nu naar een deelpresentatie geprongen worden. Op het einde van deze deelpresentatie wordt overgegaan naar een zichtbare dia waardoor de onzichtbare dia's niet meer gebruikt worden en de presentatie terug in de menulus komt.

Bij de eigenschappen moet wel bepaald worden dat de presentatie in een lus moet draaien en dus enkel mag beëindigd worden bij het drukken op de ESC-toets, anders stopt deze bij de laaste dia uit het menu.

Ik ben blij dat het me nu eindelijk gelukt is.
Hopelijk hebben medetweakers ook wat aan deze post.

[ Voor 55% gewijzigd door Elconejo op 16-09-2008 13:40 ]