Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN XPe] Ram Drive en C:\ drive

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hey,

Ik heb een vraagje... We leveren bij ons op het werk HP thin Clients met Windows XPe (embedded). Zelf gebruiken we ook deze thin clients.

Nu is het volgende probleem. De thin clients zijn eingelijk geconfigureerd voor niet IT mensen. Ofwel je kunt er weinig mee.. als je iets veranderd dan is het na een reboot weg en opslag capaciteid is er niet veel. (ewf ed...)

Voor onszelf is dit belemerend. en dan voor al het hele opslag verhaal.

In deze TC's zitten Flash modules ... in ons geval van 1GB
64 MB van die 1GB word gebruikt als RamDrive Z:\

De rest word aangegeven als C:\

Telkens waneer ik een progje of tooltje wil installeren.. .Wil hij dit uitpakken naar de Z:\ schijf...
Maar aangezien er maar 64MB beschikbaar is.... schiet dat niet echt op..

Dit zou ik dus graag anders zien. Of ik wil gewoon op c:\ kunnen werken... of de Z;\ moet uitgebreid worden.... er is namelijk nog 500MB vrij op c:\

Wie kan mij hiermee helpen?

De HP tool die erbij zit om de Z:\ Ramdrive te vergroten laat mij niet toe, meer dan 64 MB aan te geven... Dus hier kom ik niet mee verder...

Wat ik het liefste zie... is dat de hele Z:\ schijf verdwijnt... dit zal echter niet gaan...
de opties die dan overblijven zijn,
1 Z:\ vergroten
2 Installaties en uitpak proceures forceren naar c:\ (waarschijnlijk via register oid)

Wie kan mij vertelllen, hoe dit aan te pakken.

FreeReef.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het punt is dat je Temp folder naar de RAM drive verwijst. Ik ken dit, heb ermee gewerkt (kreeg om die reden FF3 niet erop). EWF kan je trouwens uitschakelen door het programma via Control Panel te openen (of rechtermuisknop). Zo kan je ook settings doorvoeren ;).

Als je meer vragen hebt, ga je gang, ik heb genoeg met die dingen gewerkt om er alles mee te kunnen wat ik wil (ongeveer).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• World Citizen
  • Nu online
Hero Of Time schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:08:
Het punt is dat je Temp folder naar de RAM drive verwijst. Ik ken dit, heb ermee gewerkt (kreeg om die reden FF3 niet erop). EWF kan je trouwens uitschakelen door het programma via Control Panel te openen (of rechtermuisknop). Zo kan je ook settings doorvoeren ;).

Als je meer vragen hebt, ga je gang, ik heb genoeg met die dingen gewerkt om er alles mee te kunnen wat ik wil (ongeveer).
En is het niet mogelijk deze temp folder richting C;\ te zetten... en evt de ruimte op z:\ weer toe te wijzen aan C:\

(ik weet dat ze dit doen om de schrijftijden te beperken... maar dat vind ik neit zo belangrijk...)

FreeReef.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeer eens
SET TEMPDIR='C:\TEMP\'
als je die directory hebt aangemaakt. Volgens mij gebruiken installers deze ook gewoon weer

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• World Citizen
  • Nu online
Soms zoek ik echt de drukste weg naar Romen... 8)7

Ik had het cmd geprobeerd maar dat werkte niet... Dus ik check google om te kijken waar je terug kunt zien waar je Temp folder staat... blijk ik dit via System Properties/advanced gewoon op te kunne vragen, en te kunnen wijzigen.

Nu nog de ruimte op z:\ toewijzen aan C:\

[ Voor 17% gewijzigd door World Citizen op 15-09-2008 11:55 ]

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan door de RAM drive zo klein mogelijk te maken. Hem helemaal uitzetten zal niet lukken. Want ook je tijdelijke internet bestanden worden op de RAM drive gezet (volledige Local Settings). Ik zou zelf de RAM drive verkleinen naar 16 MB.

• World Citizen
  • Nu online
Hero Of Time schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:09:
Dat kan door de RAM drive zo klein mogelijk te maken. Hem helemaal uitzetten zal niet lukken. Want ook je tijdelijke internet bestanden worden op de RAM drive gezet (volledige Local Settings). Ik zou zelf de RAM drive verkleinen naar 16 MB.
Ik ben nu inderdaad aan het uitzoeken wat hij allemaal naar de Z:\ gooit... Ik had een progje geïnstalleerd en kreeg gelijk virtual memory problemen...

Ik zal de RAM drive eens naar beneden gooien en dan de Temp folder op c:\ plaatsen, kijken hoeveel fouten ik krijg.

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht dat er geen virtueel geheugen is gedefineerd in die dingen omdat het bedoelt is als klein OS met lage footprint bestemd om extern te werken.

• World Citizen
  • Nu online
Hero Of Time schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:49:
Ik dacht dat er geen virtueel geheugen is gedefineerd in die dingen omdat het bedoelt is als klein OS met lage footprint bestemd om extern te werken.
Ja precies... maar ik eis net iets meer dan dat eigenlijk bedoeld is voor de TC's ... ik weet dat de levensduur daardoor iets korter word maar.. in prestaties heb ik dat gewoon nodig.

Standaard was er inderdaad geen Virtueel geheugen... Ik heb nu de Z:\ verkleind naar 30 MB. Hiervan kon ik 25 MB aan het virtueel geheugen toewijzen.. De Temp folder staat nu op C:\ .
Hier en daar knal FireFox er nog wel eens uit als je te veel sessies ed hebt... ik zoek nog naar een oplossing.

FreeReef.nl

Pagina: 1