Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] Traagheid, waarschijnlijk i.v.m temp files

Pagina: 1
Acties:

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55
Goedemiddag,

Na veel zoeken maar niks kunnen vinden over het verhelpen van een probleem in MS Word (2007) dacht ik dat ik hier misschien een antwoord zou kunnen vinden. Het zit zo:

Een klant wil bij ons (via een netwerkschijf, externe locatie dus) een bestand aanroepen. Dit gaat, maar op het moment dat ze dit doen gaat Word ongelooflijk traag reageren (bij hen) en duurt het ongeveer 2 minuten om een bestand van zo'n 10 MB te openen. Verder wordt het document bij het scrollen steeds opnieuw opgebouwd.

Het probleem waar wij aan dachten was het feit dat Word schijnbaar een temp bestand op dezelfde netwerkschijf schrijft als het bestand wat word geopend. De oplossing leek ons dus om Word te "forcen" oid om het tijdelijke bestandje op de C:\ drive (dus lokaal) te schrijven i.p.v. extern.

Zelf kon ik hier niets over vinden (Google o.a.) en vandaar dat ik even een post maak, weet iemand of dit misschien op de een of andere manier te doen is?

Dean.

Doe Praemel!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

Zoveel schrijft Word niet weg, dus het lijkt me sterk dat je een grote prestatie verbetering zult bereiken door jouw voorgestelde oplossing.

De temp-bestanden zijn juist op dezelfde lokatie nodig, omdat Word dan bij een crash kan detecteren dat het document (na opnieuw openen) niet goed is afgesloten.

Ik zou de verbinding eens goed nagaan.

Overigens is het bij ons ook dikke sh*t wat betreft een externe verbinding; wij kunnen via VPN werken, maar ondanks een 10 mbit verbinding thuis en 100 mbit op het werk, is het openen van bestanden via VPN een ramp.

Ik neem aan dat je het ook over VPN hebt, nietwaar??
Dan zit m daar waarschijnlijk de verklaring, en zou ik eens nagaan of daar wat aan gedaan kan worden.

Overigens is het bij ons erg triest geregeld; onze infrastructuur-leverancier luistert niet naar individuele verzoeken om de kwaliteit te verbeteren, zolang alles binnen SLA is. Met ons bedrijf met duizenden werknemers schijnt het erg lastig te zijn om daar wat aan te doen...

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:55
Klopt inderdaad, we werken ook met een VPN verbinding. Is het niet zo dat de lijn op het moment dat Word een temp bestand schrijft dubbel gebruikt word? (nl. openen en wegschrijven tegelijk). Het kan dat ik compleet verkeerd aan het redeneren ben -> is er misschien een andere oplossing mogelijk om dit te verhelpen? (Dus VPN verbinding optimaliseren lijkt me?)

Bedankt voor de reply.

Doe Praemel!

Verwijderd

Wij hebben toevallig hetzelfde probleem alleen dan op het lokale netwerk... Hadden jullie een antwoord gevonden op deze kwestie?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Kappie

Tell me your secrets...

Zitten er in het document soms verwijzingen naar andere documenten? Zo ja moet hij deze ook laden en kan het langer duren. Zeker als deze verwijzen naar documenten/netwerkstations die niet bestaan of niet toegankelijk zijn.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.