Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dillema, en zie door de bomen het bos niet meer.. wellicht dat iemand hier mij kan helpen.

Ik gebruik momenteel een laptop, waar ik graag een extern scherm voor wil aanschaffen. Over een jaartje ga ik op mezelf verhuizen, en ik zou graag willen dat ik het scherm wat ik nu aanschaf dan ook als tv kan gebruiken. Ik zal dan hoogstwaarschijnlijk Digitenne nemen.

Nu kunnen lcd' tvs die hoger zijn dan 24" (met in het oog dat ik deze later in de woonkamer wil plaatsen) geen hoge resoluties uitzenden dus zijn ze als externe monitor voor mijn laptop nutteloos.
Bij een TFT/LCD monitor ontbreken de scart aansluitingen (aangezien ik later digitenne wil aansluiten).

Nu zag ik bij Paradigit het volgende tft scherm staan:
http://www.kieskeurig.nl/...5CD80C12574580035887D.htm

28" voor maar 333 euro, Full HD, HDMI en D-Sub aansluitingen.
De actie loopt morgen af, ik moet dus snel een beslissing maken.

De vraag die ik dan heb is, is er een mogelijkheid om digitenne aan te sluiten op deze tft monitor?
Dat ik hem dus nu als externe monitor kan gebruiken, en later als tv?
Er bestaan wel scart naar vga kabels, maar hoe krijg ik dan geluid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn toch zat TFT monitoren met inputs als VGA, RGB, Svideo, Composite etc. Daar kun je vast je digitenne ding wel aanhangen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik dan aan het geluid, als ik bijvoorbeeld vga gebruik?
Zit er op de digitenne tuner een vga out aansluiting?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20

ThunderNet

Flits!

Ik heb mijn Samsung 360r decoder een poosje aangesloten op mijn monitor (Dell WFP2407HC) via component.. Superbeeld en het geluid via de speakerset die ik aangesloten had op de decoder.
Het hangt dus van de decoder af welke aansluitingen je hebt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:29:
Hoe kom ik dan aan het geluid, als ik bijvoorbeeld vga gebruik?
Zit er op de digitenne tuner een vga out aansluiting?
Je decoder zal toch wel het geluid uitsturen op een bepaalde manier. Kijk hoe dit zit, waarschijnlijk kun je er gewoon direct een speakerset aanhangen.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
De T200D van Samsung ondersteunt het CI-interface. Ik weet niet of je zo'n CI-kaartje krijgt bij een Digitenne-abo, want deze kan dan direct in het scherm. Wellicht zijn er meer van dit soort schermen met CI in een groter formaat.

[ Voor 14% gewijzigd door HendrikN op 13-09-2008 21:27 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh volgens de specs van je monitor zit er gewoon geluid op. Kwaliteit kan nooit hoog zijn maar een of ander tulp->jack kabeltje werkt vaak wel

ander [insert random speakerset]/[versterker]

beeld van digitenne is imho toch slecht, dus slecht geluid kan ook wel

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 13-09-2008 21:36 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Op het scherm zit geen composiet aansluiting, zou het mogelijk zijn om een Scart naar vga aansluiting te gebruiken of iets dergelijks? :+

Waarschijnlijk moet ik eerder kijken naar een monitor met ingebouwde tv tuner, deze moet minimaal wel 24" zijn. Heeft iemand iets in gedachten? Het liefst met een scart aansluiting (voor digitenne,dvd speler etc)?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 21:03 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:25
HendrikN schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 21:26:
De T200D van Samsung ondersteunt het CI-interface. Ik weet niet of je zo'n CI-kaartje krijgt bij een Digitenne-abo, want deze kan dan direct in het scherm. Wellicht zijn er meer van dit soort schermen met CI in een groter formaat.
Kun je beter de 22" versie kopen die KPN met digitenne zelf aanbiedt, die kost 300 euro.

|>

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:59:
Op het scherm zit geen composiet aansluiting, zou het mogelijk zijn om een Scart naar vga aansluiting te gebruiken of iets dergelijks? :+

Waarschijnlijk moet ik eerder kijken naar een monitor met ingebouwde tv tuner, deze moet minimaal wel 24" zijn. Heeft iemand iets in gedachten? Het liefst met een scart aansluiting (voor digitenne,dvd speler etc)?
koop een echte full hd tv, die hebben 95% van de tijd gewoon een vga en en 100% hdmi aansluiting
en composiet hebben ze tegenwoordig ook wel allemaal

het is iets duurder, maar voor niks gaat de zon op

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 14-09-2008 21:08 ]

Iperf

Pagina: 1