Internet rechtstreeks op router werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet. Vista64 er op gezet en de drivers geinstalleerd.

De computer heeft een rechtstreekse verbinding met de router. Internet doet het gewoon maar tot mijn verbazing doen de lichtjes van de wireless connectie niets meer.

Dus ik de router en modem even van de stroom af en nu doet de rechtstreekse verbinding (LAN) niets meer en juist alleen de wireless connectie!

Hoe kan dit gebeuren en hoe kan ik dit oplossen??

Mijn router is de Sitecom WL 527

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Eens kijken met een andere computer hoe het daarop werkt.
Anders even een reset op de router en alles opnieuw instellen.

Makkelijker is natuurlijk even een backup maken van al je instellingen.

• Blue_Fear
Hmmm, het lijkt er op dat het aan de driver ligt want op een andere computer doet deze het wel.

Ik heb de driver "Atheros L1 Gigabit Ethernet" gereinstalled maar nog steeds zonder resultaat. Ik snap er niets van :S. Hoe kan het zijn dat deze driver het opeens niet meer doet??

• Blue_Fear
Ik heb de nieuwste LAN driver gedownload via de Asus website, (mobo is Asus P5E VM HDMI) maar hij werkt nog niet...

Als ik bij verbindingen kijk staat er dat er nog geen netwerkadapter is gevonden terwijl de driver wel geinstalleerd is (de driver staat ook bij ´programs and features´).

Weet iemand het probleem?? Ik ben radeloos :(

• Blue_Fear
Hmm, Vista64 opnieuw geinstalleerd op een geformatteerde partitie. Nu geeft hij de melding: 'can't find atheros l1 ethernet controller your system' wanneer ik de driver wil installeren...

Ik heb BIOS gereset naar default settings maar dat mocht ook niet baten.

Iemand nog een idee?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-03 15:36
Lijkt er toch op dat je niet de juiste drivers hebt.
Kijken of oudere versies beschikbaar zijn voor vista x64 en die proberen.

• Blue_Fear
Op de installatie cd staat een oudere versie van de driver, die deed het dus in het begin....

Maar na de nieuwe installatie van Vista geeft hij dus een dat hij de controller niet kan vinden dus ik kan de drivers helemaal niet meer installeren :S.

Is het moederbord defect?? Lijkt me toch een beetje vreemd, ik heb er verder niets mee gedaan behalve in Vista wat dingen geinstalleerd en hij heeft het gewoon gedaan. Ook kan ik bij apparaatbeheer de controller niet vinden :S?

[ Voor 31% gewijzigd door Blue_Fear op 13-09-2008 00:18 ]

• Blue_Fear
RMA sturen dan??
Pagina: 1