Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Koppeling "mijn documenten" naar netwerkschijf zetten.

Pagina: 1
Acties:

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Op een klein bedrijfsnetwerk worden bestanden (van bv Word en Excel) opgeslagen op een gedeelde schijf op een kleine server. Hiervoor is een netwerkschijf aangemaakt op elke client. Deze heet H:\Mijn documenten. Bij het opstarten van Windows XP wordt deze schijf automatisch gekoppeld. Het icoon op het bureaublad verwijst ok naar H:\Mijn documenten. Soms komt het echter vor dat de schijf niet benaderbaar is en dan wordt schijnbaar de koppeling op het brueaublad met h:\mijn documenten weer terug gezet naar c:\documents and settings\gebruiker\mijn documenten. De volgende keer als de pc wordt opgestart wordt wel weer de H schijf gekoppeld maar blijft de koppeling van het Icoon Mijn documenten gewoon naar de C schijf verwijzen. Hierdoor worden documenten niet gebackuped enz. Dus mijn vraag is:

Hoe kan ik er voor zorgen dat bij het opstarten van de pc ALTIJD het icoon "mijjn documenten " op het bureaublad verwijst naar de netwerkschijf (H). Of kan ik op een of andere manier een test inbouwen die om de x tijd controleerd of de koppeling nog goed is en als deze niet goed is een melding oid laat zien.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32

bord4kop

maximaal 100KB!

De H:\ schijf 'verdwijnt' af & toe omdat het een manueel gekoppelde locatie is.

Beste optie 1:
Om deze permanent te maken moet je gebruik maken van een domein (of Samba client o.i.d) gekoppelde client (PC) m.b.v. een inlogscript of policy.

Als je XP home gebruikt daar, gaat dit (lid maken van domein) alleen niet werken.

Andere optie 2:
De locatie van "my docu" m.b.v. policies (of gewoon rechtsklik op "my docu") te laten verwijzen naar '\\servernaam\sharenaam'

Maar als de netwerk verbinding weg valt, krijg je hetzij een foutmelding, hetzij een "[b]c:[/b]my docu" -dat weet ik zo 123 niet zeker nu-
En waarschijnlijk moet dit voor iedere gebruiker ingesteld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door bord4kop op 12-09-2008 13:38 ]

| Security Management |