Toon posts:

Q6600 Temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

hoop dat ik in het goede topic zit, maar wilde vragen hoe warm eigenlijk een intel wordt, heb net watercooling aangesloten, maar hij wordt ongeveer nu zo'n 71 graden al idle nie eens spel aanstaan, ik dacht normaal dat intel cool bleef, maar dit is zeer vaag heb ik misschien iets gedaan met waterkoeling?

laat staan als ik ga clocken dan is ie straks verzuurd:P

maar misschien is het normaal

hoop dat jullie mij kunnen helpen

met vriendelijke groet.
ice

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

71 graden idle is FAR from normal. Met waterkoeling zou je mákkelijk de dertigers in moeten kunnen. Ik zou toch eens checken hoe goed de koeling op je blokje is aangesloten, want dit kan niet zelfs niet met een ultrascheve IHS.

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:27
Hier loopt de q6600 (g0 @ stock) op 38 graden idle met een scythe ninja (fan op 5v)

[ Voor 8% gewijzigd door greatchampion op 12-09-2008 13:32 . Reden: g0 toegevoegd ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 21:17
Ik draai hier een Q6600 B3 (de heethoofdversie) met een goede luchtkoeler (ThermalRight Ultra 120 Extreme). Proc draait momenteel @ 3,21 GHz (9x 357 MHz)

Idle rond de 40 graden.
Stressed (prime95) rond de 56 graden.

Beide temps met warm weer buiten.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan gaak eens verder checken, kan het ook zijn dat als het blokje loszit de temperatuur hoger ligt? zal alles eens na checken heb trouwens denk ik niet de beste set, omdat ik niet veel ervaring er mee heb heb ik een kast genomen met watercooling erin

Thermaltake Xaser VI VG400LBWS zit geloof ik bigwater 780e in

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:19:
oke dan gaak eens verder checken, kan het ook zijn dat als het blokje loszit de temperatuur hoger ligt?
Nogal wiedes, wat dacht jij dan 8)7 (als je het hebt over waterblok + cpu)
Warmteafvoer van de CPU wordt dan afgesneden, dan schiet het natuurlijk niet op.
zal alles eens na checken heb trouwens denk ik niet de beste set, omdat ik niet veel ervaring er mee heb heb ik een kast genomen met watercooling erin

Thermaltake Xaser VI VG400LBWS zit geloof ik bigwater 780e in
Klinkt niet al te budget, Bigwaters doen het vrij redelijk hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet zeggen dat ik het allemaal vrij raar vindt;), uiteindelijk mag je het waterkoelblokje dan wel kunnen draaien ietsje of moet het zo strak dat dat zelfs ook niet meer kan? want in het boekje staat dat dus niet:P

groet
ice

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
Neem eens een kijkje in de verschillende topics over waterkoeling, en gebruik ook de zoekmogelijkheid binnen het forum eens. Dit soort dingen komen vaker aan de orde. Natuurlijk is het voor iedere situatie anders, maar een algemeen beeld moet je daarmee wel kunnen krijgen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.