Hoi,
Ik heb 2 tabellen in mijn database. De eerste bevat personeelsgegevens (personeelsid, naam), de tweede wanneer het personeelslid aankomt op zijn werk.
Tabel personeelsgegevens
Nu wil ik de personeelsid vervangen door een DataGridViewComboBoxColumn met de personeelsnaam.
Tot nu toe lukt het mij de datagrid te tonen met de cobobox, maar deze staat niet geselecteerd op de juiste personeelsnaam.
Ik heb geprobeerd met de DataPropertyName, maar ook dit lijkt niet te lukken.
Hierbij de code
Ik heb 2 tabellen in mijn database. De eerste bevat personeelsgegevens (personeelsid, naam), de tweede wanneer het personeelslid aankomt op zijn werk.
Tabel personeelsgegevens
- id
- naam
- id
- uur
- personeelsid
Nu wil ik de personeelsid vervangen door een DataGridViewComboBoxColumn met de personeelsnaam.
Tot nu toe lukt het mij de datagrid te tonen met de cobobox, maar deze staat niet geselecteerd op de juiste personeelsnaam.
Ik heb geprobeerd met de DataPropertyName, maar ook dit lijkt niet te lukken.
Hierbij de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| //In ds zit al de tabel Aankomst //Lijst met personeelsnamen aanmaken dgcbcPersoneelsNaam = new DataGridViewComboBoxColumn(); dgcbcPersoneelsNaam.HeaderText = "Personeel"; db1.GetPersoneelsNamen().Fill(ds, "PersoneelsNamen"); dgcbcPersoneelsNaam.DataSource = ds.Tables["PersoneelsNamen"]; dgcbcPersoneelsNaam.DisplayMember = "naam"; dgcbcPersoneelsNaam.ValueMember = "persid"; dg.DataSource = ds.Tables["Aankomst"]; dg.Columns["personeelsid"].Visible = false; dg.Columns.Insert(0, dgcbcPersoneelsNaam); |