Toon posts:

Slechte ervaringen met Apple Service providers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje of wat geleden had ik last van een flinke scheur in mijn Macbook. Een bekend probleem, aldus Apple (en de rest van de wereld), dat snel en eenvoudig opgelost kon worden. Op 7 augustus heb ik mijn Macbook dan ook afgegeven bij de Service Provider MacManiac BV in Etten-Leur - met het idee dat hij zo mooi tijdens mijn vakantie gefixt kon worden.
De problemen begonnen al toen ik de 12-de augustus op mijn vakantieadres werd gebeld door MacManiac: mijn MacBook was daar, maar er miste een defectomschrijving. Het bleek dus zo te zijn dat mijn laptopje ingenomen was zonder dat iemand opgeschreven had dat de scheur gefixt moest worden.
Enfin, uiteindelijk was mijn MacBook de 18-de gereed. De topcase was vervangen (het paneel met keyboard en muis er in). En daar begonnen de échte problemen. Na vijf dagen merkte ik een lichte vlek op mijn LCD op - waarschijnlijk het gevolg van een flinke druk op dat punt. Erger was dat ik toen ik een cd-tje wilde laden merkte dat de slotloader van de dvd-drive helemaal plat gedrukt was. Er pasten gewoon geen cd's meer in, de 'cd-sleuf' was een dikke milimeter platgedrukt. Tot overmaat van ramp stopte 10 minuten na die ontdekking de hele topcase met werken.
Ik ben teruggegaan naar MacManiac, waar men deed alsof dit de normaalste zaak van de wereld was. Ondanks dat mijn vakantie weer voorbij was en ik de Macbook gewoon nodig had voor mijn studie en werk, heb ik mijn laptop toch weer achter moeten laten. De LCD zou vervangen worden, er kwam weer een nieuwe topcase, en de slotloader zou worden gefixt.
Na een week kon ik mijn Macbook op gaan halen (nadat ik zelf had gebeld waar-ie bleef). De topcase was vervangen, de LCD ook, en zelfs had men de hele onderkant vervangen. Waarom dat gedaan is, is mij een raadsel. Ik vermoed dat men deze heeft beschadigd bij het monteren van de LCD of topcase.
Bij het afhalen heb ik de LCD gecheckt - witte vlek was weg. Topcase werkte weer. Maar de cd-drive was weer plat (let op, er is een nieuwe bottomcase gemonteerd, dus men heeft dezelfde fout gewoon opnieuw gemaakt). Ter plaatse heeft de monteur mijn slotloader weer recht weten te trekken.
Gisteren was mijn Macbook al weer vijf dagen in gebruik, en plots merkte ik op dat er bij de montage van de nieuwe LCD meer dingen mis zijn gegaan. Aan de achterkant, op de scharnier, steekt het buitenwerk van de Macbook een heel stuk uit. En er mist een boutje bij een van de speakers. Tot overmaat van ramp liet de rand (het lijstje) rond het scherm aan alle kanten los.
Ik ben vanochtend weer terug gegaan naar MacManiac. Men heeft weer nieuwe onderdelen besteld (de rand rond het beeldscherm), en heeft toegezegd mij te bellen wanneer de onderdelen binnen zijn. De policy is eigenlijk dat ik mijn MacBook weer achter zou moeten laten, maar men had er ook wel begrip voor dat ik dat liever niet nog een keer doet. Wanneer de onderdelen binnen zijn monteert men de boel binnen een dag.

Is dit een gangbare manier van werken bij Apple Service Providers? Andere frustraties? Andere ervaringen? Tips wat ik met deze situatie aan moet? Tips voor betere Providers?

:(

Ten slotte fotootjes van de huidige staat van m'n Macbook (sorry voor de kwaliteit, Nokia 3110 :))

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s179209/mb/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s179209/mb/2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 12:42 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit soort topics passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/