Ik heb hier sinds een aantal maanden een exchange 2007 server draaien. Er draait geen Edge.
Dit werkte vlekkeloos tot een aantal weken geleden.
Ik heb 1 domein waar de mail niet naar toe verstuurd kan/wil worden.
De mail blijft in de queue staan met de volgende error:
Onze firewall, een Firebox X750E geeft verder ook niets aan in de logs. Ik heb net geprobeerd om een test mail via telnet te sturen, maar dat gaat wel goed.
Ook gezocht op google, daar hebben ze het veelal over certificaten die niet geldig meer zijn, dat is hier ook niet het geval. Ook mensen tegen gekomen die het oplossen door TCP Offload Engine op de NIC uit te zetten. Ook al geprobeerd, werkte niet.
Ik heb alle updates + roll-up pack 3 geinstalleerd. (Behalve die van afgelopen dinsdag)
Wat ik nog niet snap is dat er soms wel mails bij de ontvangende partij aankomen na lange tijd.
Iemand anders nog ideeen?
Dit werkte vlekkeloos tot een aantal weken geleden.
Ik heb 1 domein waar de mail niet naar toe verstuurd kan/wil worden.
De mail blijft in de queue staan met de volgende error:
De mail die de verstuurder terug krijgt is als volgt:451 4.4.0 Primary target IP address responded with: "421 4.4.2 Connection Dropped." Attempted failover to alternate hosts, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts.
Ik heb eerst contact opgenomen met degene die de mail server beheerd van de ontvanger. Ze konden niets in de logs terugvinden. Dus ben ik verder gaan zoeken.Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende personen of distributielijsten:
'ontvanger@domein.nl'
Er is geprobeerd dit bericht te verzenden maar het is niet gelukt. Probeer het bericht later opnieuw te versturen of geef de volgende diagnosetekst door aan uw systeembeheerder.
_____
Verzonden door Microsoft Exchange Server 2007
Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: mail.netwerk.local
ontvanger@domein.nl
#550 4.4.7 QUEUE.Expired; message expired ##
Oorspronkelijke berichtkoppen:
Received: from mail.netwerk.local ([10.22.111.15]) by mail.netwerk.local
([10.22.111.15]) with mapi; Wed, 10 Sep 2008 08:38:04 +0200
From: Verstuurder <verstuurder@domein.nl>
To: "'ontvanger'" <ontvanger@domein.nl>
Date: Wed, 10 Sep 2008 08:40:12 +0200
Subject: FW: Onderwerp
Thread-Topic: Onderwerp
Thread-Index: AckSYgRjexHZe44pTfqJ52CPxTgrbgArKdZQAAA/z4A=
Message-ID: <8CFD0A87DFCA594C92D547FEE76257132E41417BFA@mail.netwerk.local>
Accept-Language: nl-NL
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: nl-NL
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="_008_8CFD0A87DFCA594C92D547FEE76257132E41417BFAmailnetwerklo_"
MIME-Version: 1.0
Onze firewall, een Firebox X750E geeft verder ook niets aan in de logs. Ik heb net geprobeerd om een test mail via telnet te sturen, maar dat gaat wel goed.
Ook gezocht op google, daar hebben ze het veelal over certificaten die niet geldig meer zijn, dat is hier ook niet het geval. Ook mensen tegen gekomen die het oplossen door TCP Offload Engine op de NIC uit te zetten. Ook al geprobeerd, werkte niet.
Ik heb alle updates + roll-up pack 3 geinstalleerd. (Behalve die van afgelopen dinsdag)
Wat ik nog niet snap is dat er soms wel mails bij de ontvangende partij aankomen na lange tijd.
Iemand anders nog ideeen?