Toon posts:

thuisnetwerk via lan op nieuwe 5920G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

in de eerste instantie wil ik mijn excuses aanbieden als deze vraag hier niet hoort/tig keer is gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit, en de FAQ's op GoT kunnen me ook niet verder helpen.

Mijn nieuwe laptop heeft Vista, en aangezien ik nu al jaren op XP werk ben ik een beetje verward op het gebied van een thuisnetwerk instellen. Dat ging allemaal simpel met XP, "set up a home or small office network" een paar seconden later ben je klaar. Nu kan ik die optie nergens terug vinden, en bij alles onder "Connect to" of "Network", staat wireless, terwijl ik hier geen wireless router heb en gewoon alles via lan doe.

Nu wil ik een bult bestanden van mn ene laptop (XP) naar deze nieuwe moven, maar ik krijg de nieuwe maar niet op het netwerk, en ik heb geen flauw idee hoe ik een nieuwe opzet. Kan iemand me helpen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor netwerk heb je dan? Gebruik je een router of sluit je de laptop direct op de pc aan? In principe zou je door het aansluiten van een netwerkkabel verder niks meer hoeven in te stellen.

Verder is het niet zo gek dat er wireless netwerken worden gevonden, b.v. die van de buren etc.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik een router, maar het punt is dat ik hier dus nergens iets vind over een normaal lannetwerk, en dat er altijd wordt gevraagd of ik een wireless netwerk aan wil vragen. Ik moet wel verkeerd zoeken, maar ik loop al zo lang rond te kijken en ik kom maar niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben een ontzettende sjap, ik vind net dat ene knopje en alles is zo als ik het wil hebben. sorry voor zo'n zinloos topic, maar wel bedankt dat er op gereageerd wordt :)