Ik probeer mijn menu met een X aantal elementen te spreiden over de gehele breedte van mijn div.
Helaas wil dit niet echt lukken.
Ik heb dus een div die 800 breed is, binnen deze div mijn menu:
Volgens de css
Nu kan ik wel een text-align:center; toevoegen aan #navigation, het probleem is echter dat het menu dan wel gecentreerd is maar nog altijd niet de complete breedte van mijn 800px brede div inneemt.
ook spelen met justify binnen de <ul> lijkt geen oplossing.
Het probleem is verder dat het aantal menu items niet vast ligt, anders had ik desnoods margin-left:Xaantal px kunnen geven aan elke <li>, maar die optie vervalt nu dus.
Iemand een idee?
Helaas wil dit niet echt lukken.
Ik heb dus een div die 800 breed is, binnen deze div mijn menu:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <div id="navigation"> <ul> <li> test </li> <li> test </li> <li> test </li> <li> test </li> </ul> </div> |
Volgens de css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #navigation { width:800px; } #navigation ul{ list-style:none; background-color:#0099FF; } #navigation li{ display:inline; } |
Nu kan ik wel een text-align:center; toevoegen aan #navigation, het probleem is echter dat het menu dan wel gecentreerd is maar nog altijd niet de complete breedte van mijn 800px brede div inneemt.
ook spelen met justify binnen de <ul> lijkt geen oplossing.
Het probleem is verder dat het aantal menu items niet vast ligt, anders had ik desnoods margin-left:Xaantal px kunnen geven aan elke <li>, maar die optie vervalt nu dus.
Iemand een idee?
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama