salimrmaf schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:29:
Nou, het kan aan een aantal dingen liggen.
Misschien heeft je PC-voeding nog een beetje stroom in zich, nadat je de PC hebt afgesloten; het kan dan zo zijn dat de stroom word geledigd door de externe harde schijf.
Je Moederbord kan ook gewoon stroom geven op de USB-poorten, zelfs nadat de pc uit is; deze stroom komt dan rechtstreeks vanaf de voeding.
Ik heb ook een Western Digital Essential 320GB (nieuwste dus) en die spint op wanneer ik mijn PC aandoe, maar wanneer ik de PC uit heb staan, blijft het lampje branden omdat er nog stroom zit op de USB poorten.
Waarom laat je de HDD dan gekoppeld? De Externe HDD vertraagd mijn opstartproces met 20%. Iedere keer weer worden de USB apparaten gecontroleerd; met USB sticks is dat geen probleem (flash) maar wel met een Ext HDD.. Die moet telkens weer opspinnen.
Maar ik heb een vraag: Wanneer ik mijn Western Digital 320GB met behulp van een USB bverlengkabel aan probeer te sluiten op mijn PC (rechtstreekse verbinding op achterkant Moederbord P5E) dan spint ie niet op.. Hoe komt dit? Ik vermoed dat de USB verlengkabel ene Pin mist. Want de stroom die door de normale kabel gaat, zou toch ook gewoon 1 op 1 doorgegeven meoten worden aan de USB kabel?
Het gaat niet over als de laptop uit staat maar als ik hem via windows (softwarematig) veilig verwijder..
Over jou vraag, het kan zijn dat de verlengkabel + normale kabel te lang is. USB kabel kan niet niet onbeperkt lang zij, dan werkt het niet meer. De exacte maximale lengte weet ik niet uit mijn hoofd, zou je ff op moeten zoeken. Of wat ook nog zou kunnen bedacht ik me, verlengkabel usb1, normale kabel usb2? Theoretisch gezien zou het moeten werken, maar ja.. daar kan het imo ook fout gaan.