Ik heb een klein probleem met Excel waar ik zelf niet hellemaal uit kom. Ik heb een excel sheet waar een aantal velden zitten die moeten worden ingevuld. Met conditional formatting heb ik ervoor gezorg dat als een bepaalde veld word ingevuld, een veld blauw oplicht (vb:D4). Deze moet vervolgens ook worden ingevuld. Het probleem is dat veel mensen vergeten de blauwe velden in te vullen.
Ik heb een kleine macro geschreven die ervoor zou moeten zorgen dat als de blauwe velden niet ingevuld zijn dat er dan een msg box moet verschijnen. Dit gebeurt echter niet.
Daarnaast zou ik eigenlijk willen dat mensen die excel sheet niet kunnen opslaan als de blauwe velden niet zijn ingevuld. Over een opbouw van zo'n dergelijke macro heb ik echter niks kunnen vinden.
Wie kan mij helpen
Ik heb een kleine macro geschreven die ervoor zou moeten zorgen dat als de blauwe velden niet ingevuld zijn dat er dan een msg box moet verschijnen. Dit gebeurt echter niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Sub error()
If Cell("D4").Interior.Color = RGB(0, 255, 255) And Cell("D4") = "" Then
MsgBox ("Please fill out the Blue highlighted cells.")
ElseIf Cell("D6").Interior.Color = RGB(0, 255, 255) And Cell("D6") = "" Then
MsgBox ("Please fill out the Blue highlighted cells.")
End If
End Sub |
Daarnaast zou ik eigenlijk willen dat mensen die excel sheet niet kunnen opslaan als de blauwe velden niet zijn ingevuld. Over een opbouw van zo'n dergelijke macro heb ik echter niks kunnen vinden.
Wie kan mij helpen
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.