In Windows XP (alle XP versies, ook SP3) is het mogenlijk om via de taakplanner in te loggen als system32.
Dit gebruik ik zelf af en toe als ik gebruikeraccounts moet kopiëren etc. stricktly buisiness ;-)
Aangezien dat ik een luie ICT'er ben vroeg ik me af of deze actie te automatiseren is.
Ik heb al gezocht hoe dit te realiseren is met batch. Maar geen succes.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik bij 2 de tijd kan inlezen in het goede formaat en er 1 minuut bij op te tellen en direct daarna explorer kan killen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1. Start > Uitvoeren "cmd" 2. at [tijd] /interactive cmd.exe ([tijd] vervangen door de tijd 1 minuut na de tijd dat 't nu is) 3. cmd sluiten 4. via Taakbeheer explorer.exe sluiten 5. wacht tot cmd.exe automatisch opent 6. typ in het cmd venster "explorer.exe" en geef een enter |
Dit gebruik ik zelf af en toe als ik gebruikeraccounts moet kopiëren etc. stricktly buisiness ;-)
Aangezien dat ik een luie ICT'er ben vroeg ik me af of deze actie te automatiseren is.
Ik heb al gezocht hoe dit te realiseren is met batch. Maar geen succes.
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik bij 2 de tijd kan inlezen in het goede formaat en er 1 minuut bij op te tellen en direct daarna explorer kan killen.