Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vele CSV bestanden editen

Pagina: 1
Acties:

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 10:44
Ik ben opzoek naar een stukje (gratis) software die voor mij vele (lees een stuk of 500 tot 750) csv bestanden kan editen voor mij. Ik heb hier een programma dat voor mij netjes alle informatie van computers uit kan lezen en deze netjes in een csv bestand parkeert. Echter staat er veel te veel informatie in deze csv bestanden waarvan ik eigenlijk maar 8 rijen van de 84 nodig heb. Ik zoek dus eigenlijk een programma dat netjes voor mij alle rijen verwijdert behalve de rijen waar vooraf gedefinieerde waardes in staan, bestaat zoiets en zo ja waar kan ik dit vinden?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je iets met grep?

• Soepstengel
Ik zie op die pagina CVS voorbij komen i.p.v. CSV ;) Maar ik ben grep wel eens eerder tegen gekomen op linux machines maar die heb ik hier helaas niet tot mijn beschikking, ik zoek dus iets wat ook of juist op windows werkt :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CVS is een systeem waarbij je de source code van dit open source programma onder andere kan downloaden, heeft idd niks met CSV te maken 8)7

Overigens is er ook een versie voor windows beschikbaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Erkens op 12-09-2008 10:10 ]

• Soepstengel
Erkens schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:10:
CVS is een systeem waarbij je de source code van dit open source programma onder andere kan downloaden, heeft idd niks met CSV te maken 8)7

Overigens is er ook een versie voor windows beschikbaar :)
Oh.... Mijn fout :P Ik gaat er eens mee stoeien, kijken hoe ver ik kom :)

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Anders kan het natuurlijk ook met ultraedit of een van de vele andere text editors.

• Soepstengel
Redshark schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:22:
Anders kan het natuurlijk ook met ultraedit of een van de vele andere text editors.
Kan je daar ook een hele batch van bestanden mee editen? Notepad++ kan dat namelijk niet zover ik kan zien.

Ben met grep bezig en ik krijg wel wat resultaten als ik daarbij een batch file gebruik. Maar mijn batch kennis is wel erg laag en als ik het volgende uitvoer:
code:
1
2
3
grep "Computer,ItemOrder,Category" H:\WinAudit\DRXP727.csv > H:\WinAudit\DRXP727test.csv
grep ",Systeem overzicht,Computer Name," H:\WinAudit\DRXP727.csv >> H:\WinAudit\DRXP727test.csv
pause

Alleen hiermee zet die dus alles achter elkaar in een bestand, en ik wil ze dus netjes onder elkaar hebben. Ik heb trouwens ook bij de eerste zin in het uitkomst bestand een onbekend teken staan (zo'n vakje, als ik die hier plak zie ik niks verschijnen). Kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Edit: We gaan het over een andere boeg gooien! We gaan alle gegevens in een SQL database gooien waarna we daarna mooi met queries de gegevens eruit kunnen halen die we nodig hebben. Ten slotte komt de informatie daarna toch nog in een andere SQL database.

[ Voor 11% gewijzigd door Soepstengel op 12-09-2008 13:41 ]

Pagina: 1