[HP 6710b] Power-On password

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 07:23
Goedemorgen.

Bij een collega van mij is begin dit jaar ingebroken, en is zijn laptop gestolen. Nu heeft de politie de daders wel te pakken gekregen, maar de daders hebben een power on password ingevoerd, en deze willen ze niet vertellen.
Met de verzekering is alles verder geregeld en ook de data hebben we van de harde schijf kunnen halen.

Nu ligt alleen deze nieuwe laptop al een half jaar in de kast te liggen.. best zonde eigenlijk.
In het begin hebben we geprobeerd om het password te verwijderen, maar van HP krijgen we alleen de mogelijkheid om je CMOS batterij eruit te halen en te booten zonder accu.
Dit al meerdere keren geprobeerd maar helaas.

Nu kunnen we de laptop strippen voor reserve onderdelen, maar ik ben toch benieuwd of hier iemand is die weet hoe het wachtwoord eraf te halen is?

Verwijderd

Als na de genoemde reset het password niet gecleared is, dan komt dat doordat HP met stringente security werkt op een groot aantal van de zakelijke notebooks.

Juist om te voorkomen dat alles op straat komt te liggen door simpelweg een CMOS batterijtje te verwijderen.

In dit geval is de enige mogelijkheid om het apparaat op te laten halen door HP.

• ÜberWicked
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:51:
Als na de genoemde reset het password niet gecleared is, dan komt dat doordat HP met stringente security werkt op een groot aantal van de zakelijke notebooks.

Juist om te voorkomen dat alles op straat komt te liggen door simpelweg een CMOS batterijtje te verwijderen.

In dit geval is de enige mogelijkheid om het apparaat op te laten halen door HP.
Enige mogelijkheid die HP nog geeft is om het complete moederboord te vervangen.
De kosten die dit met zich meebrengt vinden we iets te veel.

Jammer dat HP geen service punt heeft waar je dit kan laten unlocken als je de orginele factuur nog hebt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Retour leverancier en die dit laten regelen lijkt me de meest logische oplossing.

ARME AOW’er

• ÜberWicked
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:41:
Retour leverancier en die dit laten regelen lijkt me de meest logische oplossing.
Leverancier wijst naar HP. Die doet er niets aan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Fijne leverancier is dat dan. Opsturen naar HP lijkt me dan toch wel zo handig. Het lijkt me stug dat er een onderdeel zoals het MB moet worden veranderd omdat alleen het paswoord ontbreekt.

ARME AOW’er

• ÜberWicked
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:06:
Fijne leverancier is dat dan. Opsturen naar HP lijkt me dan toch wel zo handig. Het lijkt me stug dat er een onderdeel zoals het MB moet worden veranderd omdat alleen het paswoord ontbreekt.
Dat is wat ze zeggen.. hebben daar ook een offerte voor verstuurd, maar vinden we iets te prijzig.. Nieuwe is niet zo duur namelijk.

Verwijderd

Hier staan wat manieren om het BIOS-wachtwoord te resetten:
http://www.plasma-online....utions/bios_password.html

Als je RTC-chip er niet bij staat kan je misschien in de datasheet van die chip kijken. Ik snap trouwens niet wat een RTC met het wachtwoord in je CMOS heeft te maken, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Verwijderd

Ik werk zelf als supportmedewerker bij HP en helaas is dat inderdaad het geval.
Dit inverband met de veiligheid.
Guardian Angel schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:06:

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Beste ÜberWicked,

Helaas kunnen wij nooit constateren of jou verhaal klopt. Jij kan zelf namelijk een laptop hebben gestolen en het BIOS password er af willen krijgen. Helaas helpen we niet met criminele praktijken. Ik geloof je verhaal best, maar in dit soort gevallen sluiten we de topics gewoon omdat we er naast kunnen zitten. Wij willen namelijk geen criminelen helpen.

Ik hoop dat je hiervoor begrip hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.