Internet voor 1 avond

Pagina: 1
Acties:

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:27
Bij het vrijwilligers werk willen we een keer 1 avond gamen.

Nu is de vraag,

hoe makkelijk is het om voor 1 avond een internet verbinding te krijgen, en wat zijn dan de kosten.

Mijn eerste reactie, hetnet, "je zit er niet aan vast".
Laten opleveren en meteen opzeggen. kost je volgens mij 19,95, 4 mb.

Of een draadje trekken van iemand in de straat die het al heeft liggen?

iemand nog andere ideeen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je met elkaar wilt gamen heb je geen internetverbinding nodig, dan kan je toch gewoon een LAN game starten? Eventueel een aparte gameserver inrichten.

Of willen jullie online gamen tegen anderen?

Twitter

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Draadje trekken van de buren lijkt me het makkelijkste he; eventueel draadloos.. ADSL nemen en opzeggen meteen is wel een beetje asociaal he...(zal vast legaal zijn, moreel is het wat minder).
En eventueel nog; wat is er mis met alleen een LAN?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien dat een van de nieuwe web-n-walk abonnementen van T-mobile iets is? Uit mijn hoofd gezegd kan je dan een dag prepaid via UMTS online komen voor een paar euro.

Volgens T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv heb je dan 2Mbit down en 1,4Mbit up voor max 7 euro per dag.

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 12-09-2008 09:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En als ik de verhalen op sites zoals Tros Radar mag geloven is het nog best lastig om van Het Net af te komen, ondanks hun 'fantastische' reclame-campagne rondom de opzegtermijn aldaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Lijkt me niet de moeite waard, gewoon op het LAN gamen. Scheelt je een hoop gedoe.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• oNNoZeLe
Lan is natuurlijk aanwezig, alleen wil ik kijken wat de kosten/baten zijn voor een publiek puntje.

Web'n'walk is snelheid/prijs niet echt super. 384 / 64 Kbps. Maar was inderdaad een optie waar ik nog niet aan gedacht had.

Die Web'n'walk laptop prepaid was inderdaad top geweest. Alleen kost dat modem dan weer €100.

Ik denk WDS met m'n dd-wrt of een draadje trekken van een vriendelijke buur het beste/snelste/makkelijkste/goedkoopste is.

Bedankt.

Oja, de internet verbinding was mooi geweest voor Warrock. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door oNNoZeLe op 12-09-2008 09:11 . Reden: warrock ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MaximusTG schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:00:
ADSL nemen en opzeggen meteen is wel een beetje asociaal he...(zal vast legaal zijn, moreel is het wat minder).
Moreel? Beetje zware term voor het binnen de voorwaarden van het contract beeindigen van de zakelijke overeenkomst?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het kan ook niet eens bij de meeste providers, behalve toko's zoals Het Net (wat in de praktijk toch lastig blijkt te zijn). Na de aanvraag kan je binnen de afkoelperiode opzeggen (zeven dagen maar dan is alsnog niets geleverd), maar daarna zit je er toch contractueel een jaar aan vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 12-09-2008 09:16 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb hier 2 maanden hetnet gehad, en opgezegd, geen enkel probleem.

Weet niet wat voor een vrijwilligers werk je doet, maar 20,- is in mijn ogen niet echt veel voor internet op de locatie. Dus waarom niet laten liggen?

Misschien eens kijken of je een draadloosnetwerk (misschien al open?) kan ontvangen en dan achterhalen van wie het afkomstig is zodat je het verhaal even uitlegt. Geheid dat diegene dan zegt dat het mag.

Hier staat wat

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:55

Nitai

Live the life you love.

Ik wil niet iets raars roepen, maar kun je het dan niet gewoon ergens ander houden waar wel een verbinding aanwezig is? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Draadje trekken van een aardige buurman. Die geef je daar een lekker flesje wijn of iets dergelijks voor. Dan hou je hem ook nog een beetje te vriend voor een eventuele volgende keer.

Wij doen dit namelijk ook al 11 jaar zo met onze Scouting vereniging. Kabel ligt gewooon klaar, uitrollen, inprikken en internetten maar.
Kabel is trouwens +- 130 meter lang maar de bits en bytes vliegen erover heen alsof de router van de buurman er vlaknaast staat. Laat je dus niet tegenhouden als mensen stellig beweren dat je kabel maar 100 m mag zijn. Gewoon doen! Je ziet het vanzelf wel! :)
Succes!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

megaleo schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:21:
Laat je dus niet tegenhouden als mensen stellig beweren dat je kabel maar 100 m mag zijn.
Dat van die 100 meter maximale kabellente voor CAT5 UTP is niet dat het niet 'mag' maar je hebt kans op signaalverlies op langere lengtes.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
als je hobbyisten in je groepje hebt, die het leuk vinden om eens een leuk dingetje in elkaar te solderen, dan kan ik dit adviseren: http://ronja.twibright.com/

Verwijderd

Web 'n talk en vergelijkbare UMTS/HSDPA verbindingen hebben een veel te hoge latency om normaal te gamen met een paar lui. Bandbreedte is niet eens het probleem.

• pven
  • Niet online
Dat valt tegenwordig volgens mij best mee. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar als ik het aangehaalde topic mag geloven dan valt het dus mee. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• oNNoZeLe
daarnaast heb ik net nog even contact gehad met iemand die een kudde monteurs in dienst heeft met umts laptops,

deze wist te melden dat de dekking in deze achterstandswijk is niet om over naar huis te schrijven is.

We gaan voor de, ding-dong, ik wil inprikken-methode.

Bedankt.

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 21:15
oNNoZeLe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:42:
daarnaast heb ik net nog even contact gehad met iemand die een kudde monteurs in dienst heeft met umts laptops,

deze wist te melden dat de dekking in deze achterstandswijk is niet om over naar huis te schrijven is.

We gaan voor de, ding-dong, ik wil inprikken-methode.

Bedankt.
Haha succes

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik kan zo niet zien waar je vandaan komt maar zit je niet toevallig in het @Home / Ziggo gebied?
Daar zijn de eerste twee maand gratis en kan je wel heel makkelijk opzeggen.

De 'ding-dong, mag ik inprikken methode' lijkt me wel een betere / nettere trouwens dan speciaal hiervoor internet aanvragen :)

Is het, in het kader van saamhorigheid niet beter om alleen voor LAN te gaan?

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:39:
Dat valt tegenwordig volgens mij best mee. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar als ik het aangehaalde topic mag geloven dan valt het dus mee. :)
Tja het blijft een beetje een mening natuurlijk. Voor de een is een bepaalde latency acceptabel en voor de ander niet, daar heb je wel gelijk in.... In ieder geval zal je ping wel hoger zijn dan bij een "normale" internet verbinding. Of dat acceptabel is moet je eigenlijk per persoon zelf bepalen...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
RolfLobker schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:00:
Ik kan zo niet zien waar je vandaan komt maar zit je niet toevallig in het @Home / Ziggo gebied?
Daar zijn de eerste twee maand gratis en kan je wel heel makkelijk opzeggen.

De 'ding-dong, mag ik inprikken methode' lijkt me wel een betere / nettere trouwens dan speciaal hiervoor internet aanvragen :)

Is het, in het kader van saamhorigheid niet beter om alleen voor LAN te gaan?
Veel gebieden waar kabel kan kun je gewoon de modem aansluiten en gaan, kwesite van modem lenen van iemand in de buurt en gaan.... Moet er alleen wel kabel zijn.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
DJSmiley schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:40:
[...]

Veel gebieden waar kabel kan kun je gewoon de modem aansluiten en gaan, kwesite van modem lenen van iemand in de buurt en gaan.... Moet er alleen wel kabel zijn.
Goed opgemerkt!
Dan is het inderdaad alleen een kwestie van modem aansluiten en gaan :)

• oNNoZeLe
RolfLobker schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:37:
[...]

Goed opgemerkt!
Dan is het inderdaad alleen een kwestie van modem aansluiten en gaan :)
Is dit echt zo?

Ook in Landgraaf?

Want dan is het we de moeite waard natuurlijk..

Ow wacht, ik herinner mij,

there is no juice on that green cable..

darn.
Pagina: 1