[suse11/KDE4.1] verlies functietoetsen (shift etc)

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 16:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik gebruik nu ongeveer een maandje openSuse11 met KDE4.1 en naast de al wat bekendere bugs is er eentje die me compleet nuts maakt: af en toe vallen ineens de functietoetsen weg (Shift, Control, Alt etc etc). Lekker handig met hoofdletters in je wachtwoorden.

Het gekke is dat ik een VM draai met WinXP en daar doen ze het nog wel.

Zodra ik uitlog, doe de functie toetsen het weer en kan ik ook gewoon weer inloggen.

Dit gebeurt minimaal 1x per dag, maar soms ook wel meer.

Het is een draadloos logitechsetje, maar zodra mijn toetsen weg zijn, werkt aankoppelen van een USB toetsenbord ook niet want daarvan doen ook de functies het niet.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen of makkelijker kan herstellen dan elke keer opnieuw inloggen (en al je vensters en verbindingen kwijt zijn).?

Verwijderd

Zou je de uitvoer van "dmesg|tail" en "cat /var/log/messages|tail" direct na het uitvallen van die toetsen kunnen posten? En ook de "InputDevice" section in xorg.conf.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 13:42 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Voor | heeft ie shift nodig?

Happy Blessings <3

Verwijderd

Als hij ze eerst even uitvoert als shift nog werkt niet, dan kan je er met de pijltjestoetsen bij de commando komen (bash_history).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 17:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

copy-paste anyone?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik zal de logs posten als het weer optreedt.

Verwijderd

De staat van het hele (hot-) keys gebeuren in KDE4 is op zijn minst gezegd belabberd. Dat geven de developers ook zelf toe (zie oa http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=160892). Allerlei vage problemen hierdoor op. Ik had zelf ook een tijdje last van jouw bug, ik denk dat ik dat oploste door
code:
1
killall kded4;kded4
uit te voeren.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:17:
De staat van het hele (hot-) keys gebeuren in KDE4 is op zijn minst gezegd belabberd. Dat geven de developers ook zelf toe (zie oa http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=160892). Allerlei vage problemen hierdoor op. Ik had zelf ook een tijdje last van jouw bug, ik denk dat ik dat oploste door
code:
1
killall kded4;kded4
uit te voeren.
Thanks, ga ik proberen.

Al denk ik niet dat dit met de hotkeys te maken heeft, maar eerder met de normalere funcites van een toetsenbord. Maar wel vreemd dat dit met KDE 4 te maken heeft, dus misschien verliest hij zijn complete keyboard mapping wel.
Pagina: 1