Ik heb al enige tijd een asterisk server draaien met daarin een ISDN kaart. Nu is gisteren de harddisk overleden (na reboot komt hij niet meer online, maar machine staat remote 130km verderop) en ben ik op zoek naar een andere oplossing.
Eigenlijk wil ik asterisk gaan draaien op mijn colo machine, maar hier ligt de ISDN lijn niet. Nu kan ik wel een ISDN lijn aanvragen voor mijn colo machine ,aar eigenlijk wil ik het volgende
Asterisk op Colo machine
Speedtouch 780`s op 2 locaties met analoge toestellen
Aantal Softphones.
Op de ISDN locatie zoek ik dan eigenlijk een ISDN naar BRI ata. Ik dacht dat FritzBox deze had, maar blijkbaar is dat alleen de lokale toestellen
Ik wil dus het ISDN verkeer doorzetten naar de asterisk doormiddel van SIP
Ik wil dus het SIP verkeer doorzetten via de ISDN ATA naar ISDN
Zo kan ik de asterisk die ik nu heb omzetten naar mijn colo bak, en heb ik op de ISDN locatie alleen nog maar een modem van 15 Watt
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ? (Ik ga vandaag kijken of ik nog ergens zon Fritzbox kan vinden)
Mischien kan de Fritzbox het toch wel.
http://www.tijdhof.com/fritz.php
Met de types
7050-A 2326
7050-B 2327
7170-A
7140-B
5188-B 2359
Eigenlijk wil ik asterisk gaan draaien op mijn colo machine, maar hier ligt de ISDN lijn niet. Nu kan ik wel een ISDN lijn aanvragen voor mijn colo machine ,aar eigenlijk wil ik het volgende
Asterisk op Colo machine
Speedtouch 780`s op 2 locaties met analoge toestellen
Aantal Softphones.
Op de ISDN locatie zoek ik dan eigenlijk een ISDN naar BRI ata. Ik dacht dat FritzBox deze had, maar blijkbaar is dat alleen de lokale toestellen
Ik wil dus het ISDN verkeer doorzetten naar de asterisk doormiddel van SIP
Ik wil dus het SIP verkeer doorzetten via de ISDN ATA naar ISDN
Zo kan ik de asterisk die ik nu heb omzetten naar mijn colo bak, en heb ik op de ISDN locatie alleen nog maar een modem van 15 Watt
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd ? (Ik ga vandaag kijken of ik nog ergens zon Fritzbox kan vinden)
Mischien kan de Fritzbox het toch wel.
http://www.tijdhof.com/fritz.php
Met de types
7050-A 2326
7050-B 2327
7170-A
7140-B
5188-B 2359
[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 12-09-2008 07:56 ]