Toon posts:

USB Geluidskaart met lage latency

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag vanaf mijn laptop via cubase VST instruments kunnen gebruiken. Op dit moment heb ik mijn keyboard via een MIDI->USB kabel op mijn laptop aangesloten.

De latency is echter verschrikkelijk hoog. Misschien niet zo gek met de cheape realtek chipset die erin zit. ASIO4ALL Drivers geprobeerd, maar latency is dan nog veel te hoog om normaal te kunnen spelen.

Mijn vraag is dan ook of er externe geluidskaarten zijn zo rond ~€100 waarbij deze latency is te elimineren, zodat ik normaal kan spelen? :). Helpt het dan ook om keyboard direct via MIDI hierop aan te sluiten, of maakt dat niet uit?

Mvg

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 19:05
Leef je uit. (met andere woorden, wat heb je zelf al gevonden en wat zijn je randvoorwaarden zoals het aantal ingangen enzo).

Verwijderd

Topicstarter
Het aantal ingangen is niet heel belangrijk, ik gebruik er waarschijnlijk 0 (misschien in de toekomst 1). Ik vraag me alleen af of het belangrijk is dat er een midi ingang op zit, geeft een keyboard via USB geen extra latency oid?

De Emu 0202 ziet er goed uit, was mijn oog al eerder op gevallen.. Ik vraag me alleen af of de latency dan inderdaad laag te krijgen is. Is dat sowieso wel mogelijk met audio via USB?

• Invisible_man
Ik heb zelf deze en kan niet echt zeggen dat ik hinder ondervind van hoge latancy's enzo (valt niet echt onder geluidskaart, maar is blijkbaar ook niet echt wat je zoekt).

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets heb ik ook, maar ik denk dat de latency juist vooral komt door het doorsturen naar de geluidskaart oid.. Ik zie in cubase het input balkje vrijwel meteen oplichten als ik op een toets druk, het geluid komt echter een stuk later

• Invisible_man
Dan zit het stukje van je keyboard naar je pc via midi wel goed en zou je dus voor een geluidskaart moeten kijken, niet voor midi (ook al is een geluidskaart met midi altijd handiger, niet perse nodig voor jou). Wat betreft usb-geluidskaarten, ik hoor over ESI vaak wel goede verhalen.
Pagina: 1