Toon posts:

[XP] Apparaat start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ppl.

Ik was mijn htpc aan het oversjouwen naar mijn nieuwe kast (Silverstone LC19) en het viel me op dat ik geen geluid meer had. Andere geluidskaart geprobeerd, geen geluid. In beide gevallen zegt XP: Apparaat start niet. Ik heb 2 PCI sloten geprobeerd, maakt niets uit. Natuurlijk ook al verschillende versies van drivers geprobeerd, maar dat is niet relevant omdat beide kaarten niet werken. Onboard geluid staat uit trouwens.

Ik zie het lampje van de optical out wel branden overigens.

Specs:

Silverstone LC19
Abit AN-M2HD nF630a FRGVSM
AMD X2 4850E 2500 BOX 1MB
2 Gb corsair geheugen

8)7 geluidskaar: Auzentech X-plosion Cinema

Voor de rest werkt alles op de pc. temperatuur goed, voltages goed. Ik heb geen idee wat het nu nog kan zijn. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 23:55 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer het eens met een live-cd van een linux distributie. Dan sluit je (nogmaals) uit of het een hardwarematig of softwarematig probleem is.

Check verder alle kabels, probeer een analoge aansluiting en eventueel je onboard geluid en kijk of dat wel werkt.

Even een andere harde schijf pakken en daar windows op klappen en de geluidsdriver installeren valt ook nog te proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niets met linux, ik ben bang dat dat geen optie is. Verder ben ik er net achter gekomen dat XP de kaart wel detecteert, maar vervolgens zegt dat hij niet start

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

het is ook niet de bedoeling dat je compleet over gaat op linux, maar linux heeft op een live cd standaard al redelijk veel drivers ingebouwd zitten. Even de cd er in, er van opstarten, in linux een mp3'tje afspelen of even naar youtube gaan met de standaard aanwezige firefox en je weet of je geluidskaart het doet onder linux of niet.

Als xp de kaart detecteerd en je doet: stuurprogramma bijwerken in apparaatbeheer en wijst em naar de goede map, werkt dat of al geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd, toen startte de geluidkaart wel, echter kraakte hij alleen wat uit de speakers. Na opnieuw te hebben opgestart, startte hij weer niet. Andere geluidkaart wordt niet eens herkend. Ik ga zometeen een live-cd proberen, maar ik denk niet dat daar al drivers inzitten voor een Auzentech. Zelf kan ik helemaal niets met linux, dus drivers installeren wordt hem niet denk ik.

Wat ik nu allemaal heb geprobeerd:

- Verse windows install
- Nieuwste drivers
- andere voeding
- beide PCI sloten geprobeerd
- andere geluidskaart

wat ga ik nog proberen

- PCIe kaart => dit werkt wel! Zie onder
- linux distro

Aangezien de PCIe kaart wel gewoon werkt, verdenk ik OF mijn mobo OF de PCI riser. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modje/Adje, deze mag dicht. ik ga over naar PMG!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

voodooless

Sound is no voodoo!

dubbelposten doen we niet!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.