Toon posts:

[iTunes] Bibliotheek leeg / missende bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik problemen met ITunes, ik heb mijn meest beluisterde muziek in mijn Bibliotheek staan en deze heb ik helemaal netjes geordend en alles. Tevens heb ik in ITunes een aantal .Wav bestanden omgezet naar .mp3 om ruimte te besparen op de IPod.

Nu komt het de laatste tijd voor dat de bibliotheek op onverklaarbare wijze word gewist en dat ik alles opnieuw moet toevoegen. Dit gebeurt zonder enige aanleiding, soms als ik me PC reboot maar soms ook weer niet. Aangezien ik er helemaal gek van werd heb ik opnieuw alles toegevoegd en vervolgens een export van mijn bibliotheek gemaakt, zodat ik alles mocht het weer gebeuren direct weer terug kan zetten.

Echter werkt dit helaas ook niet goed, ik krijg na het importeren van het export (.xml) bestand een error dat bepaalde bestanden mogelijk niet teruggevonden konden worden en niet zijn toegevoegd. Ook worden de default afspeellijsten steeds weer toegevoegd terwijl ik deze heb verwijderd voor het maken van een export.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/k0omlu.jpg

Op eerste gezicht leek het alsof alleen de naar .mp3 omgezetten bestanden miste. Maar naar verder door de bibliotheek te zoeken blijken er veel meer albums zomaar te missen die wel bij export zaten. Ook kwam ik er achter dat er ook opeens andere dingen misten zoals Coverart en bepaalde veranderde gegevens van de Info zoals o.a. willekeurige tags.

Dit probleem heb ik zowel bij de nieuwe ITunes 8 als bij verschillende versies van ITunes 7.
Heb inmiddels verschillende nieuwe installs van ITunes gedaan met verschillende versies. Ik heb gecontroleerd of er mogelijk mappen waren hernoemt of paden waren gewijzigd maar alles is hetzelfde gebleven maar toch kan niet alles worden toegevoegd. Ook heb ik het .xml export bestand goed bekeken maar het lijkt niet alsof daar wat verkeerd zit.Verder kan ik er geen oorzaak/oplossing over op het internet vinden.

Configuratie

Windows XP SP2 (32bit)
ITunes 8.0 / ITunes 7.71 (en ouder)

Ik wil dus graag het probleem oplossen van het niet volledig importeren van de gemaakte export van de bibliotheek. Maar belangrijker vind ik nog dat de ITunes bibliotheek niet steeds word geleegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 23:16 ]

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 08:32

The_DoubleU

Tweaker in München

File -> Library -> Consolidate Library al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
The_DoubleU schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:44:
File -> Library -> Consolidate Library al geprobeerd?
Ja ook al geprobeerd, het doet vrijwel hetzelfde als Export Library, alleen dan krijg ik direct een hele backup van alles muziek die er in de bibliotheek staan in mijn ITunes folder. Dat wil ik niet, wil alleen een backup van de bibliotheek/afspeellijsten etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 00:01 ]