Toon posts:

WP6.0 print alleen in landscape, niet in portrait !!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
WP6.0 (MS-DOS) print alleen in landscape, en wil niet in portrait printen.

Wie weet hier een oplossing voor, het veranderen van de pagina-instelling in WP helpt niet.

De gebruikte printer is een Xerox Xprint J5.
maar hier kan ik geen nieuwere drivers voor DOS voor vinden. Wie kan evt. deze drivers vinden, misschien ligt het probleem hieraan.

Bij voorbaat dank.

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Installeer WP 2000, das de beste oplossing.'
Als je pc dit niet trekt, kijk dan gewoon even bij Papierformaat, in de menubalk.
Als dat ook niet werkt, dan moet je het ook even in je printerinstellingen veranderen...

Verwijderd

Win2000 installeren om alleen dit probleem te verhelpen??
Lijkt me lichtelijk overdreven!

Dit soort gekut komt wel vaker voor met printers van alle soorten en met alle tekstverwerkers.
Dit komt altijd door:
- conflicterende printerinstellingen tussen printer, OS en de tekstverwerker;
- een printerinstelling die de printer niet of niet goed aankan, bv 'fine'printing terwijl de printer maar 0,5Mb heeft, dan print ie maar voor de helft ofzow..
idd kan een oude driver een probleem zijn, maar aangezien je wp6.0 en DOS draait, lijkt me dat geen probleem. Allicht kan je ff naar Xerox mailen/bellen/surfen om te achterhalen of ze dit probleem herkennen en kunnen oplossen of dat ze misschien nieuwere drivers hebben.

Ik raad aan ten eerste te kijken of de settings in de printer, in het OS en in de tekstverwerker precies hetzelfde staan.
Mocht het dan nog niet werken, dan moet je wat met de settings van de printer in het OS experimenteren ( hoe dit onder dos moet weet ik echt niet meer)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53
aginor: waar lees jij win2000? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif