HP Netraid M1

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:11
Ik heb vaivia 4 36gb HP 15000rpm scsi disks kunnen krijgen en hierbij (2e hands) een HP Netraid 1m scsi controller gekocht. Tevens heb ik hier SCA adapters bij gekocht.

Vandaag alles bij elkaar en netjes in elkaar gezet. (ben begonnen met 2 disks) maar de netraid herkent de disks niet. Ik zag dat de controller ingesteld stond op Ultra3 en heb hem ook terug gezet naar Ultra2 (volgens specs kabel). Dit heeft echter niet geholpen.

Tevens is er het probleem dat als er 2 disken zijn aangesloten ze beide niet opspinnen. Als er een enkele disk is aangesloten spint deze wel op, maar wordt niet herkent.

Nu heb ik nog een controller van dawicontoll(?) wat een Ultra controller is. Deze herkent de disken wel netjes. De disken zouden dus goed moeten zijn.

Heeft er iemand ervaring met het configureren van zo'n netraid controller, ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik iets over het hoofd zie. Google bied helaas geen uitkomst.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt kans dat die netraid gewoon moeilijk doet..

Wat voor type schijven zijn dat? (als in, wat voor seagate/iets anders schijven zijn dat?)

Je kan de netraid bios in? Hem helemaal gereset? Staan de schijven gejumpered op spinnen als de controller dat wil? jumper ze dan weer even naar default. Verder alle jumpers ok? Wat voor sca adapters zijn dat? Vaak kun je daar ook dingen op jumperen, ID's enzo.

Begin eens met 1 schijf. Kabels zijn ok? Temination ook ok? Laatste bios/firmware op de 1M?

In nood kun je ook nog eens proberen om de netraid te flashen met een LSI bios/firmware. Een 2m is een elite 1600, maar wat een 1m als LSI equivalent heeft weet ik zo even niet. (misschien ook gewoon de elite 1600) Je zal vast niet kunnen flashen met de LSI tool dus je zal een hp tool moeten downloaden, en de bios rom vervangen door de LSI rom. Dat werkt iig wel met m'n Dell Perc4 / Megaraid 320-2E

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 11-09-2008 22:48 ]

specs

• Supermario16
Et zijn ook HP Schijven. Die combinatie zou dus iig moeten werken.

Ik kan in het Netraid bios, heb instellingen weggegooid (ding begon te piepen dat schijven offline waren...) Er moet dus een jumper op de schijven zitten die ervoor zorgt dat ze pas gaan spinnen als de controller hierom vraagt?

SCA adapters kun je inderdaad van ID voorzien. Ik heb de een schijf op 0 en 3 geprobeerd maar maakte niets uit. Firmware upgrade knop is in het tooltje onder windows gedisabled. Zal zo kijken naar de jumpers op de schijven. Raar vind ik alleen dat 1 schijf wel direct begint met spinnen, en op de andere controller er ook geen problemen zijn.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar zijn het relatief nieuwe schijven? Want je hebt altijd kans op incompatibiliteit, omdat de 1M wel wat ouder is...Al zou het moeten werken...

Firmware flashen moet je trouwens met een bootdisk doen, niet vanuit windows..

Schijven hebben een jumper die er voor zorgt dat ze wachten op een controller signaal om op te spinnen. Al heb je kans dat je die bij SCA schijven op de sca converter moet zoeken.

Die SCA converters zijn nieuwe u320 converters?

Mijn ervaring is dat hp/dell raid kaarten meer gekloot geven dan de originele LSI versies.. Ik heb hier een LSI 320-2E en een DELL Perc4, en die perc4 doet ook alleen maar moeilijk..

Probeer ook eens 1 schijf op de 1M, ipv 2.

specs

• Supermario16
S**T... ik zie nu in 1x bij de sca adapters staan:
Manhattan SCA 80 to SCSI3 adapter staan... toch maar even nakijken....

.... |:(

Edit: Nu ben ik aan het twijfelen... SCSI3 is toch U160 of niet? Dan zou dit toch moeten kloppen....

[ Voor 27% gewijzigd door Supermario16 op 12-09-2008 14:38 ]