Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista] Boot loop / Freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb net een nieuwe pc gebouwd (voor de eerste keer) met windows vista x64 ultimate, maar nu heb ik een probleem. als ik de computer opstart dan loopt hij op een gegeven moment vast. ik kan helemaal niks meer. als ik hem dan uitzet door power ingedrukt te houden (reset werkt ook niet) dan gaat hij uit en doe ik hem weer aan maar dan gaat hij steeds 5-10 seconde opstarte en afsluiten en opstarten... ik krijg hier geen beeld. en na een aantal keer start hij op en dan begint windows weer, loopt weer vast en het begint van voor af aan :(. kan iemand hier helpen?

ik heb al de bios gereset als ik dat doe dan kan ik eer 1x opstarten, dan ga ik inbios om raid aan te zetten, safe+reboot en weer de loop.

systeemeigenschappen:
processor: intel e8500
moederbord: gigabyte x48t-dq6
videokaart: his hd 4870
geheugen: ocz ddr 1333mhz 2x 2gig
HD: 2x samsung spinpoint f1 met raid 0 opstelling
en dus vista 64 ultimate

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 15:39
Toen ik begon met je verhaal lezen dacht ik aan een software of driver fout, dan kan je oplossen door handmatig een BSOD te genereren en die te analyseren: Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

De kans is echter groot dat het een hardware issue is, heb je wel de nieuwste BIOS voor je moederbord? Heb je tijdens de Vista installatie wel de juiste RAID drivers geladen?

Verwijderd

Topicstarter
dit was de 2e keer dat ik vista instaleerde de eerste keer was niet met officiele cd, daar heb ik zeker weten de goeie raid drivers. dus met 2e keers instaleren hoef ik toch niet opnieuw de diskette te gebuiken?, als het goed is is t gwoon de standaard bios software die er op staat

Verwijderd

Topicstarter
als ik geduld heb dan na 10x opstarten doet hij het, iemand een idee om het probleem te zoeken? ik kan in windows :)

Verwijderd

Topicstarter
en nu niet meer :(