Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Windows Mobile kan geen service vinden op pc

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
Hallo,

Voor een applicatie die ik zelf ontwikkeld heb is het nodig dat een WM6 toestel verbinding maakt met een service die ik op 1 van mijn pc's heb draaien, nadat verbinding gemaakt is kan het toestel een paar simpele acties uitvoeren (voor nu alleen even in iTunes naar de volgende/vorige track gaan en het geluid muten/unmuten).

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik geen connectie krijg met mijn pc als ik het toestel met Wifi verbinding probeer te laten maken met mijn pc, als ik de usb kabel in het toestel geplugged heb, dan verbind hij wel met mijn pc en doet hij zijn taken wel netjes.
Als ik mijn toestel met een andere pc verbind (die dan weer met het netwerk verbonden is) en ik probeer de applicatie uit te voeren werkt het ook niet (hij kan pc ook niet vinden).
Ik weet wel 100% zeker dat mijn toestel met mijn pc kan communiceren omdat ik ook een remote desktop applicatie op mijn toestel heb staan, met deze remote desktop app kan ik mijn pc zonder problemen over nemen.

Verder kan ik met mijn 2e pc naar de service die op de eerste pc navigeer (http://<ipadres>:<poortnr>/<servicenaam>) dan krijg ik de "U heeft een service gecreert, maak nu een client hiervoor" pagina, als ik hetzelfde probeer met mijn toestel krijg ik de melding dat hij de pagina niet kan vinden.....

Weet iemand wat dit probleem kan zijn?
Alvast bedankt

[Crap, zie net dat deze in SE&A zit, kan deze een kick richting programming krijgen? tnx]

[ Voor 3% gewijzigd door ThaStealth op 11-09-2008 17:32 . Reden: Verkeerde forum ]

Mess with the best, die like the rest

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ThaStealth schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:29:
[Crap, zie net dat deze in SE&A zit, kan deze een kick richting programming krijgen? tnx]
Als je daar de volgende keer even een topic report voor aanmaakt dan zien we dit soort dingen sneller. ;)

SEA>>PRG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ThaStealth
Iemand een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Heb je de firewall al nagekeken danwel uitgezet voor het testen?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41
Kun je die http-url wel met een browser op je telefoon bereiken? Zo nee (wat waarschijnlijk is): kun je niet verbinden, of geeft de server een foutmelding?

Het zou me niets verbazen als de service met een specifiek IP verbind of access control doet op basis van IP adres o.i.d. Dan is het dus een kwestie van uitzoeken hoe de configuratie met WiFi precies verschilt met die via USB (in dat geval gaat de communicatie ook via een netwerkverbinding, die getunnelt wordt over USB). Kun je daar wat specs van posten? (IP adres/gateway/etc.)

• ThaStealth
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:16:
Heb je de firewall al nagekeken danwel uitgezet voor het testen?
Firewall staat uit
Soultaker schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:06:
Kun je die http-url wel met een browser op je telefoon bereiken? Zo nee (wat waarschijnlijk is): kun je niet verbinden, of geeft de server een foutmelding?

Het zou me niets verbazen als de service met een specifiek IP verbind of access control doet op basis van IP adres o.i.d. Dan is het dus een kwestie van uitzoeken hoe de configuratie met WiFi precies verschilt met die via USB (in dat geval gaat de communicatie ook via een netwerkverbinding, die getunnelt wordt over USB). Kun je daar wat specs van posten? (IP adres/gateway/etc.)
Jep, daar krijg ik een foutmelding (kan pagina niet vinden):
ThaStealth schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:29:
Verder kan ik met mijn 2e pc naar de service die op de eerste pc navigeer (http://<ipadres>:<poortnr>/<servicenaam>) dan krijg ik de "U heeft een service gecreert, maak nu een client hiervoor" pagina, als ik hetzelfde probeer met mijn toestel krijg ik de melding dat hij de pagina niet kan vinden.....
Als ik verbinding maak met WIFI zit het IP in de 192.168.1.x range (net zoals alle netwerk apparaten hier). Als ik via active sync verbinding maak is het ip van mijn tel 169.254.2.1 en van mijn pc 169.254.2.2
Ik heb Pocket Ping geinstallerd en ik kan hier zonder problemen het ip van mijn pc pingen (zowel verbonden met active sync als met wifi).

• Soultaker
ThaStealth schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:28:
Jep, daar krijg ik een foutmelding (kan pagina niet vinden):
Sorry, maar ik ken die (achterlijke) Internet Explorer foutmeldingen niet uit mijn hoofd. Betekent dat dat de pagina niet gevonden is door de server, of dat de client niet met de server kan verbinden? Kun je anders met een zinnige browser checken? Dit verschil is behoorlijk relevant namelijk.

• ThaStealth
Soultaker schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:09:
[...]

Sorry, maar ik ken die (achterlijke) Internet Explorer foutmeldingen niet uit mijn hoofd. Betekent dat dat de pagina niet gevonden is door de server, of dat de client niet met de server kan verbinden? Kun je anders met een zinnige browser checken? Dit verschil is behoorlijk relevant namelijk.
Volgens mij betekend het dat hij de server niet kan vinden, anders komt hij met een internel server error aanzetten. Anyhow, met Opera krijg ik de melding dat de verbinding met de server mislukt is.

Het vreemde is dat ik em wel gewoon kan pingen dus de pc zit gewoon in het netwerk waarin de tel zich bevind. alleen het maken van connectie lukt niet helemaal.

• Soultaker
Ok, interessant. Volgende stap is dan: checken in je server logs of die wel een request binnen krijgt?
Pagina: 1