Toon posts:

ARECA ARC-1260 degraded RAIDset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende:

2schijven zijn simultaan (door een stroomsplitter die uitgevallen was) uitgevallen waardoor mijn (uit 8bestaande Tb-schijven) RAID5 onderbroken werd.
Nu vond de controller het precies zo leuk om van de 2uitgevallen schijven achteraf een nieuwe raidset te maken (waarbij er dus 6schijven ontbreken).
Nu zit ik natuurlijk ook nog met die andere raidset (ze hebben overigens dezelfde naam), waarbij er dus 2schijven ontbreken (de 2uitgevalle schijven).
Hoe kan ik van beide sets terug 1set maken... zonder dataverlies ofc!!

Dank bij voorbaat!

StorageM4D

Verwijderd

Topicstarter
Door een rescue staat mijn RAIDset nu terug op de state "NORMAL", mijn Volume State staat echter nog op Failed... hoe krijg ik dit gefixed :(
Moet ik mijn huidige Volume Set deleten en opnieuw aanmaken? Dit kan ik mij van mijn vroegere ervaring herinneren met een Highpointcontroller... ik wil echter zeker zijn dat ik geen data verlies...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 17:47 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
In dit topic staan waarschijnlijk een aantal tips die voor jou van toepassing zijn: [Areca]Opgesplitste Raidarrays "lijmen"

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals ik al een beetje had gezegd een nieuwe Volume Set (huidige deleten en nieuwe aanmaken?) aanmaken met dezelfde parameters en NO INIT pakken? Dan zou ik het volume moeten kunnen terugvinden (in dit geval in win2k3)?
Ik wacht nog even af tot er bevestiging is...

Verwijderd

Topicstarter
K, wat ik dus zei werkte... al een geluk... alles terug in orde... OEF!

Toch bedankt voor de moeite!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 20:05 ]

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 20:39
Eindelijk wordt mn complete uitleg in dat topic gebruikt en werkte het als oplossing :D

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:12
Het heeft bij mij ook al een keer dienst gedaan dvl-2, waarvoor dank :)
Pagina: 1