Toon posts:

Analoog klinkende VSTi's ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag mijn muziek produceren een tandje opkrikken in qualiteit en geluid door met analoog klinkende VSTi's te gaan werken. Ik gebruik als host FLstudio 8. Deze vind ik makkelijk en overzichtelijk.

mijn vraag is simpel. ik wil een aantal analoge VSTi's gaan proberen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij er een aantal aanraden? Let op: Analoge VSTi's!! Geen goedkoop klinkende crap.

Voorbeeld: ik heb nu Lennar Sylenth en die klinkt echt heel erg goed. Beetje dat niveau.

Ook hebben jullie wellicht een ander programma als host. Welke is voor een beginner goed om mee te beginnen? Reason 4.0 vind ik te uitgebreid en gebruikersonvriendelijk en vaak niet goed klinken

Graag jullie meningen! Thanks

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
Mischien handig dat je ons verteld wat voor muziek je maakt en wat voor soort geluid je nou eigenlijks wil creëren.

offtopic:
Wat een boel muziek-maak-toppics vandaag :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar maakt dat uit? heb je dan vsti's voor bepaalde stylen ofzo? in principe is elke synth toch in elke muziek soort te gebruiken? het gaat mij erom dat het zo analoog en oldschool mogelijk klinkt. En ja rebirth heb ik ;)

Anyway ik maak acid (vooral) / techno / minimal / electro

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:46:
ok, maar maakt dat uit? heb je dan vsti's voor bepaalde stylen ofzo? in principe is elke synth toch in elke muziek soort te gebruiken? het gaat mij erom dat het zo analoog en oldschool mogelijk klinkt. En ja rebirth heb ik ;)

Anyway ik maak acid (vooral) / techno / minimal / electro
Misschien niet direct, maar dat voorkomt dat er straks mensen aankomen met synths die voor jouw muziekstijl niets te maken hebben of iets in die richting (beetje achtergrondinformatie dus).

Verwijderd

Loop de gerenomeerde merken eens af en kijk eens wat de paketten bieden :

http://www.rolandce.com/p...prod_new=0&language_id=NL

Verder zou ik je zoektocht uitbreiden naar youtube, staat veel demo materiaal op en krijg je gelijk een impressie van software en de mogelijkheden.