2 ADSL lijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hier op mijn werk hebben we een adsl verbinding. Deze mag eigenlijk nooit down zijn. Is het mogelijk een tweede te nemen terwijl me maar één aansluiting hebben? Dan kunnen we namelijk altijd ompluggen als er iets verkeerd gaat.

MVG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon een 2e lijn aanvragen en daarop ook ADSL aanvragen. Als je vervolgens een router pakt met 2 wanpoorten dan kun je nog leuk met loadbalancing gaan werken. Omprikken is vrij primitief, laat de router maar de load verdelen over de 2 verbindingen. Valt er 1 weg, dan draait alles gewoon op een enkele verbinding verder.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Ja dat kan op je 2e aderpaar

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Dat kan zeker.
Een mooiere oplossing is gebruik te maken van een dual wan router. Op die manier worden beide lijnen simultaan gebruikt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hou wel in je achterhoofd dat als een ADSL down is, het waarschijnlijk bij de provider ligt, of ergens tussen de provider en jou in.

Het is dus verstandig om een provider te nemen die op een totaal andere backbone loopt. Als je dus nu xs4all hebt wat over het KPN netwerk loopt, is het dus niet slim om een HetNet als backup te hebben. Als het KPN deel plat ligt, ligt ook HetNet plat.

Hou er wel rekening mee dat je geen 2 ADSL's per 1 telefoon kan hebben. Hebben ze op je werk een ISDN2 (2 lijnen, 4 nummers), kan daar maar 1 ADSL op, Extra ADSL houd in ook direct een extra telefoonlijn.

Ey!! Macarena \o/

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:21:
Hier op mijn werk hebben we een adsl verbinding. Deze mag eigenlijk nooit down zijn. Is het mogelijk een tweede te nemen terwijl me maar één aansluiting hebben? Dan kunnen we namelijk altijd ompluggen als er iets verkeerd gaat.

MVG
Kan best, maar waarom wil je een tweede dsl verbinding hebben? Die zal namelijk zeer waarschijnlijk op dezelfde grond kabel worden aangesloten als jouw eerste.

Denk dan ook even verder en kijk of er een "andere" verbindings medium (kabel, mobiel inbellen, etc) gebruikt kan worden.

Verder is een tweede adsl lijn vrij eenvoudig te regelen door een nieuw abbonement met new line service.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Werkt inderdaad perfect. heb hier zelf 2 keer telfort binnen komen.
aanelkaar geknoopt met een linksys wrt54gl met dd-wrt firmware (dual wan) (50euro)
Maar als het is voor voorkomen van downtime is een 2de internet verbinding over een ander medium een betere oplossing. bijvoorbeeld via de kabel. want zo voorkom je downtime bij een grote adsl storing!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Niet zozeer de provider lijkt me een probleem maar eerder de backbone zoals al aangehaald. Maw 2x adsl lijkt me niet zo practisch aangezien het zowieso via het kPN netwerk gaat. Ligt het KPN netwerk plat ben je ook plat. Aan de andere kant.. hoevaak komt dat voor? Ik heb in 4 jaar adsl op 2 lijnen misschien 2 dagen eruit gelegen.
Dus mocht het echt noodakelijk (zelfs een zakelijke lijn zal je niet veel meer uptime garanderen wel betere service) lijkt mij kabel eerder een practische oplossing als backup zijnde.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@I-Michiel & n4m3l355:

Kabel zou inderdaad het beste alternatief zijn, omdat dit een totaal ander segment is. Als de wijkcentrale ontploft (ter voorbeeld) liggen beiede lijnen er eruit.

Op industrie-terreinen ben ik eigenlijk nog nooit kabel tegen gekomen. En als ze er wel zijn, zullen de kabelboeren er, vermoed ik, geen internet op aanbieden.

Als internet dus echt zo belangrijk is, kan satelliet wel interresant zijn. Zie Hier.

Je kan voor 2 tientjes in de maand ook al een HSPDA/UMTS abo krijgen. Dan ben je ook niet afhankelijk van een wijkcentrale..
IEF schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:40:
Ik hoor alleen mensen roepen dat "ADSL via het KPN netwerk gaat".

Op zich is 2x ADSL via verschillende DSL netwerken (denk KPN/Tiscali/BBned/Online/Tele2)
niet eens zo'n probleem.
[..]
Dat zei ik juist in m'n eerste post al. Als je voor een 2de ADSL gaat, pak er dan 1 die op een ander netwerk/backbone zit.

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 12-09-2008 11:23 ]

Ey!! Macarena \o/

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

IEF

Why so serious?

Op zich is 2x ADSL via verschillende DSL netwerken (denk KPN/Tiscali/BBned/Online/Tele2)
niet eens zo'n probleem.

De grondkabel (koperkabel) richting wijkcentrale zal hoogstwaarschijnlijk ernaast liggen, dit hoeft niet noodzakelijkerwijs een probleem te zijn.

Er kunnen zich 3 soorten storingen voordoen:

-Koper (naar wijkcentrale) storing , dus kabelbreuk bijv. - acht ik persoonlijk de kans klein op.
-DSLAM van $isp in de wijkcentrale gaat down/kapot/onploft whatever - grotere kans (daarom dus 2 verschillende DSL netwerken)
-De glasverbinding van $isp naar buiten toe is kapot (ook daarom dus 2 verschillende DSL netwerken, hopelijk via 2 verschillende glasleveranciers naar buiten toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
IEF schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:40:

niet eens zo'n probleem.

De grondkabel (koperkabel) richting wijkcentrale zal hoogstwaarschijnlijk ernaast liggen, dit hoeft niet noodzakelijkerwijs een probleem te zijn.

Er kunnen zich 3 soorten storingen voordoen:

-Koper (naar wijkcentrale) storing , dus kabelbreuk bijv. - acht ik persoonlijk de kans klein op.
-DSLAM van $isp in de wijkcentrale gaat down/kapot/onploft whatever - grotere kans (daarom dus 2 verschillende DSL netwerken)
-De glasverbinding van $isp naar buiten toe is kapot (ook daarom dus 2 verschillende DSL netwerken, hopelijk via 2 verschillende glasleveranciers naar buiten toe)
nah doe dan maar ADSL + Kabel + HSDPA + Sataliet, kans dat er dan iets uit stuiterd is zogoed als 0 :D

hoewel een dikke stroomstoring doet t allemaal wel stuk maken ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Glasvezel :)? Eenmalige aanschaf is vaak hoger, maar hierbij wel je eigen lijn :)

Goedkope adsl lijn er bij voor back-up en je bent klaar.

Zo zijn wij met + - 250 euro per maand klaar voor 60mbit glas + 8mbit adsl(dit laatste is alleen back-up).
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:04:
[...]

Ziggo bijv. biedt ook zakelijk internet aan (met SLA's etc) http://www.ziggozakelijk.nl/
Zie hierboven, dit is 90% van de tijd een glasvezel constructie. Wij maken hier ook gebruik van.

[ Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 12-09-2008 15:18 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op industrie-terreinen ben ik eigenlijk nog nooit kabel tegen gekomen. En als ze er wel zijn, zullen de kabelboeren er, vermoed ik, geen internet op aanbieden.
Ziggo bijv. biedt ook zakelijk internet aan (met SLA's etc) http://www.ziggozakelijk.nl/

edit:
Zie hierboven, dit is 90% van de tijd een glasvezel constructie. Wij maken hier ook gebruik van.
Tot 20mbit is bij Ziggo over coax, tot 50mbit is over glas. Zie zoals gezegd www.ziggozakelijk.nl.
Waar je die 90% vandaan haalt weet ik niet, ik heb redelijk wat bedrijven gezien met gewoon zakelijk contract over coax, geen probleem, ook niet op de meest afgelegen industrieterreinen :) .

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 15:27 ]

Pagina: 1