Toon posts:

Netwerk server backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een netwerk server met al mijn PHP projecten in mijn netwerk hangen. Ik benader hem door hem als virtuele schijf te benaderen vanuit mijn windows computer. Daar is ie dus mijn Z: schijf. Ik zou hem graag 3 keer per week backuppen op een externe harde schijf zodat ik hem mee naar huis kan nemen. Dan is in ieder geval veel werk gered als er hier brand uitbreekt of een inbraak plaatsvindt. En daarnaast is een externe harde schijf ook niet heel erg duur. Is het mogelijk een constructie te vinden waarbij ik van deze harde schijf via mijn computer automatisch een backup maak van alle projecten in een map. De sql doe ik wel zelf.

Andere oplossingen zijn ook zeer welkom.

MVG

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 12:47

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:18:Is het mogelijk een constructie te vinden waarbij ik van deze harde schijf via mijn computer automatisch een backup maak van alle projecten in een map.
Ja, dat is mogelijk.
Wat heb je zelf al gevonden?

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Kijk eens naar een tapestreamer

Verwijderd

ik gebruik hier syncback voor.
Het programma kan alles backuppen naar een externe hdd en de pro versie zelfs zovaak je wil naar een externe SFTP server

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Al een tijdje probeer ik een goede oplossing te vinden voor mijn situatie, maar de oplossingen waar ik mee aan ben komen waaien blijken vruchteloos. Vandaar dat ik hier een postje waag.

Ik heb een linux server met flink wat werk van mij erop. Dat ding is hier geïnstalleerd en ik heb er zelf nauwelijks verstand van. Ik benader de mappen via een network drive op mijn PC. (Z:/) .

Nu wil ik van mijn PC deze networkdrive (z:/ 165GB) backuppen naar een externe LaCie harde schijf (L:/ 500GB)

Het bijgeleverde programma van LaCie kan dit MAAR kan puur en alleen een clean backup maken, wat betekent dat ie telkens de hele Z:/-schijf op de backup gooit in een nieuwe map genaamd 20102008Backup ofzo. Dit duurt telkens meer dan 8 uur en na 2 keer moet ik dan ook nog de eerste weggooien omdat anders de schijf vol is, wat ook nog eens 2 uur duurt.

Ik zoek een programma dat dit kan, maar alleen de aangepaste bestanden backupt en niet telkens ALLES. (En ik heb er al VEEL geprobeerd including Norton Ghost, maar die deed niet aan networkdrives.)

Tips pwetty please with a lil' cherry on top?

dit is de topicstart van een dubbel topic met de zelfde vraag, vanaf hier samengevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 20-10-2008 20:30 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is Syncback misschien een optie?
Die kan als taak op diverse momenten een sync maken van je hele directory.
Als je dat incremental (alleen wijzigingen) laat draaien is ie zo klaar :)

Ook in freeware te verkrijgen :9

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 20-10-2008 09:39 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 13:38
ik neem aan dat je client systeem XP of Vista is? In dat geval zou je ook robocopy kunnen gebruiken.

edit: zie trouwens dat je eerder de vraag gesteld hebt. Was er iets niet duidelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door _H_G_ op 20-10-2008 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ga deze oplossingen ook proberen. Wat betreft het eerder stellen van de vraag: De oplossingen die daar werden aangeleverd werkten ook niet goed genoeg voor networkdrives.

Met vriendelijke groet,

Hans Wassink

edit: Meestal hadden ze ook geen voortgangsindicators, en daar had ik dus geen zin in :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 18:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik voeg de topics wel even samen, want een nieuw topic openen is natuurlijk niet de bedoeling he ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1