als eerste heb ik al wat topics doorgezocht het zijn echter allemaal pc topics
en ik heb het probleem met een gewone home cinema set .
het probleem is als volgt :
ik heb een sony STR DG510 audio/video reciever
hierop heb ik mijne oude encore xp2102 speaker set op aangesloten .
nu heb ik soms het probleem met dvd's en games dat het stem geluid bijna onverstaanbaar is
en extreem zacht .
dit is echter alleen het geval met dolby surround en ook niet eens met alle spellen .
ik speel spellen op de xbox360 en heb die via s/dpif aangesloten op mijn reciever .
zo werkt bijvoorbeeld bioshock perfect , maar alone in the dark heb ik last van het stem probleem .
dvd's en films speel ik af via mijn pc omdat ik mijn pc op mijn HDtv heb aangesloten .
het geluid gaat via de onboard s/dpif aansluiting van mijn asus P5B moederbord met P965 chipset van intel .
als ik bijvoorbeeld HD rips van planet earth kijk is het commentaar ook extreem zacht maar alleen als ik het kijk met media player classic en de kazaa light codec pack .
als ik de zelfde file afspeel met VLC player en het geluid op 5.1 zet werkt het wel gewoon .
zet ik het echter op A52 over S/Pdif dan gaat het geluid haperen ( gebruik het daarom dus ook niet maar misschien is dat relevant voor het probleem )
als ik iets op stereo afspeel werkt het wel gewoon en mixt de reciever het zelf om tot dolby pro-logic 2
het volume van de center speaker staan op +8 dus daar kan het niet aan liggen
en ook tijdens de test sounds komt er uit elke speaker evenhard geluid .
de reciever geeft ook ten allertijden aan dat de center speaker actief is
ik heb van alles geprobeerd maar tergeefs .
ik hoop dat iemand mij veder kan helpen alvast bedankt
en ik heb het probleem met een gewone home cinema set .
het probleem is als volgt :
ik heb een sony STR DG510 audio/video reciever
hierop heb ik mijne oude encore xp2102 speaker set op aangesloten .
nu heb ik soms het probleem met dvd's en games dat het stem geluid bijna onverstaanbaar is
en extreem zacht .
dit is echter alleen het geval met dolby surround en ook niet eens met alle spellen .
ik speel spellen op de xbox360 en heb die via s/dpif aangesloten op mijn reciever .
zo werkt bijvoorbeeld bioshock perfect , maar alone in the dark heb ik last van het stem probleem .
dvd's en films speel ik af via mijn pc omdat ik mijn pc op mijn HDtv heb aangesloten .
het geluid gaat via de onboard s/dpif aansluiting van mijn asus P5B moederbord met P965 chipset van intel .
als ik bijvoorbeeld HD rips van planet earth kijk is het commentaar ook extreem zacht maar alleen als ik het kijk met media player classic en de kazaa light codec pack .
als ik de zelfde file afspeel met VLC player en het geluid op 5.1 zet werkt het wel gewoon .
zet ik het echter op A52 over S/Pdif dan gaat het geluid haperen ( gebruik het daarom dus ook niet maar misschien is dat relevant voor het probleem )
als ik iets op stereo afspeel werkt het wel gewoon en mixt de reciever het zelf om tot dolby pro-logic 2
het volume van de center speaker staan op +8 dus daar kan het niet aan liggen
en ook tijdens de test sounds komt er uit elke speaker evenhard geluid .
de reciever geeft ook ten allertijden aan dat de center speaker actief is
ik heb van alles geprobeerd maar tergeefs .
ik hoop dat iemand mij veder kan helpen alvast bedankt