Toon posts:

Zacht stem geluid bij dolby/DTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als eerste heb ik al wat topics doorgezocht het zijn echter allemaal pc topics
en ik heb het probleem met een gewone home cinema set .

het probleem is als volgt :
ik heb een sony STR DG510 audio/video reciever
hierop heb ik mijne oude encore xp2102 speaker set op aangesloten .
nu heb ik soms het probleem met dvd's en games dat het stem geluid bijna onverstaanbaar is
en extreem zacht .
dit is echter alleen het geval met dolby surround en ook niet eens met alle spellen .
ik speel spellen op de xbox360 en heb die via s/dpif aangesloten op mijn reciever .
zo werkt bijvoorbeeld bioshock perfect , maar alone in the dark heb ik last van het stem probleem .
dvd's en films speel ik af via mijn pc omdat ik mijn pc op mijn HDtv heb aangesloten .
het geluid gaat via de onboard s/dpif aansluiting van mijn asus P5B moederbord met P965 chipset van intel .
als ik bijvoorbeeld HD rips van planet earth kijk is het commentaar ook extreem zacht maar alleen als ik het kijk met media player classic en de kazaa light codec pack .
als ik de zelfde file afspeel met VLC player en het geluid op 5.1 zet werkt het wel gewoon .
zet ik het echter op A52 over S/Pdif dan gaat het geluid haperen ( gebruik het daarom dus ook niet maar misschien is dat relevant voor het probleem )

als ik iets op stereo afspeel werkt het wel gewoon en mixt de reciever het zelf om tot dolby pro-logic 2

het volume van de center speaker staan op +8 dus daar kan het niet aan liggen
en ook tijdens de test sounds komt er uit elke speaker evenhard geluid .
de reciever geeft ook ten allertijden aan dat de center speaker actief is

ik heb van alles geprobeerd maar tergeefs .

ik hoop dat iemand mij veder kan helpen alvast bedankt

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 23:48
Het lijkt wel of je signaal niet voledig 5.1 naar je receiver wordt verstuurd. Ik heb ook weleens zacht geluid voor de center gehad. Bij mij lag het eraan dat VLC op 5.1 stond en dat ik een simpel stereo kabeltje gebruikte voor de receiver.

Verwijderd

Topicstarter
als het niet volledig wordt verstuurd is het wel raar dat en de xbox en mijn pc het doen
en bij de ene film/game wel en de andere niet

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 15:06

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:59:
als het niet volledig wordt verstuurd is het wel raar dat en de xbox en mijn pc het doen
en bij de ene film/game wel en de andere niet
Stemgeluid wordt meestal naar de centre speaker gestuurd. Daar wel eens aan gedacht?

...en waarom?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:59
Younes schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:48:
[...]

Stemgeluid wordt meestal naar de centre speaker gestuurd. Daar wel eens aan gedacht?
Daar dacht ik dus ook gelijk aan.
Dus misschien dat deze nog harder kan?

Of mischien hoger / lager neer zetten en kijken of dat enig resultaat oplevert.

Moet zeggen dat ik bij sommige films de stemmen ook slechter hoor dan andere, maar vaak ligt dat dan toch echt aan de film.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zachte stemmen duidt erop dat het center kanaal niet goed door komt. Weet je zeker dat A52 over S/PDIF 5.1 door geeft en dat je niet alleen links en rechts door krijgt? Ik heb hetzelfde gehad met mijn receiver, waar een kabelbreukje intern zat tussen de DSP en eindtrap voor de centerspeaker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
stimpyrulez schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 07:21:
[...]

Daar dacht ik dus ook gelijk aan.
Dus misschien dat deze nog harder kan?

Of mischien hoger / lager neer zetten en kijken of dat enig resultaat oplevert.

Moet zeggen dat ik bij sommige films de stemmen ook slechter hoor dan andere, maar vaak ligt dat dan toch echt aan de film.
ja ik he b de center speaker op +8 staan , en er komt veder prima geluid uit
met andere bronnen alleen niet met dolby of DTS . en dat dan ook alleen met bepaalde spellen
of films .
Zachte stemmen duidt erop dat het center kanaal niet goed door komt. Weet je zeker dat A52 over S/PDIF 5.1 door geeft en dat je niet alleen links en rechts door krijgt? Ik heb hetzelfde gehad met mijn receiver, waar een kabelbreukje intern zat tussen de DSP en eindtrap voor de centerspeaker
er komt zeker weten geluid uit de center speaker in allegevallen .
alleen waneer er stemmen uit komen zijn ze extreem zacht .

ik zit op het moment op mijn werk dus ik kan het niet controleren of
de films/spellen waarbij dolby/dts het wel doet de stemmen uit de center
of uit de linker en rechter speaker laat komen
Pagina: 1